Brabus E V12 Coupe: skutečné GT

Titulem Gran Turismo se dnes označuje kdeco, ale tento stroj na toto jméno nárok má. Je patřičně prostorný i výkonný.

Podívejte se na snímky, následně na technické parametry a pak si pro sebe řekněte: Brabus E V12 Coupe - Gran Turismo. Nějak vám to pak půjde k sobě, nemyslíte? Takže zrekapitulujme: dvoje dveře, sezení pro čtyři dospělé, dvanáct válců, dvě turbodmychadla, čtyři mezichladiče stlačovaného vzduchu, 800 koní. Ale vezměme to pěkně po pořádku.

U Brabusu se naštěstí v poslední době nesoustředí jen na Smarty ForTwo, ale také na pořádné, dospělé Mercedesy. V tomto případě si vzali do parády kupé řady E poslední generace, pod jehož kapotu usadili pohonnou jednotku skutečně úctyhodných parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výchozí dvanáctiválec s objemem 5,5 l byl v dílnách Brabusu převrtán na 6,3 l, ale především jej zde opatřili řadou nových dílů. Změn doznaly hlavy válců a vačkové hřídele a zcela nové je sání s náporovým vstupem těsně pod přední hranou kapoty, jehož otvor se nachází až za maskou chladiče. Nijak tím tedy neruší linii kapoty, což je patrné na připojených snímcích. Pár robustních turbodmychadel je roztáčen výfukovými plyny, jež po prohnání závodními katalyzátory vystupují novým, nerezovým výfukovým traktem za vůz, jenž plní emisní normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak bylo uvedeno výše, motor dosahuje výkonu rovných 800 koní (586 kW) a točivého momentu 1 420 Nm, s ohledem na životnost ostatních mechanických částí však musel být omezen na 1 100 Nm. To jistě ocení i přepracovaná a posílená pětistupňová automatická převodovka, jež ve spolupráci se samosvorným diferenciálem pohání kola zadní nápravy (stálý převod 2,65:1).

Brabus E V12 Coupe při pohotovostní hmotnosti 1 850 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosahuje rychlosti přes 370 km/h, nicméně u Brabusu s vědomím devastačních účinků tohoto „überstroje“ instalují omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Stabilitu zajišťuje sportovní podvozek s novými stavitelnými pružinami Brabus. O zpomalení se starají kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 360 mm vzadu, přední pevné brzdiče mají dvanáct pístků a ty zadní jsdou šestipístkové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12 Coupe
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků