Brabus GL 63 Biturbo: další extrém

Německý ladič Brabus představil svoji adaptaci modelu Mercedes GL. Je libo bednu na kolech s 650 koňmi? Pak jste na správné adrese.

Brabus tak navlékl další korálek na náhrdelník jménem „přetuněná” SUV. Model GL 63 Biturbo je osazen osmiválcovým motorem z typu ML 63 AMG naladěným na 650 koní (476 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 Nm. Pokud se vám hodnota 650 koní zdá v souvislosti se značkou Brabus příliš povědomá, není divu. Brabus totiž stejnou pohonnou jednotku použil i pod kapotou SUV ML 63 Biturbo, jež firma představila vloni na autosalonu v Ženevě a které se vyznačovalo nejvyšší rychlostí 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Brabus GL 63 je naladěn na rychlost „jen“ 300 km/h a sprint z klidu na 100 km/h prý zvládne za 4,7 s. Motor je spojen s upravenou verzí automatické převodovky Speedshift 7G-Tronic a jeho výkon se přenáší trvale na všechna čtyři kola. Opatřen je modifikovaným dvojitým turbodmychadlem s velkým vodním chlazením, změn doznaly také sací i výfukový trakt, brzdy, závěsy kol a pneumatiky.

Vůz vyjíždí na hliníkových ráfcích o průměru 23 palců, sady o menším průměru jsou ale pro skromnější jedince rovněž k mání. Brabus hodlá vozy GL 63 Biturbo dodávat alternativně i se sadou Widestar, jež zahrnuje o 30 mm širší blatníky a boky a nový přední nárazník s velkými vstupy pro chladicí vzduch, k dispozici jsou též světlomety pro denní svícení složené z LED, podprahové osvětlení a čtveřice dodatečných reflektorů na přídi. Do sériové výbavy této přestavby pak patří střešní spoiler a přepracovaný zadní nárazník s vestavěným difuzorem a dvěma páry kulatých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozu je čalouněn kombinací kůže Mastik, Alcantary a široké škály dřevěných a kompozitních obkladů, to vše v řadě barevných schémat. Signál z DVD přehrávače je zobrazován na LCD monitorech vestavěných v nástavcích za hlavovovými opěrkami předních sedadel. A cena? Brabus GL 63 Biturbo se prodává za od 368 000 Euro. Takže ke všem svým nesporným „přednostem” je i levný...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GL 63 Biturbo
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků