Brabus E V12: dvanáct válců pro „Éčko“

Tuningové programy Brabusu většinou stojí zato, ale tahle práce, to je něco. Je libo vyšperkovaný sedan s výkonem 800 koní?

Recept je ve svém principu jednoduchý, ale přesto působivý. U Brabusu do nové generace Mercedesu řady E (W212) vestavěli mohutný, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který převrtali na výsledný objem 6,3 l. Dílo zkázy dokončí dvojice trubodmychadel, jež se podílí na dosažení nejvyššího výkonu rovných 800 koní (585 kW). Motor je údajně schopen dosahovat točivého momentu až 1 420 Nm, ale pro použití v tomto stroji jej elektronická soustava omezuje na poněkud lidštějších 1 100 Nm. Dalších podrobností zatím mnoho neznáme, ale Brabus E V12 údajně disponuje také náporovým sáním (ram air), zdvojeným výfukovým traktem s čtveřicí koncovek a pochopitelně přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce vzhledu čtyřdvéřové karosérie Brabus zapracoval více než bývá zvykem, o čemž svědčí také působivé kompozitní rozšíření zadních blatníků propojené s kryty zadních kol. Změn doznal průtok vzduchu prostorem pod kapotou k chladičům, sání i brzdám. K tomu přispívá i nově tvarovaný přední nárazník, rozšířené blatníky a prahové obklady, celek dokreslují difuzor pod zadním nárazníkem a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru.

O lepší kontakt s vozovkou se starají snížený a tužší podvozek, výkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotouči a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/35 vzadu. Většina částí interiéru včetně palubní desky je čalouněna kombinací kůže a Alcantary v černém odstínu a najdeme zde řadu prvků z uhlíkových kompozitů, jako solitér ční ze středu přístrojového štítu analogový tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr zde máme údaje o jízdních výkonech. Brabus E V12 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s. Omezovač nejvyšší rychlosti byl nastaven na hodnotu 350 km/h, po jeho deaktivaci má maximálka dosahovat 370 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 15,7 l/100 km (papírové spotřeby paliva jsou skvělá věc...) a emise CO2 budou 372 g/km. A cena? Mírná. Připravte si 600 000 Euro...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes A 1,7
Rok výroby: 2005
Stav: 152 847 km
Cena: 89 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 600 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků