Brabus S-klasse: tuning pro všechny motorové varianty

Optický paket pro S-klasse od ladičské firmy Brabus, dvorního tunera německých vozů Mercedes-Benz, obsahuje standardní karosářské doplňky v podobě upravených nárazníků, čtyř koncovek výfukového systému nebo disky Monoblock z lehkých slitin v rozměrech od 17 do 21 palců. Maximální rozměr nízkoprofilových pneumatik je 285/30 ZR 21. U silnějších motorů jsou také vyměněny brzdy: keramické kotouče o rozměru 375 x 36 milimetrů s dvanáctipístkovými třmeny (!!) na přední nápravě a vzadu jsou kotouče 355 x 28 milimetrů s šestipístkovými třmeny. Interiér je čalouněn Alcantarou a nechybí zde i obložení z karbonu nebo hliníkové pedály.

Brabus nachystal i tuning pro všechny motorové varianty třídy S:
S 320 CDI - výkon vzrostl z původních 165 kW na 200 kW (272 k) při 3800 ot/min a točivý moment z 510 Nm na 590 Nm.
S 350 - základní zážehový šestiválec vyladěním dostal do vínku 15 koníků, celkový výkon vzrostl z 200 kW na 211 kW. Pokud si necháte zdvihový objem převrtat na 4.0 l, povyskočí výkon až na 244 kW (332 k) a maximální točivý moment bude 420 Nm.
S 500 - díky převrtáním válců na objem 6.1 l se výkon vidlicového osmiválce zvýší z původních 285 kW na 327 kW (445 k) a kroutící moment získá dalších 105 Nm na celkových 635 Nm.
S 600 - Původní pohonná jednotka V12 5,5 l prošla řadou úprav: inženýři firmy Brabus převrtali zdvihový objem na 6,3 l, přeladili dvojici turbodmychadel, dali nové sání s mezichladiči vzduchu, kompletně předělali výfukový systém a mimo další řadu úprav také vyměnili řídící jednotku. Brabus u této pohonné jednotky nabízí dvě možnosti vyladění: 471 kW (640 k) a 1 026 Nm nebo silnější verze: 537 kW (730 k) v 5 100 ot/min a maximální točivý moment 1 320 Nm je elektronicky omezen na 1 100 Nm v 2 100 ot/min. U upravených modelů S 500 a S 600 už je vyměněn i diferenciál.

Tip: Mrkněte na nejrychlejší sedan světa, Brabus E V12 BiTurbo, nebo na hvězdu frankfurtského autosalónu, Brabus Rocket CLS.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků