Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus si podal veľký naftový osemvalec v modeloch ML a GL. 350 koní výkonu už dokáže aj veľké SUV slušne rozhýbať.
Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus, známy tuner Mercedesu, pripravil porciu výkonu pre najsilnejší diesel v modeloch ML a GL 420 CDI. Optické pakety použité na oboch modeloch ste už určite videli a sú k dispozícii aj pre ostatné motorizácie.

Nová riadiaca jednotka vydoluje zo štvorlitrového osemvalca so sériovým výkonom 225 kW (306 k) a točivým momentom 700 Nm ďalšie kilowatty, ktoré sa ťažkým SUV určite zídu. Celkový výkon sa tak vyšplhal na slušných 257 kW (350 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment vzrástol na hodnotu 800 Nm.

Čo to ale znamená v praxi? Ľahšie ML v úprave Brabus PowerXtra D8 atakuje stovku už za rovných 6 sekúnd, čo je o pol sekundy lepší výsledok ako v sérii. Maximálna rýchlosť sa zvýšila z 235 km/h na 245 km/h, obmedzovaču sa tak preto u tohoto SUV nedočkáte.

U GL sa motor musí popasovať s vyššou hmotnosťou, no aj tak je stovka pokorená za 7,1 sekundy hodnotou uspokojivou, veď v sérii mu to trvá 7,6 s. Maximálka sa zvýšením výkonu zodvihla z 230 na 240 km/h.

Podľa slov Brabusu je management riadiacej jednotky natoľko prepracovaný, že motor nemá problém splňovať pôvodnú normu EuroIV a ani filter pevných častíc nemusel podstúpiť žiadne úpravy.

Čo môže byť dobrá správa pre zákazníkov, celá úprava netrvá viac ako 30 minút a Brabus poskytuje záruku na úpravu 3 roky alebo 100 tisíc najazdených kilometrov.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML 420 CDI, GL 420 CDI a power kit Brabus PowerXtra D8

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků