Brabus K8: Rychlý jako blesk

Netrvalo to příliš dlouho a pozornosti ladičské firmy Brabus neunikl ani velmi elegantní kabriolet Mercedes SL.
Brabus K8: Rychlý jako blesk

Technikům od Brabuse ležel v žaludku jeden z posledních počinů firmy AMG SL 55, který se svým výkonem 476 koní odsunul všechny ostatní úpravce do pozadí. Spolu s točivým momentem 700 Nm byl AMG SL 55 opravdu jeden z nejrychlejších Mercedesů vůbec. To však platilo pouze do doby, než Brabus představil svůj K8.

Přestože o designu všichni hovořili v nadpozemských dimenzích, stejný názor Brabus nesdílel a přišel s několika pozměněnými prvky. Nejen přední, ale i zadní spoiler nabízí více přítlačné síly, která je velmi důležitá při vysokých rychlostech, zvláště když si uvědomíme, že největší rychlost „Ká osmičky“ je omezena až na 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně důležité jako proudění vzduchu kolem karoserie je i proudění pod vozem, proto Brabus přistoupil k částečné úpravě podvozku, který se nyní pyšní přísavným efektem. Vůz se pohybuje na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik o gigantickém rozměru 245/35 vpředu a 275/35 vzadu.

Tím, co dělá tento vůz výjimečným je v každém případě pohonná jednotka. Dalším zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla a přeprogramováním řídící jednotky společně s novým výfukovým potrubím se K 8 dostal až na výkon 530 k a točivý moment nyní vrcholí hodnotou o 70 Nm vyšší. Není se tedy ani čemu divit, že zrychlení z 0-200km/h proběhne za méně, než 14 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek 

Aby ani zastavení tohoto monstra nebylo nemožné, prošla brzdová soustava dalším vylepšením. Díky použití dvacetipalcových kol se mohly na přední kola nastěhovat kotouče o průměru 396mm, které s použitím dvanáctipístkových (!!) třmenů zaručují dokonalé zastavení ze všech rychlostí. Bokem pochopitelně nezůstal ani interiér, takže ten, kdo má dostatečně tučné konto v bance si bude moci vybrat z několika barev interiéru, když základ tvoří pro Brabus tradiční černá.

Kdo by měl zájem o tento skvostný kousek, pro toho bude určitě důležitá informace, že první modely se dostanou k zákazníkům již v průběhu měsíce dubna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků