Brabus GL: rychle do terénu

Dvorní tuner německého Mercedesu si připravil zajímavou nabídku pro novou třídu GL. Co vše dokázal Brabus udělat s motory a vzhledem?

Ať Mercedes přijde s čímkoli a nasadí jakékoli motory v krátké chvíli se objeví řada tunerů, kteří daný produkt vylepší dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Brabus patří dlouhodobě k těm, kteří opravdu umí a své výtvory dotáhnou do nejmenšího detailu. Nyní přišla na řadu třída GL. Mimo nový body kit je ovšem třeba podotknout, že stejné úpravy nabízí Brabus i pro všechny ostatní modely se stejnými motory.

Velké SUV dostalo od tunera nový módní kabát a také potřebný doping. Základní upravenou verzi je GL 320 CDI. Zde pomocí nových map v řídící jednotce navýšil Brabus výkon ze sériových 165 kW (224 k) na rovných 200 kW (272 k). Točivý moment pak vzrostl z 510 na 590 Nm. S novým výkonem zrychlí GL na stovku za 8,9 s (původně 9,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 218 km/h (původně 210 km/h).

Druhým upravenou verzí je pak GL 500. Tedy model s osmiválcem o objemu 5,5 l. Motor byl ovšem převrtán na 6,1 l a vybaven novými díly jako jsou písty, ojnice, kliková hřídel a další. Po úpravě dává motor výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 615 Nm. Brabus GL500 zrychlí na stovku za skvělých 6 s a dosáhne maximální rychlosti 255 km/h.

Součástí úpravy je i nový body kit. Ten obsahuje nová kola z lehké slitiny o rozměrech 18 až 22". Zároveň dostane zákazník nové nárazníky, s tím, že přední je speciálně modifikován, aby přivedl větší množství vzduchu k předním kotoučům. Nové jsou také prahové nadstavce a dekorace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brabus GL
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků