Brabus Bullit: matný extrémista

Dvorní ladič Mercedesu přichází s opravdovou lahůdkou. Standardní Céčko řádně přestavěl, maximálka 360 km/h hovoří za vše.

Již samotný vzhled vozu naznačuje, že dynamicky na tom bude upravené Céčko více než dobře. Poslední dobou módní matné lakování je doplněno novými koly z lehké slitiny, zadním plně funkčním difusorem a několika drobnostmi, které vůz odlišují od sériového modelu.

Brabus zapracoval také na brzdách, které jsou opravdu monstrózní. Vpředu naleznete dvanáctipístkové třmeny s kotouči o průměru 380 mm, vzadu pak šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm. K tomu je třeba připočítat speciální podvozek, který si musí umět poradit s nevídanými rychlostmi.

Jenže to stále není vše. Brabus totiž pod přední kapotu umístil dvanáctiválcový Biturbo motor, který lze najít u ostrých AMG provedení některých modelů. Tam ovšem dosahuje výkonu jen něco přes 600 koní, což je na tento vůz málo. Agregát 6,3 V12 Biturbo v Céčku disponuje výkonem 537 kW (720 k) a točivým momentem neskutečných 1 320 Nm, který je ovšem elektronicky omezen na 1 100 Nm a to z důvodu životnosti převodovky.

Úprava motoru i převodovky je vlastním dílem Brabusu, stejně jako podvozku. Vše bylo vyvíjeno ve spoluprácí s nejlepšími inženýři oboru a laděno, aby byl vůz schopen tuto porci výkonu přenést na silnici a také zastavit. O lepší trakci se tak stará zadní samosvorný diferenciál se svorností až 40 procent.

Stovku zvládne tento sedan za solidních 3,9 s, dvoustovku za parádních 10,49 s a třístovkou uhání za 24,5 s. Jak lze tedy vidět, v nižších rychlostech má Brabus Bullit kapku problém tento výkon přenést, ale dynamika od dvou set nahoru je ohromující. Maximální rychlost pak přesahuje 360 km/h, což je na sedan střední třídy fantastická hodnota.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Bullit

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků