Brabus K8: Rychlý jako blesk

Netrvalo to příliš dlouho a pozornosti ladičské firmy Brabus neunikl ani velmi elegantní kabriolet Mercedes SL.
Brabus K8: Rychlý jako blesk

Technikům od Brabuse ležel v žaludku jeden z posledních počinů firmy AMG SL 55, který se svým výkonem 476 koní odsunul všechny ostatní úpravce do pozadí. Spolu s točivým momentem 700 Nm byl AMG SL 55 opravdu jeden z nejrychlejších Mercedesů vůbec. To však platilo pouze do doby, než Brabus představil svůj K8.

Přestože o designu všichni hovořili v nadpozemských dimenzích, stejný názor Brabus nesdílel a přišel s několika pozměněnými prvky. Nejen přední, ale i zadní spoiler nabízí více přítlačné síly, která je velmi důležitá při vysokých rychlostech, zvláště když si uvědomíme, že největší rychlost „Ká osmičky“ je omezena až na 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně důležité jako proudění vzduchu kolem karoserie je i proudění pod vozem, proto Brabus přistoupil k částečné úpravě podvozku, který se nyní pyšní přísavným efektem. Vůz se pohybuje na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik o gigantickém rozměru 245/35 vpředu a 275/35 vzadu.

Tím, co dělá tento vůz výjimečným je v každém případě pohonná jednotka. Dalším zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla a přeprogramováním řídící jednotky společně s novým výfukovým potrubím se K 8 dostal až na výkon 530 k a točivý moment nyní vrcholí hodnotou o 70 Nm vyšší. Není se tedy ani čemu divit, že zrychlení z 0-200km/h proběhne za méně, než 14 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek 

Aby ani zastavení tohoto monstra nebylo nemožné, prošla brzdová soustava dalším vylepšením. Díky použití dvacetipalcových kol se mohly na přední kola nastěhovat kotouče o průměru 396mm, které s použitím dvanáctipístkových (!!) třmenů zaručují dokonalé zastavení ze všech rychlostí. Bokem pochopitelně nezůstal ani interiér, takže ten, kdo má dostatečně tučné konto v bance si bude moci vybrat z několika barev interiéru, když základ tvoří pro Brabus tradiční černá.

Kdo by měl zájem o tento skvostný kousek, pro toho bude určitě důležitá informace, že první modely se dostanou k zákazníkům již v průběhu měsíce dubna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků