Brabus E V12: dvanáct válců pro „Éčko“

Tuningové programy Brabusu většinou stojí zato, ale tahle práce, to je něco. Je libo vyšperkovaný sedan s výkonem 800 koní?

Recept je ve svém principu jednoduchý, ale přesto působivý. U Brabusu do nové generace Mercedesu řady E (W212) vestavěli mohutný, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který převrtali na výsledný objem 6,3 l. Dílo zkázy dokončí dvojice trubodmychadel, jež se podílí na dosažení nejvyššího výkonu rovných 800 koní (585 kW). Motor je údajně schopen dosahovat točivého momentu až 1 420 Nm, ale pro použití v tomto stroji jej elektronická soustava omezuje na poněkud lidštějších 1 100 Nm. Dalších podrobností zatím mnoho neznáme, ale Brabus E V12 údajně disponuje také náporovým sáním (ram air), zdvojeným výfukovým traktem s čtveřicí koncovek a pochopitelně přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce vzhledu čtyřdvéřové karosérie Brabus zapracoval více než bývá zvykem, o čemž svědčí také působivé kompozitní rozšíření zadních blatníků propojené s kryty zadních kol. Změn doznal průtok vzduchu prostorem pod kapotou k chladičům, sání i brzdám. K tomu přispívá i nově tvarovaný přední nárazník, rozšířené blatníky a prahové obklady, celek dokreslují difuzor pod zadním nárazníkem a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru.

O lepší kontakt s vozovkou se starají snížený a tužší podvozek, výkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotouči a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/35 vzadu. Většina částí interiéru včetně palubní desky je čalouněna kombinací kůže a Alcantary v černém odstínu a najdeme zde řadu prvků z uhlíkových kompozitů, jako solitér ční ze středu přístrojového štítu analogový tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr zde máme údaje o jízdních výkonech. Brabus E V12 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s. Omezovač nejvyšší rychlosti byl nastaven na hodnotu 350 km/h, po jeho deaktivaci má maximálka dosahovat 370 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 15,7 l/100 km (papírové spotřeby paliva jsou skvělá věc...) a emise CO2 budou 372 g/km. A cena? Mírná. Připravte si 600 000 Euro...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků