Brabus GL: rychle do terénu

Dvorní tuner německého Mercedesu si připravil zajímavou nabídku pro novou třídu GL. Co vše dokázal Brabus udělat s motory a vzhledem?

Ať Mercedes přijde s čímkoli a nasadí jakékoli motory v krátké chvíli se objeví řada tunerů, kteří daný produkt vylepší dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Brabus patří dlouhodobě k těm, kteří opravdu umí a své výtvory dotáhnou do nejmenšího detailu. Nyní přišla na řadu třída GL. Mimo nový body kit je ovšem třeba podotknout, že stejné úpravy nabízí Brabus i pro všechny ostatní modely se stejnými motory.

Velké SUV dostalo od tunera nový módní kabát a také potřebný doping. Základní upravenou verzi je GL 320 CDI. Zde pomocí nových map v řídící jednotce navýšil Brabus výkon ze sériových 165 kW (224 k) na rovných 200 kW (272 k). Točivý moment pak vzrostl z 510 na 590 Nm. S novým výkonem zrychlí GL na stovku za 8,9 s (původně 9,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 218 km/h (původně 210 km/h).

Druhým upravenou verzí je pak GL 500. Tedy model s osmiválcem o objemu 5,5 l. Motor byl ovšem převrtán na 6,1 l a vybaven novými díly jako jsou písty, ojnice, kliková hřídel a další. Po úpravě dává motor výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 615 Nm. Brabus GL500 zrychlí na stovku za skvělých 6 s a dosáhne maximální rychlosti 255 km/h.

Součástí úpravy je i nový body kit. Ten obsahuje nová kola z lehké slitiny o rozměrech 18 až 22". Zároveň dostane zákazník nové nárazníky, s tím, že přední je speciálně modifikován, aby přivedl větší množství vzduchu k předním kotoučům. Nové jsou také prahové nadstavce a dekorace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brabus GL

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků