Brabus GLK V12: další brutální SUV

Specialista Brabus znovu otevřel otázku, jak daleko až může zajít tuning. GLK s výkonem 750 koní vzbuzuje otázek opravdu hodně.

Rychlostní či akcelerační rekordy se dosud týkaly zpravidla sportovních, závodních a odvozených automobilů. To je celkem pochopitelné, vrána k vráně, svůj k svému, rychlost sportu. Tato pravidla ale dnes již neplatí, zvrácenost některých projektů bohužel pouze odráží „vkus“ zákazníků. Dnes lámou SUV rekordy na závodní dráze, zítra možná budou supersporty prorážet duny na Dakaru. Ale doba je taková, dnešní auta začínají být jen „hrou na cosi“, což však plně odpovídá povaze řady zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dnes tedy před námi stojí nejnovější produkt společnosti Brabus. Za výchozí stroj si vzala lehké SUV Mercedes-Benz GLK a do jeho kompaktní přídě napěchovala vidlicový dvanáctiválec. Než se dostaneme k podrobnostem o modifikacích, je třeba podotknout, že Brabus uvádí schopnost akcelerace z klidu na 100 km/h za 4,2 s a z 0 na 200 km/h za 12,8 s. Tyto hodnoty naměřila před dvěma měsíci při testech na jedné z italských závodních tratí, kde takto upravený model GLK V12 dosáhl úředně změřené rychlosti 322,3 km/h, což by mu mělo pohodlně stačit k titulu Nejrychlejší SUV světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará dvanáctiválec s objemem 6,3 l, jenž byl osazen dvojicí velkých turbodmychadel, účinnějšími chladiči stlačovaného vzduchu a nerezovým výfukovým traktem s velkým průtokem a závodními katalyzátory. Jeho výkon dosahuje ohromujících 750 koní (552 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment mamutích 1 350 Nm již při 2 100 ot./min. Tuto hodnotu však Brabus před instalací do auta pro jistotu převodného ústrojí snížil na 1 100 Nm, tento „krouťák“ se přenáší na kola zadní nápravy (kdo ví, jestli by nějaká „čtyřkolka“ takovou „dardu“ snesla...) skrze pětistupňovou automatickou převodovku a diferenciál s definovanou svorností 40 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se tento brutální výtvor vyznačuje lízátkem z uhlíkových kompozitů, pozměněným předním nárazníkem s většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, rozšířenými blatníky Brabus Widestar (jež vůz rozšiřují celkem o 50 mm) nebo střešním spoilerem pro svýšení přítlaku na zadní nápravě. Zákazníci mohou vybírat z různých pneumatik Pirelli a Yokohama s rozměry až 285/25 ZR 22. Škála úprav interiéru je takřka nekonečná a sahá od dřevěných či hliníkových obkladů přes kožené čalounění s prvky z Alcantary až po sedmipalcový displej LC.

Brabus svůj model GLK V12 představil (kde jinde než) na autosalonu v Dubaji, kde oznámil i cenu 397 000 Euro. Vraťme se k úvodní úvaze a řekněte: nekoupíte za tyto peníze dvě auta s ucelenějšími identitami...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GLK V12: tady už svět v pořádku není...

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků