Brabus Bullit: matný extrémista

Dvorní ladič Mercedesu přichází s opravdovou lahůdkou. Standardní Céčko řádně přestavěl, maximálka 360 km/h hovoří za vše.

Již samotný vzhled vozu naznačuje, že dynamicky na tom bude upravené Céčko více než dobře. Poslední dobou módní matné lakování je doplněno novými koly z lehké slitiny, zadním plně funkčním difusorem a několika drobnostmi, které vůz odlišují od sériového modelu.

Brabus zapracoval také na brzdách, které jsou opravdu monstrózní. Vpředu naleznete dvanáctipístkové třmeny s kotouči o průměru 380 mm, vzadu pak šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm. K tomu je třeba připočítat speciální podvozek, který si musí umět poradit s nevídanými rychlostmi.

Jenže to stále není vše. Brabus totiž pod přední kapotu umístil dvanáctiválcový Biturbo motor, který lze najít u ostrých AMG provedení některých modelů. Tam ovšem dosahuje výkonu jen něco přes 600 koní, což je na tento vůz málo. Agregát 6,3 V12 Biturbo v Céčku disponuje výkonem 537 kW (720 k) a točivým momentem neskutečných 1 320 Nm, který je ovšem elektronicky omezen na 1 100 Nm a to z důvodu životnosti převodovky.

Úprava motoru i převodovky je vlastním dílem Brabusu, stejně jako podvozku. Vše bylo vyvíjeno ve spoluprácí s nejlepšími inženýři oboru a laděno, aby byl vůz schopen tuto porci výkonu přenést na silnici a také zastavit. O lepší trakci se tak stará zadní samosvorný diferenciál se svorností až 40 procent.

Stovku zvládne tento sedan za solidních 3,9 s, dvoustovku za parádních 10,49 s a třístovkou uhání za 24,5 s. Jak lze tedy vidět, v nižších rychlostech má Brabus Bullit kapku problém tento výkon přenést, ale dynamika od dvou set nahoru je ohromující. Maximální rychlost pak přesahuje 360 km/h, což je na sedan střední třídy fantastická hodnota.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Bullit

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků