Brabus S-klasse: tuning pro všechny motorové varianty

Optický paket pro S-klasse od ladičské firmy Brabus, dvorního tunera německých vozů Mercedes-Benz, obsahuje standardní karosářské doplňky v podobě upravených nárazníků, čtyř koncovek výfukového systému nebo disky Monoblock z lehkých slitin v rozměrech od 17 do 21 palců. Maximální rozměr nízkoprofilových pneumatik je 285/30 ZR 21. U silnějších motorů jsou také vyměněny brzdy: keramické kotouče o rozměru 375 x 36 milimetrů s dvanáctipístkovými třmeny (!!) na přední nápravě a vzadu jsou kotouče 355 x 28 milimetrů s šestipístkovými třmeny. Interiér je čalouněn Alcantarou a nechybí zde i obložení z karbonu nebo hliníkové pedály.

Brabus nachystal i tuning pro všechny motorové varianty třídy S:
S 320 CDI - výkon vzrostl z původních 165 kW na 200 kW (272 k) při 3800 ot/min a točivý moment z 510 Nm na 590 Nm.
S 350 - základní zážehový šestiválec vyladěním dostal do vínku 15 koníků, celkový výkon vzrostl z 200 kW na 211 kW. Pokud si necháte zdvihový objem převrtat na 4.0 l, povyskočí výkon až na 244 kW (332 k) a maximální točivý moment bude 420 Nm.
S 500 - díky převrtáním válců na objem 6.1 l se výkon vidlicového osmiválce zvýší z původních 285 kW na 327 kW (445 k) a kroutící moment získá dalších 105 Nm na celkových 635 Nm.
S 600 - Původní pohonná jednotka V12 5,5 l prošla řadou úprav: inženýři firmy Brabus převrtali zdvihový objem na 6,3 l, přeladili dvojici turbodmychadel, dali nové sání s mezichladiči vzduchu, kompletně předělali výfukový systém a mimo další řadu úprav také vyměnili řídící jednotku. Brabus u této pohonné jednotky nabízí dvě možnosti vyladění: 471 kW (640 k) a 1 026 Nm nebo silnější verze: 537 kW (730 k) v 5 100 ot/min a maximální točivý moment 1 320 Nm je elektronicky omezen na 1 100 Nm v 2 100 ot/min. U upravených modelů S 500 a S 600 už je vyměněn i diferenciál.

Tip: Mrkněte na nejrychlejší sedan světa, Brabus E V12 BiTurbo, nebo na hvězdu frankfurtského autosalónu, Brabus Rocket CLS.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků