Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus si podal veľký naftový osemvalec v modeloch ML a GL. 350 koní výkonu už dokáže aj veľké SUV slušne rozhýbať.
Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus, známy tuner Mercedesu, pripravil porciu výkonu pre najsilnejší diesel v modeloch ML a GL 420 CDI. Optické pakety použité na oboch modeloch ste už určite videli a sú k dispozícii aj pre ostatné motorizácie.

Nová riadiaca jednotka vydoluje zo štvorlitrového osemvalca so sériovým výkonom 225 kW (306 k) a točivým momentom 700 Nm ďalšie kilowatty, ktoré sa ťažkým SUV určite zídu. Celkový výkon sa tak vyšplhal na slušných 257 kW (350 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment vzrástol na hodnotu 800 Nm.

Čo to ale znamená v praxi? Ľahšie ML v úprave Brabus PowerXtra D8 atakuje stovku už za rovných 6 sekúnd, čo je o pol sekundy lepší výsledok ako v sérii. Maximálna rýchlosť sa zvýšila z 235 km/h na 245 km/h, obmedzovaču sa tak preto u tohoto SUV nedočkáte.

U GL sa motor musí popasovať s vyššou hmotnosťou, no aj tak je stovka pokorená za 7,1 sekundy hodnotou uspokojivou, veď v sérii mu to trvá 7,6 s. Maximálka sa zvýšením výkonu zodvihla z 230 na 240 km/h.

Podľa slov Brabusu je management riadiacej jednotky natoľko prepracovaný, že motor nemá problém splňovať pôvodnú normu EuroIV a ani filter pevných častíc nemusel podstúpiť žiadne úpravy.

Čo môže byť dobrá správa pre zákazníkov, celá úprava netrvá viac ako 30 minút a Brabus poskytuje záruku na úpravu 3 roky alebo 100 tisíc najazdených kilometrov.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML 420 CDI, GL 420 CDI a power kit Brabus PowerXtra D8

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků