Brabus C-Klasse: top tuning pre nové céčko

Brabus patrí k najznámejším úpravcom Mercedesu. Už stihol pripraviť aj tuningový program pre novú triedu C.

Prvé úpravy pre nové céčko ste už mohli vidieť v podaní Lorinsera. Brabus patrí k vrcholu tuningu, a tak ja jasné, že ani tento krát si nemohol dovoliť krok vedľa. A ten ani neurobil. Nový C-Klasse nesie známe zásahy Brabusu, ktoré už dlhšiu dobu používa aj na ostatných modeloch značky.

Je jasné, že na autách s logom Brabus najviac priťahuje záujemcov ich výkon. Pre takých má k dispozícii tuner štvorlitrový osemvalec, ktorý môže nahradiť šesťvalcové modely C320 a C280. Agregát poskytuje výkon 224 kW (332 k) a najvyšší točivý moment 420 Nm pri 4200 ot./min. S týmto motorom sa céčko dostane na stovku za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 275 km/h.

Ale trend hovorí, že zabudnúť sa nesmie ani na naftové motory. Preto sa dočkali úprav aj známe štvorvalce s objemom 2,2 l. Ten slabší (C200 CDI) posilnil zo 100 kW (136 k) na 128 kW (175 k) a točivý moment sa podarilo zvýšiť z 270 Nm na 385 Nm.

Silnejšia verzia tohoto motora (C220 CDI) dosahuje po úpravách výkonu 143 kW (195 k) a točivý moment vrcholí na hodnote 450 Nm. Pritom pôvodné hodnoty boli nasledovné: 125 kW (170 k) a 400 Nm.

V ponuke úprav nemôže chýbať ani program pre najsilnejšiu naftu C320 CDI s objemom 3,0 l. Tá v sériovom prevedení dosahuje výkonu 165 kW (225 k) pri 3800 ot./min. a točivý moment 510 Nm je k dispozícii v pásme 1600-2800 ot./min. Brabusu sa podarilo z motoru vydolovať výkon 201 kW (273 k) a točivý moment 590 Nm.

Vonkajší vzhľad vozidla môžete vidieť na priložených fotografiách. Nechýba nový mohutnejší predný nárazník s veľkými nasávacími otvormi a u Brabusu už štandardnou štvoricou hmloviek. Zboku vyniknú širšie prahy a až 20“ kolesá, ktoré môžu byť obuté do pneumatík s rozmerom 235/30 ZR20 vpredu a 265/25 ZR20 vzadu. Trochu zvláštne však pôsobia modré LED diódy, za ktoré si môžete priplatiť. Zadný nárazník je rovnako nový a nechýba ani difúzor pre lepší prítlak vo vysokých rýchlostiach. Osemvalcová verzia je vybavená štvoricou koncoviek výfuku.

Brabus svojich zákazníkov nesklame ani po usadnutí do interiéru. Možnosť kombinácii tých najlepších materiálov je praktický neobmedzená, stačí si len vybrať. V ponuke sa myslelo aj na materiály ako carbon alebo leštený hliník, použitie tradičnej alcantary je u tohoto úpravcu už samozrejmosťou. Základné ciferníky tachometra môže nahradiť nové s ciachovaním až do rýchlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus C-Klasse

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků