Brabus CLS: tři výkonové varianty pro Mercedes-Benz CLS

Brabus, tovární úpravce automobilů značky Mercedes-Benz, přichází s kompletním tuningem modelu CLS 500. Pro slabší sériový model CLS 350 ještě není celý paket hotový, Brabus ale vzkazuje, že se na tom usilovně pracuje.

Brabus připravil pro majitele modelu CLS 500 hned tři výkonové varianty. U první se dočkáte přepracovaného výfukového potrubí a upravené vačkové hřídele. Výkon vzroste z původních 225 kW (306 k) na 247 kW (336 k) a přijde vás na 10 200 eur, včetně montáže. Komu to ale bude málo, může si nechat jako pohonnou jednotku namontovat převrtaný osmiválec o objemu 6,1 litrů. Výkon motoru je 294 kW (400 k) a maximální točivý moment dosahuje 621 Nm při 4 100 ot. Cena i s montáží je 29 290 eur.

Pro zájemce nejsilnější variantu S je šestilitrový motor vyladěn na výkon 327 kW (445 k). Maximální kroutící moment se ještě kousek posunul a zůstal na hodnotě 635 Nm při 4500 ot. Brabus si účtuje za „Esko“ 35 090 eur.

Tip: Pro zájemce je tu ceník sériového modelu CLS

Ani nejsilnější sériový model CLS AMG nenechal Brabus na pokoji. U upraveného modelu s označením CLS 55 dosáhne výkon kompresorem přeplňovaného osmiválce hranice 390 kW (530 k). Maximální kroutící moment je 775 Nm při 3 000 ot. Brabus udává akceleraci z nuly na stovku za 4,3 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za 13,6 s; maximálka je elektroniky omezena na 310 km/h.

Pro všechny varianty je nabízeno speciální výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami z vysoce ušlechtilé oceli. Za tento doplněk si připlatíte 2 300 eur. Další položky v příplatkovém ceníku jsou např. přední spoiler 1 832 eur nebo zadní přítlačná lišta 1 044 eur.

Brabus k modelu CLS nabízí také kola z lehkých slitin, ráfky jsou v rozměrech 16-20 palců. Maximální rozměr pneumatik je 245/30 R20 vředu a 285/25 R20 vzadu. Komplet cena za tyto exklusivní kola je 5 460 eur. Speciální sportovní tlumiče dovolí snížení podvozku až o 30 milimetrů a zajistí tak minimální náklon vozu v zatáčkách. Pokud si zvýšíte výkon motoru, doporučuje Brabus osazení kol vlastními kotoučovými brzdami, celá sada stojí 10 556 eur.

Interiér si následně můžete samozřejmě doplnit o hliník, sportovní volant, pedály, či hlavici řadící páky s logem Brabus. Celý paket pro kabinu stojí 5 104 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků