Brabus GL: rychle do terénu

Dvorní tuner německého Mercedesu si připravil zajímavou nabídku pro novou třídu GL. Co vše dokázal Brabus udělat s motory a vzhledem?

Ať Mercedes přijde s čímkoli a nasadí jakékoli motory v krátké chvíli se objeví řada tunerů, kteří daný produkt vylepší dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Brabus patří dlouhodobě k těm, kteří opravdu umí a své výtvory dotáhnou do nejmenšího detailu. Nyní přišla na řadu třída GL. Mimo nový body kit je ovšem třeba podotknout, že stejné úpravy nabízí Brabus i pro všechny ostatní modely se stejnými motory.

Velké SUV dostalo od tunera nový módní kabát a také potřebný doping. Základní upravenou verzi je GL 320 CDI. Zde pomocí nových map v řídící jednotce navýšil Brabus výkon ze sériových 165 kW (224 k) na rovných 200 kW (272 k). Točivý moment pak vzrostl z 510 na 590 Nm. S novým výkonem zrychlí GL na stovku za 8,9 s (původně 9,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 218 km/h (původně 210 km/h).

Druhým upravenou verzí je pak GL 500. Tedy model s osmiválcem o objemu 5,5 l. Motor byl ovšem převrtán na 6,1 l a vybaven novými díly jako jsou písty, ojnice, kliková hřídel a další. Po úpravě dává motor výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 615 Nm. Brabus GL500 zrychlí na stovku za skvělých 6 s a dosáhne maximální rychlosti 255 km/h.

Součástí úpravy je i nový body kit. Ten obsahuje nová kola z lehké slitiny o rozměrech 18 až 22". Zároveň dostane zákazník nové nárazníky, s tím, že přední je speciálně modifikován, aby přivedl větší množství vzduchu k předním kotoučům. Nové jsou také prahové nadstavce a dekorace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brabus GL
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků