Brabus GL 63 Biturbo: další extrém

Německý ladič Brabus představil svoji adaptaci modelu Mercedes GL. Je libo bednu na kolech s 650 koňmi? Pak jste na správné adrese.

Brabus tak navlékl další korálek na náhrdelník jménem „přetuněná” SUV. Model GL 63 Biturbo je osazen osmiválcovým motorem z typu ML 63 AMG naladěným na 650 koní (476 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 Nm. Pokud se vám hodnota 650 koní zdá v souvislosti se značkou Brabus příliš povědomá, není divu. Brabus totiž stejnou pohonnou jednotku použil i pod kapotou SUV ML 63 Biturbo, jež firma představila vloni na autosalonu v Ženevě a které se vyznačovalo nejvyšší rychlostí 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Brabus GL 63 je naladěn na rychlost „jen“ 300 km/h a sprint z klidu na 100 km/h prý zvládne za 4,7 s. Motor je spojen s upravenou verzí automatické převodovky Speedshift 7G-Tronic a jeho výkon se přenáší trvale na všechna čtyři kola. Opatřen je modifikovaným dvojitým turbodmychadlem s velkým vodním chlazením, změn doznaly také sací i výfukový trakt, brzdy, závěsy kol a pneumatiky.

Vůz vyjíždí na hliníkových ráfcích o průměru 23 palců, sady o menším průměru jsou ale pro skromnější jedince rovněž k mání. Brabus hodlá vozy GL 63 Biturbo dodávat alternativně i se sadou Widestar, jež zahrnuje o 30 mm širší blatníky a boky a nový přední nárazník s velkými vstupy pro chladicí vzduch, k dispozici jsou též světlomety pro denní svícení složené z LED, podprahové osvětlení a čtveřice dodatečných reflektorů na přídi. Do sériové výbavy této přestavby pak patří střešní spoiler a přepracovaný zadní nárazník s vestavěným difuzorem a dvěma páry kulatých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozu je čalouněn kombinací kůže Mastik, Alcantary a široké škály dřevěných a kompozitních obkladů, to vše v řadě barevných schémat. Signál z DVD přehrávače je zobrazován na LCD monitorech vestavěných v nástavcích za hlavovovými opěrkami předních sedadel. A cena? Brabus GL 63 Biturbo se prodává za od 368 000 Euro. Takže ke všem svým nesporným „přednostem” je i levný...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GL 63 Biturbo
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků