Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus si podal veľký naftový osemvalec v modeloch ML a GL. 350 koní výkonu už dokáže aj veľké SUV slušne rozhýbať.
Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus, známy tuner Mercedesu, pripravil porciu výkonu pre najsilnejší diesel v modeloch ML a GL 420 CDI. Optické pakety použité na oboch modeloch ste už určite videli a sú k dispozícii aj pre ostatné motorizácie.

Nová riadiaca jednotka vydoluje zo štvorlitrového osemvalca so sériovým výkonom 225 kW (306 k) a točivým momentom 700 Nm ďalšie kilowatty, ktoré sa ťažkým SUV určite zídu. Celkový výkon sa tak vyšplhal na slušných 257 kW (350 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment vzrástol na hodnotu 800 Nm.

Čo to ale znamená v praxi? Ľahšie ML v úprave Brabus PowerXtra D8 atakuje stovku už za rovných 6 sekúnd, čo je o pol sekundy lepší výsledok ako v sérii. Maximálna rýchlosť sa zvýšila z 235 km/h na 245 km/h, obmedzovaču sa tak preto u tohoto SUV nedočkáte.

U GL sa motor musí popasovať s vyššou hmotnosťou, no aj tak je stovka pokorená za 7,1 sekundy hodnotou uspokojivou, veď v sérii mu to trvá 7,6 s. Maximálka sa zvýšením výkonu zodvihla z 230 na 240 km/h.

Podľa slov Brabusu je management riadiacej jednotky natoľko prepracovaný, že motor nemá problém splňovať pôvodnú normu EuroIV a ani filter pevných častíc nemusel podstúpiť žiadne úpravy.

Čo môže byť dobrá správa pre zákazníkov, celá úprava netrvá viac ako 30 minút a Brabus poskytuje záruku na úpravu 3 roky alebo 100 tisíc najazdených kilometrov.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML 420 CDI, GL 420 CDI a power kit Brabus PowerXtra D8

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků