Brabus Bullit: matný extrémista

Dvorní ladič Mercedesu přichází s opravdovou lahůdkou. Standardní Céčko řádně přestavěl, maximálka 360 km/h hovoří za vše.

Již samotný vzhled vozu naznačuje, že dynamicky na tom bude upravené Céčko více než dobře. Poslední dobou módní matné lakování je doplněno novými koly z lehké slitiny, zadním plně funkčním difusorem a několika drobnostmi, které vůz odlišují od sériového modelu.

Brabus zapracoval také na brzdách, které jsou opravdu monstrózní. Vpředu naleznete dvanáctipístkové třmeny s kotouči o průměru 380 mm, vzadu pak šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm. K tomu je třeba připočítat speciální podvozek, který si musí umět poradit s nevídanými rychlostmi.

Jenže to stále není vše. Brabus totiž pod přední kapotu umístil dvanáctiválcový Biturbo motor, který lze najít u ostrých AMG provedení některých modelů. Tam ovšem dosahuje výkonu jen něco přes 600 koní, což je na tento vůz málo. Agregát 6,3 V12 Biturbo v Céčku disponuje výkonem 537 kW (720 k) a točivým momentem neskutečných 1 320 Nm, který je ovšem elektronicky omezen na 1 100 Nm a to z důvodu životnosti převodovky.

Úprava motoru i převodovky je vlastním dílem Brabusu, stejně jako podvozku. Vše bylo vyvíjeno ve spoluprácí s nejlepšími inženýři oboru a laděno, aby byl vůz schopen tuto porci výkonu přenést na silnici a také zastavit. O lepší trakci se tak stará zadní samosvorný diferenciál se svorností až 40 procent.

Stovku zvládne tento sedan za solidních 3,9 s, dvoustovku za parádních 10,49 s a třístovkou uhání za 24,5 s. Jak lze tedy vidět, v nižších rychlostech má Brabus Bullit kapku problém tento výkon přenést, ale dynamika od dvou set nahoru je ohromující. Maximální rychlost pak přesahuje 360 km/h, což je na sedan střední třídy fantastická hodnota.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Bullit

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků