Brabus GL 63 Biturbo: další extrém

Německý ladič Brabus představil svoji adaptaci modelu Mercedes GL. Je libo bednu na kolech s 650 koňmi? Pak jste na správné adrese.

Brabus tak navlékl další korálek na náhrdelník jménem „přetuněná” SUV. Model GL 63 Biturbo je osazen osmiválcovým motorem z typu ML 63 AMG naladěným na 650 koní (476 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 Nm. Pokud se vám hodnota 650 koní zdá v souvislosti se značkou Brabus příliš povědomá, není divu. Brabus totiž stejnou pohonnou jednotku použil i pod kapotou SUV ML 63 Biturbo, jež firma představila vloni na autosalonu v Ženevě a které se vyznačovalo nejvyšší rychlostí 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Brabus GL 63 je naladěn na rychlost „jen“ 300 km/h a sprint z klidu na 100 km/h prý zvládne za 4,7 s. Motor je spojen s upravenou verzí automatické převodovky Speedshift 7G-Tronic a jeho výkon se přenáší trvale na všechna čtyři kola. Opatřen je modifikovaným dvojitým turbodmychadlem s velkým vodním chlazením, změn doznaly také sací i výfukový trakt, brzdy, závěsy kol a pneumatiky.

Vůz vyjíždí na hliníkových ráfcích o průměru 23 palců, sady o menším průměru jsou ale pro skromnější jedince rovněž k mání. Brabus hodlá vozy GL 63 Biturbo dodávat alternativně i se sadou Widestar, jež zahrnuje o 30 mm širší blatníky a boky a nový přední nárazník s velkými vstupy pro chladicí vzduch, k dispozici jsou též světlomety pro denní svícení složené z LED, podprahové osvětlení a čtveřice dodatečných reflektorů na přídi. Do sériové výbavy této přestavby pak patří střešní spoiler a přepracovaný zadní nárazník s vestavěným difuzorem a dvěma páry kulatých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozu je čalouněn kombinací kůže Mastik, Alcantary a široké škály dřevěných a kompozitních obkladů, to vše v řadě barevných schémat. Signál z DVD přehrávače je zobrazován na LCD monitorech vestavěných v nástavcích za hlavovovými opěrkami předních sedadel. A cena? Brabus GL 63 Biturbo se prodává za od 368 000 Euro. Takže ke všem svým nesporným „přednostem” je i levný...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GL 63 Biturbo
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků