Brabus Rocket 800: další nejrychlejší?

Německý ladič Brabus představil údajně nejrychlejší silniční sedan na světě. Překoná nyní sám sebe? Tato bestie prý jede 370 km/h...

Zápasy o titul „nejrychlejší“ provázejí automobil od jeho vzniku a odedávna se v nich mezi sebou utkávají stateční lidé a ty nejlepší stroje. Nejtěžší však bývají boje sama se sebou, což odpovídá situaci, v níž se nachází německá ladičská společnost Brabus. Tento renomovaný úpravce automobilů Mercedes – Benz na letošním autosalonu ve Frankfurtu vystavil svůj nejnovější model Brabus Rocket 800, který vychází ze sériového Mercedesu CLS druhé generace a měl by být nejrychlejším sériovým čtyřdveřovým automobilem současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dosud tento neoficiální titul nesl model Brabus SV12 R Biturbo odvozený z velkého sedanu Mercedes – Benz S Class a představený téměř před rokem. O pohon novinky Rocekt 800 se stará podobná jednotka, jakou Brabus v posledních letech vybavuje prakticky všechny své vozy a níž byl vybaven již původní Rocket vyšlechtěný v roce 2005 z první generace Mercedesu CLS. Jde o známý vidlicový dvanáctiválec opatřený dvojicí turbodmychadel. Jeho objem byl zvýšen z 5,5 na 6,3 l, a to na vrtání i zdvihu. To si vyžádalo instalaci nového klikového hřídele a větších pístů. Nové je také celé sání se zvětšeným průřezem a chlazením stlačovaného vzduchu voda - vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky celému spektru dílčích modifikací je tato pohonná jednotka schopna generovat točivý moment enormních 1 420 Nm při 2 100 ot./min. Ačkoli byla sedmistupňová automatická převodovka s řazením pod volantem náležitě zesílena, musela být hodnota točivého momentu s ohledem na životnost převodného ústrojí omezena na „pouhých“ 1 100 Nm. Podstatnějším údajem se ale výsledný výkon, který činí až rovných 800 koní (597 kW) při 5 500 ot./min. Poháněna jsou kola zadní nápravy. Rozsáhlým způsobem bylo přepracováno aerodynamické zpracování karoserie, brzdy jsou výkonnější a pérování tužší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A nyní již k jízdním výkonům. Zatímco dosavadní neoficiální rekordman Brabus SV12 R Biturbo zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje rychlosti 350 km/h, nový Rocket 800 jde ještě dále. Značka Brabus tvrdí, že jede přes 370 km/h. Z 0 na 100 km/h navíc zrychlí již za 3,7 s, na 200 km/h za 9,8 s a hranice 300 km/h padne za 23,8 s po startu. O kontakt s vozovkou se starají jednodílná, devatenáctipalcová litá kola Brabus Monoblok F obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR19 vzadu. Interiéru s řadou doplňků z hliníku vévodí tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků