Brabus GL Widestar: těžká váha

Brabus se rozhodnul upravit velký Mercedes GL. Výsledkem jsou agresivnější tvary, větší výkony a... horší použitelnost.

Brabus si na pořádné úpravy vždy potrpí a ani v případě velkého modelu GL tomu není jinak. Tuning takových vozů je často sporný, zákazníci o něj ovšem jeví zájem, a tak není důvod otálet.

Díky masivnímu rozšíření karoserie si tohle dílo od Brabusu vysloužilo jméno Widestar. Vůz je širší o celých pět centimetrů a kromě toho si jistě hned všimnete obřích 23“ kol. Tím ovšem použitelnost vozu v terénu hodně poklesla, i když systém Airmatic dokáže světlou výšku regulovat. I tak dokáže být Widestar po úpravě až o 30 mm blíže k zemi. Nový bodykit zahrnuje rovněž větší nasávací otvory na přídi vozu, nový přední i zadní nárazník a v neposlední řadě také implementaci LE diod kolem celého vozu.

Výkony motorů šly rovněž nahoru. Základní naftový šestiválec 320 CDI dosahuje po úpravě řídící jednotky výkon 200 kW/272 k a točivý moment 590 Nm, osmiválec 420 CDI pak 257 kW/350 k a 800 Nm. S ním zrychlí GL na stovku za 7,1 sekundy a dosáhne maximální  rychlost 240 km/h. Benzínové verze GL 450 a GL 500 mohou být nahrazeny osmiválcem o objemu 6,1 litru, který produkuje solidní výkon 340 kW/462 k. Widestar s tímto motorem sprintuje na stovku za výborných šest vteřin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GL Widestar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků