Brabus SL: tuning modernizovaného krasavce

Facelift Mercedesu SL s sebou přináší také novou práci pro tunery. Ne že by ji bylo mnoho, ale s dobou jsou nuceni kráčet i oni a o to víc prestižní jména, jakým Brabus bezesporu je.

S příchodem nové verze neztratilo SL nic na své eleganci či agresivitě. Mnozí ho považují za méně vydařené, druhá strana ale tvrdí opak. Brabus přidává novému „eselku“ jak agresivnějš vzhled, tak vyšší výkony.

V interiéru vozu nalezneme exkluzivní prvky, sportovní sedačky kombinující kůži a alcantaru, na přístrojové desce si našel místo hliník nebo dokonce karbon. Při vnějším pohledu vás jistě hned zaujme přepracovaný přední i zadní nárazník, rozšířené boční prahy nebo kola až do velikosti 20“, ty největší obuty do pneumatik o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Jak jsme si již u Brabusu zvykli, nechybí ani LED podsvícení kolem celého vozu.

Brabus má připravené úpravy pro jednotlivé motorizace, nejvíc ale jistě stojí za pozornost verze SV12 S Biturbo. Ta je postavena na základech modelu SL600 a po úpravách její agregát dává výkon ohromných 537 kW/730 k. Točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm, jeho původní hodnota byla dokonce monstrózních 1320 Nm. Původní motor by převrtán z 5,5 na 6,3 litru objemu, osazeny byly větší turbodmychadla a nový je také výfukový systém.

Dynamika vozu je naprosto skvělá, stovku spolkne tento vůz již za 4,0 sekundy, 200 km/h mu patří za 10,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 350 km/h. Tomu všemu byl samozřejmě přizpůsoben i podvozek a brzdy, automatická převodovka je ale jen pětistupňová - právě kvůli obřímu točivému momentu. Při takovém výkonovém přebytku to ale zřejmě vadit vůbec nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SL SV12 S Biturbo

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků