Brabus K8: Rychlý jako blesk

Netrvalo to příliš dlouho a pozornosti ladičské firmy Brabus neunikl ani velmi elegantní kabriolet Mercedes SL.
Brabus K8: Rychlý jako blesk

Technikům od Brabuse ležel v žaludku jeden z posledních počinů firmy AMG SL 55, který se svým výkonem 476 koní odsunul všechny ostatní úpravce do pozadí. Spolu s točivým momentem 700 Nm byl AMG SL 55 opravdu jeden z nejrychlejších Mercedesů vůbec. To však platilo pouze do doby, než Brabus představil svůj K8.

Přestože o designu všichni hovořili v nadpozemských dimenzích, stejný názor Brabus nesdílel a přišel s několika pozměněnými prvky. Nejen přední, ale i zadní spoiler nabízí více přítlačné síly, která je velmi důležitá při vysokých rychlostech, zvláště když si uvědomíme, že největší rychlost „Ká osmičky“ je omezena až na 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně důležité jako proudění vzduchu kolem karoserie je i proudění pod vozem, proto Brabus přistoupil k částečné úpravě podvozku, který se nyní pyšní přísavným efektem. Vůz se pohybuje na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik o gigantickém rozměru 245/35 vpředu a 275/35 vzadu.

Tím, co dělá tento vůz výjimečným je v každém případě pohonná jednotka. Dalším zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla a přeprogramováním řídící jednotky společně s novým výfukovým potrubím se K 8 dostal až na výkon 530 k a točivý moment nyní vrcholí hodnotou o 70 Nm vyšší. Není se tedy ani čemu divit, že zrychlení z 0-200km/h proběhne za méně, než 14 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek 

Aby ani zastavení tohoto monstra nebylo nemožné, prošla brzdová soustava dalším vylepšením. Díky použití dvacetipalcových kol se mohly na přední kola nastěhovat kotouče o průměru 396mm, které s použitím dvanáctipístkových (!!) třmenů zaručují dokonalé zastavení ze všech rychlostí. Bokem pochopitelně nezůstal ani interiér, takže ten, kdo má dostatečně tučné konto v bance si bude moci vybrat z několika barev interiéru, když základ tvoří pro Brabus tradiční černá.

Kdo by měl zájem o tento skvostný kousek, pro toho bude určitě důležitá informace, že první modely se dostanou k zákazníkům již v průběhu měsíce dubna.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků