Brabus GLK V12: další brutální SUV

Specialista Brabus znovu otevřel otázku, jak daleko až může zajít tuning. GLK s výkonem 750 koní vzbuzuje otázek opravdu hodně.

Rychlostní či akcelerační rekordy se dosud týkaly zpravidla sportovních, závodních a odvozených automobilů. To je celkem pochopitelné, vrána k vráně, svůj k svému, rychlost sportu. Tato pravidla ale dnes již neplatí, zvrácenost některých projektů bohužel pouze odráží „vkus“ zákazníků. Dnes lámou SUV rekordy na závodní dráze, zítra možná budou supersporty prorážet duny na Dakaru. Ale doba je taková, dnešní auta začínají být jen „hrou na cosi“, což však plně odpovídá povaze řady zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dnes tedy před námi stojí nejnovější produkt společnosti Brabus. Za výchozí stroj si vzala lehké SUV Mercedes-Benz GLK a do jeho kompaktní přídě napěchovala vidlicový dvanáctiválec. Než se dostaneme k podrobnostem o modifikacích, je třeba podotknout, že Brabus uvádí schopnost akcelerace z klidu na 100 km/h za 4,2 s a z 0 na 200 km/h za 12,8 s. Tyto hodnoty naměřila před dvěma měsíci při testech na jedné z italských závodních tratí, kde takto upravený model GLK V12 dosáhl úředně změřené rychlosti 322,3 km/h, což by mu mělo pohodlně stačit k titulu Nejrychlejší SUV světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará dvanáctiválec s objemem 6,3 l, jenž byl osazen dvojicí velkých turbodmychadel, účinnějšími chladiči stlačovaného vzduchu a nerezovým výfukovým traktem s velkým průtokem a závodními katalyzátory. Jeho výkon dosahuje ohromujících 750 koní (552 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment mamutích 1 350 Nm již při 2 100 ot./min. Tuto hodnotu však Brabus před instalací do auta pro jistotu převodného ústrojí snížil na 1 100 Nm, tento „krouťák“ se přenáší na kola zadní nápravy (kdo ví, jestli by nějaká „čtyřkolka“ takovou „dardu“ snesla...) skrze pětistupňovou automatickou převodovku a diferenciál s definovanou svorností 40 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se tento brutální výtvor vyznačuje lízátkem z uhlíkových kompozitů, pozměněným předním nárazníkem s většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, rozšířenými blatníky Brabus Widestar (jež vůz rozšiřují celkem o 50 mm) nebo střešním spoilerem pro svýšení přítlaku na zadní nápravě. Zákazníci mohou vybírat z různých pneumatik Pirelli a Yokohama s rozměry až 285/25 ZR 22. Škála úprav interiéru je takřka nekonečná a sahá od dřevěných či hliníkových obkladů přes kožené čalounění s prvky z Alcantary až po sedmipalcový displej LC.

Brabus svůj model GLK V12 představil (kde jinde než) na autosalonu v Dubaji, kde oznámil i cenu 397 000 Euro. Vraťme se k úvodní úvaze a řekněte: nekoupíte za tyto peníze dvě auta s ucelenějšími identitami...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GLK V12: tady už svět v pořádku není...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků