Brabus Rocket 800: další nejrychlejší?

Německý ladič Brabus představil údajně nejrychlejší silniční sedan na světě. Překoná nyní sám sebe? Tato bestie prý jede 370 km/h...

Zápasy o titul „nejrychlejší“ provázejí automobil od jeho vzniku a odedávna se v nich mezi sebou utkávají stateční lidé a ty nejlepší stroje. Nejtěžší však bývají boje sama se sebou, což odpovídá situaci, v níž se nachází německá ladičská společnost Brabus. Tento renomovaný úpravce automobilů Mercedes – Benz na letošním autosalonu ve Frankfurtu vystavil svůj nejnovější model Brabus Rocket 800, který vychází ze sériového Mercedesu CLS druhé generace a měl by být nejrychlejším sériovým čtyřdveřovým automobilem současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dosud tento neoficiální titul nesl model Brabus SV12 R Biturbo odvozený z velkého sedanu Mercedes – Benz S Class a představený téměř před rokem. O pohon novinky Rocekt 800 se stará podobná jednotka, jakou Brabus v posledních letech vybavuje prakticky všechny své vozy a níž byl vybaven již původní Rocket vyšlechtěný v roce 2005 z první generace Mercedesu CLS. Jde o známý vidlicový dvanáctiválec opatřený dvojicí turbodmychadel. Jeho objem byl zvýšen z 5,5 na 6,3 l, a to na vrtání i zdvihu. To si vyžádalo instalaci nového klikového hřídele a větších pístů. Nové je také celé sání se zvětšeným průřezem a chlazením stlačovaného vzduchu voda - vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky celému spektru dílčích modifikací je tato pohonná jednotka schopna generovat točivý moment enormních 1 420 Nm při 2 100 ot./min. Ačkoli byla sedmistupňová automatická převodovka s řazením pod volantem náležitě zesílena, musela být hodnota točivého momentu s ohledem na životnost převodného ústrojí omezena na „pouhých“ 1 100 Nm. Podstatnějším údajem se ale výsledný výkon, který činí až rovných 800 koní (597 kW) při 5 500 ot./min. Poháněna jsou kola zadní nápravy. Rozsáhlým způsobem bylo přepracováno aerodynamické zpracování karoserie, brzdy jsou výkonnější a pérování tužší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A nyní již k jízdním výkonům. Zatímco dosavadní neoficiální rekordman Brabus SV12 R Biturbo zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje rychlosti 350 km/h, nový Rocket 800 jde ještě dále. Značka Brabus tvrdí, že jede přes 370 km/h. Z 0 na 100 km/h navíc zrychlí již za 3,7 s, na 200 km/h za 9,8 s a hranice 300 km/h padne za 23,8 s po startu. O kontakt s vozovkou se starají jednodílná, devatenáctipalcová litá kola Brabus Monoblok F obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR19 vzadu. Interiéru s řadou doplňků z hliníku vévodí tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků