Brabus GL: rychle do terénu

Dvorní tuner německého Mercedesu si připravil zajímavou nabídku pro novou třídu GL. Co vše dokázal Brabus udělat s motory a vzhledem?

Ať Mercedes přijde s čímkoli a nasadí jakékoli motory v krátké chvíli se objeví řada tunerů, kteří daný produkt vylepší dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Brabus patří dlouhodobě k těm, kteří opravdu umí a své výtvory dotáhnou do nejmenšího detailu. Nyní přišla na řadu třída GL. Mimo nový body kit je ovšem třeba podotknout, že stejné úpravy nabízí Brabus i pro všechny ostatní modely se stejnými motory.

Velké SUV dostalo od tunera nový módní kabát a také potřebný doping. Základní upravenou verzi je GL 320 CDI. Zde pomocí nových map v řídící jednotce navýšil Brabus výkon ze sériových 165 kW (224 k) na rovných 200 kW (272 k). Točivý moment pak vzrostl z 510 na 590 Nm. S novým výkonem zrychlí GL na stovku za 8,9 s (původně 9,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 218 km/h (původně 210 km/h).

Druhým upravenou verzí je pak GL 500. Tedy model s osmiválcem o objemu 5,5 l. Motor byl ovšem převrtán na 6,1 l a vybaven novými díly jako jsou písty, ojnice, kliková hřídel a další. Po úpravě dává motor výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 615 Nm. Brabus GL500 zrychlí na stovku za skvělých 6 s a dosáhne maximální rychlosti 255 km/h.

Součástí úpravy je i nový body kit. Ten obsahuje nová kola z lehké slitiny o rozměrech 18 až 22". Zároveň dostane zákazník nové nárazníky, s tím, že přední je speciálně modifikován, aby přivedl větší množství vzduchu k předním kotoučům. Nové jsou také prahové nadstavce a dekorace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brabus GL
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků