Brabus SL: tuning modernizovaného krasavce

Facelift Mercedesu SL s sebou přináší také novou práci pro tunery. Ne že by ji bylo mnoho, ale s dobou jsou nuceni kráčet i oni a o to víc prestižní jména, jakým Brabus bezesporu je.

S příchodem nové verze neztratilo SL nic na své eleganci či agresivitě. Mnozí ho považují za méně vydařené, druhá strana ale tvrdí opak. Brabus přidává novému „eselku“ jak agresivnějš vzhled, tak vyšší výkony.

V interiéru vozu nalezneme exkluzivní prvky, sportovní sedačky kombinující kůži a alcantaru, na přístrojové desce si našel místo hliník nebo dokonce karbon. Při vnějším pohledu vás jistě hned zaujme přepracovaný přední i zadní nárazník, rozšířené boční prahy nebo kola až do velikosti 20“, ty největší obuty do pneumatik o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Jak jsme si již u Brabusu zvykli, nechybí ani LED podsvícení kolem celého vozu.

Brabus má připravené úpravy pro jednotlivé motorizace, nejvíc ale jistě stojí za pozornost verze SV12 S Biturbo. Ta je postavena na základech modelu SL600 a po úpravách její agregát dává výkon ohromných 537 kW/730 k. Točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm, jeho původní hodnota byla dokonce monstrózních 1320 Nm. Původní motor by převrtán z 5,5 na 6,3 litru objemu, osazeny byly větší turbodmychadla a nový je také výfukový systém.

Dynamika vozu je naprosto skvělá, stovku spolkne tento vůz již za 4,0 sekundy, 200 km/h mu patří za 10,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 350 km/h. Tomu všemu byl samozřejmě přizpůsoben i podvozek a brzdy, automatická převodovka je ale jen pětistupňová - právě kvůli obřímu točivému momentu. Při takovém výkonovém přebytku to ale zřejmě vadit vůbec nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SL SV12 S Biturbo

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků