Brabus E V12: dvanáct válců pro „Éčko“

Tuningové programy Brabusu většinou stojí zato, ale tahle práce, to je něco. Je libo vyšperkovaný sedan s výkonem 800 koní?

Recept je ve svém principu jednoduchý, ale přesto působivý. U Brabusu do nové generace Mercedesu řady E (W212) vestavěli mohutný, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který převrtali na výsledný objem 6,3 l. Dílo zkázy dokončí dvojice trubodmychadel, jež se podílí na dosažení nejvyššího výkonu rovných 800 koní (585 kW). Motor je údajně schopen dosahovat točivého momentu až 1 420 Nm, ale pro použití v tomto stroji jej elektronická soustava omezuje na poněkud lidštějších 1 100 Nm. Dalších podrobností zatím mnoho neznáme, ale Brabus E V12 údajně disponuje také náporovým sáním (ram air), zdvojeným výfukovým traktem s čtveřicí koncovek a pochopitelně přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce vzhledu čtyřdvéřové karosérie Brabus zapracoval více než bývá zvykem, o čemž svědčí také působivé kompozitní rozšíření zadních blatníků propojené s kryty zadních kol. Změn doznal průtok vzduchu prostorem pod kapotou k chladičům, sání i brzdám. K tomu přispívá i nově tvarovaný přední nárazník, rozšířené blatníky a prahové obklady, celek dokreslují difuzor pod zadním nárazníkem a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru.

O lepší kontakt s vozovkou se starají snížený a tužší podvozek, výkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotouči a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/35 vzadu. Většina částí interiéru včetně palubní desky je čalouněna kombinací kůže a Alcantary v černém odstínu a najdeme zde řadu prvků z uhlíkových kompozitů, jako solitér ční ze středu přístrojového štítu analogový tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr zde máme údaje o jízdních výkonech. Brabus E V12 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s. Omezovač nejvyšší rychlosti byl nastaven na hodnotu 350 km/h, po jeho deaktivaci má maximálka dosahovat 370 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 15,7 l/100 km (papírové spotřeby paliva jsou skvělá věc...) a emise CO2 budou 372 g/km. A cena? Mírná. Připravte si 600 000 Euro...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků