Brabus D6 Blue: ekologický tuning

Jsou vozy, které mají svět očarovat svou pseudoekologičností a ani tato auta nejsou pro tunery svatá. Ekotuning? Jde to vůbec?

I když Brabus umí upravit i design vozu, u této úpravy jde hlavně o motor. Pod kapotou vozu před úpravou totiž byl čistý naftový šestiválec z modelu E 300 Bluetec, tedy z modelu, který se již nyní pyšní emisemi Euro 5 a navíc mu nedělá problémy, aby se mohl prodávat i za oceánem.

Vše se točí hlavně okolo nové ECU s názvem PowerExtra D6 Blue, která je určena právě pro modely Bluetec. Verze E 300 Bluetec tak nyní disponuje výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 610 Nm. Výkon se tak zvýšil o 40 kW a točivý moment o 70 Nm. Stovku nyní upravený Mercedes zvládá za 6,8 s (série 7,2 s) a dosahuje rychlosti 250 km/h (série 244 km/h).

Zvýšení výkonu pomohlo také nasazení upraveného výfukového systému. Součástí balíčku jsou i drobnější změny na vzhledu vozu a také nová 20" kola z lehké slitiny.

Výhodou celé úpravy je, že celá tato úprava nemá narušit ekologičnost vozu, tedy nízkou spotřebu a nízké emise a upravený Bluetec i nadále plní emisní normu Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus D6 Blue
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků