Brabus CLS: tři výkonové varianty pro Mercedes-Benz CLS

Brabus, tovární úpravce automobilů značky Mercedes-Benz, přichází s kompletním tuningem modelu CLS 500. Pro slabší sériový model CLS 350 ještě není celý paket hotový, Brabus ale vzkazuje, že se na tom usilovně pracuje.

Brabus připravil pro majitele modelu CLS 500 hned tři výkonové varianty. U první se dočkáte přepracovaného výfukového potrubí a upravené vačkové hřídele. Výkon vzroste z původních 225 kW (306 k) na 247 kW (336 k) a přijde vás na 10 200 eur, včetně montáže. Komu to ale bude málo, může si nechat jako pohonnou jednotku namontovat převrtaný osmiválec o objemu 6,1 litrů. Výkon motoru je 294 kW (400 k) a maximální točivý moment dosahuje 621 Nm při 4 100 ot. Cena i s montáží je 29 290 eur.

Pro zájemce nejsilnější variantu S je šestilitrový motor vyladěn na výkon 327 kW (445 k). Maximální kroutící moment se ještě kousek posunul a zůstal na hodnotě 635 Nm při 4500 ot. Brabus si účtuje za „Esko“ 35 090 eur.

Tip: Pro zájemce je tu ceník sériového modelu CLS

Ani nejsilnější sériový model CLS AMG nenechal Brabus na pokoji. U upraveného modelu s označením CLS 55 dosáhne výkon kompresorem přeplňovaného osmiválce hranice 390 kW (530 k). Maximální kroutící moment je 775 Nm při 3 000 ot. Brabus udává akceleraci z nuly na stovku za 4,3 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za 13,6 s; maximálka je elektroniky omezena na 310 km/h.

Pro všechny varianty je nabízeno speciální výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami z vysoce ušlechtilé oceli. Za tento doplněk si připlatíte 2 300 eur. Další položky v příplatkovém ceníku jsou např. přední spoiler 1 832 eur nebo zadní přítlačná lišta 1 044 eur.

Brabus k modelu CLS nabízí také kola z lehkých slitin, ráfky jsou v rozměrech 16-20 palců. Maximální rozměr pneumatik je 245/30 R20 vředu a 285/25 R20 vzadu. Komplet cena za tyto exklusivní kola je 5 460 eur. Speciální sportovní tlumiče dovolí snížení podvozku až o 30 milimetrů a zajistí tak minimální náklon vozu v zatáčkách. Pokud si zvýšíte výkon motoru, doporučuje Brabus osazení kol vlastními kotoučovými brzdami, celá sada stojí 10 556 eur.

Interiér si následně můžete samozřejmě doplnit o hliník, sportovní volant, pedály, či hlavici řadící páky s logem Brabus. Celý paket pro kabinu stojí 5 104 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků