Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus si podal veľký naftový osemvalec v modeloch ML a GL. 350 koní výkonu už dokáže aj veľké SUV slušne rozhýbať.
Brabus PowerXtra D8, doping pre naftový V8

Brabus, známy tuner Mercedesu, pripravil porciu výkonu pre najsilnejší diesel v modeloch ML a GL 420 CDI. Optické pakety použité na oboch modeloch ste už určite videli a sú k dispozícii aj pre ostatné motorizácie.

Nová riadiaca jednotka vydoluje zo štvorlitrového osemvalca so sériovým výkonom 225 kW (306 k) a točivým momentom 700 Nm ďalšie kilowatty, ktoré sa ťažkým SUV určite zídu. Celkový výkon sa tak vyšplhal na slušných 257 kW (350 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment vzrástol na hodnotu 800 Nm.

Čo to ale znamená v praxi? Ľahšie ML v úprave Brabus PowerXtra D8 atakuje stovku už za rovných 6 sekúnd, čo je o pol sekundy lepší výsledok ako v sérii. Maximálna rýchlosť sa zvýšila z 235 km/h na 245 km/h, obmedzovaču sa tak preto u tohoto SUV nedočkáte.

U GL sa motor musí popasovať s vyššou hmotnosťou, no aj tak je stovka pokorená za 7,1 sekundy hodnotou uspokojivou, veď v sérii mu to trvá 7,6 s. Maximálka sa zvýšením výkonu zodvihla z 230 na 240 km/h.

Podľa slov Brabusu je management riadiacej jednotky natoľko prepracovaný, že motor nemá problém splňovať pôvodnú normu EuroIV a ani filter pevných častíc nemusel podstúpiť žiadne úpravy.

Čo môže byť dobrá správa pre zákazníkov, celá úprava netrvá viac ako 30 minút a Brabus poskytuje záruku na úpravu 3 roky alebo 100 tisíc najazdených kilometrov.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML 420 CDI, GL 420 CDI a power kit Brabus PowerXtra D8

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků