Brabus SL: tuning modernizovaného krasavce

Facelift Mercedesu SL s sebou přináší také novou práci pro tunery. Ne že by ji bylo mnoho, ale s dobou jsou nuceni kráčet i oni a o to víc prestižní jména, jakým Brabus bezesporu je.

S příchodem nové verze neztratilo SL nic na své eleganci či agresivitě. Mnozí ho považují za méně vydařené, druhá strana ale tvrdí opak. Brabus přidává novému „eselku“ jak agresivnějš vzhled, tak vyšší výkony.

V interiéru vozu nalezneme exkluzivní prvky, sportovní sedačky kombinující kůži a alcantaru, na přístrojové desce si našel místo hliník nebo dokonce karbon. Při vnějším pohledu vás jistě hned zaujme přepracovaný přední i zadní nárazník, rozšířené boční prahy nebo kola až do velikosti 20“, ty největší obuty do pneumatik o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Jak jsme si již u Brabusu zvykli, nechybí ani LED podsvícení kolem celého vozu.

Brabus má připravené úpravy pro jednotlivé motorizace, nejvíc ale jistě stojí za pozornost verze SV12 S Biturbo. Ta je postavena na základech modelu SL600 a po úpravách její agregát dává výkon ohromných 537 kW/730 k. Točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm, jeho původní hodnota byla dokonce monstrózních 1320 Nm. Původní motor by převrtán z 5,5 na 6,3 litru objemu, osazeny byly větší turbodmychadla a nový je také výfukový systém.

Dynamika vozu je naprosto skvělá, stovku spolkne tento vůz již za 4,0 sekundy, 200 km/h mu patří za 10,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 350 km/h. Tomu všemu byl samozřejmě přizpůsoben i podvozek a brzdy, automatická převodovka je ale jen pětistupňová - právě kvůli obřímu točivému momentu. Při takovém výkonovém přebytku to ale zřejmě vadit vůbec nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SL SV12 S Biturbo

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků