Brabus Mercedes E V12 Convertible: 800 koní

Je tu další zápis do knihy rekordů. Brabus údajně postavil nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě. Toto „éčko“ jede 370 km/h.

Vezmeme-li v potaz vášeň pánů z Brabusu pro vozy Mercedes – Benz řady E, bylo jen otázkou času, kdy se do boje o neoficiální titul „nejrychlejší na světě“ zapojí také verze s otevřenou karoserií. A tato chvíle právě přišla. První sadu úprav Brabus pro model Mercedes – Benz E Convertible připravil již vloni na jaře, ale toto má být zcela jiná káva. A o tom svědčí také číslovka 800 v názvu, která bude znalcům Brabusu velmi povědomá. Ano, také tentokrát se můžeme těšit na vyhlášený vidlicový dvanáctiválec s motorem převrtaným z 5,5 na 6,3 l, který se již během loňského roku uplatnil nejprve ve voze Brabus Mercedes E V12 sedan a později také ve velkém sedanu Brabus Mercedes SV12 R Biturbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další "osmistovka" od Brabusu

Novinka opatřená stejným motorem aspiruje na titul nejrychlejší otevřený čtyřmístný vůz světa, neboť je údajně schopna rozjet se až na 370 km/h (stejně jako u výše zmíněného sedanu). Připomeňme, že tyto jednotky vycházejí z tříventilových dvanáctiválců známých třeba ze sériových Mercedesů S600, ale jsou rozsáhlým způsobem modifikovány. Větší vrtání přináší zvětšení objemu z 5,5 na 6,3 l, na pohonné jednotce najdeme vylepšené hlavy válců, sportovní vačkové hřídele i novou „kliku“, nově vyvinuté sání a výfukové trakty s vestavěnými turbodmychadly a čtyři (!) chladiče stlačovaného vzduchu voda – vzduch. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pětistupňová automatická převodovka byla pochopitelně zesílena, přesto je však točivý moment kvůli prodloužení její životnosti elektronicky omezen na „pouhých“ 1 100 Nm (bez restrikce prý motor dává i 1 420 Nm). A výkon? Ten činí samozřejmě rovných 800 koní, tj. 597 kW. Točivý moment se přenáší přes samosvorný diferenciál (svornost je nastavena na 40 %) na kola zadní nápravy. Brabus E V12 Convertible podle výrobce zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s, což jsou zcela identické hodnoty, jaké uváděl k sedanu Brabus E V12, takže babo raď…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kvůli takovému enormnímu nárůstu výkonu a točivého momentu musel být patřičně upraven také podvozek. Závěsy kol dostaly tužší a kratší pérování a stavitelné tlumiče, brzdy mají větší kotouče i třmeny. Doplňky exteriéru vyrobené z uhlíkových kompozitů nemají pouze dekorativní úlohu, ale jejich testování v aerodynamickém tunelu má řidiči zajistit i mírně lepší přítlak potřebný pro lepší stabilitu zvláště při vyšších rychlostech. A cena „nejrychlejšího kabrioletu světa“? V přepočtu začíná na hladině 11 600 000 Kč…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků