Brabus C-Klasse: top tuning pre nové céčko

Brabus patrí k najznámejším úpravcom Mercedesu. Už stihol pripraviť aj tuningový program pre novú triedu C.

Prvé úpravy pre nové céčko ste už mohli vidieť v podaní Lorinsera. Brabus patrí k vrcholu tuningu, a tak ja jasné, že ani tento krát si nemohol dovoliť krok vedľa. A ten ani neurobil. Nový C-Klasse nesie známe zásahy Brabusu, ktoré už dlhšiu dobu používa aj na ostatných modeloch značky.

Je jasné, že na autách s logom Brabus najviac priťahuje záujemcov ich výkon. Pre takých má k dispozícii tuner štvorlitrový osemvalec, ktorý môže nahradiť šesťvalcové modely C320 a C280. Agregát poskytuje výkon 224 kW (332 k) a najvyšší točivý moment 420 Nm pri 4200 ot./min. S týmto motorom sa céčko dostane na stovku za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 275 km/h.

Ale trend hovorí, že zabudnúť sa nesmie ani na naftové motory. Preto sa dočkali úprav aj známe štvorvalce s objemom 2,2 l. Ten slabší (C200 CDI) posilnil zo 100 kW (136 k) na 128 kW (175 k) a točivý moment sa podarilo zvýšiť z 270 Nm na 385 Nm.

Silnejšia verzia tohoto motora (C220 CDI) dosahuje po úpravách výkonu 143 kW (195 k) a točivý moment vrcholí na hodnote 450 Nm. Pritom pôvodné hodnoty boli nasledovné: 125 kW (170 k) a 400 Nm.

V ponuke úprav nemôže chýbať ani program pre najsilnejšiu naftu C320 CDI s objemom 3,0 l. Tá v sériovom prevedení dosahuje výkonu 165 kW (225 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment 510 Nm je k dispozícii v pásme 1600-2800 ot./min. Brabusu sa podarilo z motoru vydolovať výkon 201 kW (273 k) a točivý moment 590 Nm.

Vonkajší vzhľad vozidla môžete vidieť na priložených fotografiách. Nechýba nový mohutnejší predný nárazník s veľkými nasávacími otvormi a u Brabusu už štandardnou štvoricou hmloviek. Zboku vyniknú širšie prahy a až 20“ kolesá, ktoré môžu byť obuté do pneumatík s rozmerom 235/30 ZR20 vpredu a 265/25 ZR20 vzadu. Trochu zvláštne však pôsobia modré LED diódy, za ktoré si môžete priplatiť. Zadný nárazník je rovnako nový a nechýba ani difúzor pre lepší prítlak vo vysokých rýchlostiach. Osemvalcová verzia je vybavená štvoricou koncoviek výfuku.

Brabus svojich zákazníkov nesklame ani po usadnutí do interiéru. Možnosť kombinácii tých najlepších materiálov je praktický neobmedzená, stačí si len vybrať. V ponuke sa myslelo aj na materiály ako carbon alebo leštený hliník, použitie tradičnej alcantary je u tohoto úpravcu už samozrejmosťou. Základné ciferníky tachometra môže nahradiť nové s ciachovaním až do rýchlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus C-Klasse

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků