Brabus K8: Rychlý jako blesk

Netrvalo to příliš dlouho a pozornosti ladičské firmy Brabus neunikl ani velmi elegantní kabriolet Mercedes SL.
Brabus K8: Rychlý jako blesk

Technikům od Brabuse ležel v žaludku jeden z posledních počinů firmy AMG SL 55, který se svým výkonem 476 koní odsunul všechny ostatní úpravce do pozadí. Spolu s točivým momentem 700 Nm byl AMG SL 55 opravdu jeden z nejrychlejších Mercedesů vůbec. To však platilo pouze do doby, než Brabus představil svůj K8.

Přestože o designu všichni hovořili v nadpozemských dimenzích, stejný názor Brabus nesdílel a přišel s několika pozměněnými prvky. Nejen přední, ale i zadní spoiler nabízí více přítlačné síly, která je velmi důležitá při vysokých rychlostech, zvláště když si uvědomíme, že největší rychlost „Ká osmičky“ je omezena až na 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně důležité jako proudění vzduchu kolem karoserie je i proudění pod vozem, proto Brabus přistoupil k částečné úpravě podvozku, který se nyní pyšní přísavným efektem. Vůz se pohybuje na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik o gigantickém rozměru 245/35 vpředu a 275/35 vzadu.

Tím, co dělá tento vůz výjimečným je v každém případě pohonná jednotka. Dalším zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla a přeprogramováním řídící jednotky společně s novým výfukovým potrubím se K 8 dostal až na výkon 530 k a točivý moment nyní vrcholí hodnotou o 70 Nm vyšší. Není se tedy ani čemu divit, že zrychlení z 0-200km/h proběhne za méně, než 14 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek 

Aby ani zastavení tohoto monstra nebylo nemožné, prošla brzdová soustava dalším vylepšením. Díky použití dvacetipalcových kol se mohly na přední kola nastěhovat kotouče o průměru 396mm, které s použitím dvanáctipístkových (!!) třmenů zaručují dokonalé zastavení ze všech rychlostí. Bokem pochopitelně nezůstal ani interiér, takže ten, kdo má dostatečně tučné konto v bance si bude moci vybrat z několika barev interiéru, když základ tvoří pro Brabus tradiční černá.

Kdo by měl zájem o tento skvostný kousek, pro toho bude určitě důležitá informace, že první modely se dostanou k zákazníkům již v průběhu měsíce dubna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků