Brabus E V12: dvanáct válců pro „Éčko“

Tuningové programy Brabusu většinou stojí zato, ale tahle práce, to je něco. Je libo vyšperkovaný sedan s výkonem 800 koní?

Recept je ve svém principu jednoduchý, ale přesto působivý. U Brabusu do nové generace Mercedesu řady E (W212) vestavěli mohutný, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který převrtali na výsledný objem 6,3 l. Dílo zkázy dokončí dvojice trubodmychadel, jež se podílí na dosažení nejvyššího výkonu rovných 800 koní (585 kW). Motor je údajně schopen dosahovat točivého momentu až 1 420 Nm, ale pro použití v tomto stroji jej elektronická soustava omezuje na poněkud lidštějších 1 100 Nm. Dalších podrobností zatím mnoho neznáme, ale Brabus E V12 údajně disponuje také náporovým sáním (ram air), zdvojeným výfukovým traktem s čtveřicí koncovek a pochopitelně přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce vzhledu čtyřdvéřové karosérie Brabus zapracoval více než bývá zvykem, o čemž svědčí také působivé kompozitní rozšíření zadních blatníků propojené s kryty zadních kol. Změn doznal průtok vzduchu prostorem pod kapotou k chladičům, sání i brzdám. K tomu přispívá i nově tvarovaný přední nárazník, rozšířené blatníky a prahové obklady, celek dokreslují difuzor pod zadním nárazníkem a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru.

O lepší kontakt s vozovkou se starají snížený a tužší podvozek, výkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotouči a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/35 vzadu. Většina částí interiéru včetně palubní desky je čalouněna kombinací kůže a Alcantary v černém odstínu a najdeme zde řadu prvků z uhlíkových kompozitů, jako solitér ční ze středu přístrojového štítu analogový tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr zde máme údaje o jízdních výkonech. Brabus E V12 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s. Omezovač nejvyšší rychlosti byl nastaven na hodnotu 350 km/h, po jeho deaktivaci má maximálka dosahovat 370 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 15,7 l/100 km (papírové spotřeby paliva jsou skvělá věc...) a emise CO2 budou 372 g/km. A cena? Mírná. Připravte si 600 000 Euro...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků