Brabus B63 S: upravené AMG i pro „šetřílky“

Německý ladič Brabus nyní představil „jen“ osmiválcovou modifikaci Mercedesu E. Za písmenem S ale slovo „sociální” nehledejte.

Nehodláte investovat pořádnou sumu za dvanáctiválcové provedení Brabus E V12? Nevadí, Brabus totiž letos v Essenu představil svůj model B63 S, jenž vychází z „pouze“ osmiválcové verze s vysokoobrátkovou jednotkou o objemu 6,3 l. Úpravy se soustředily především na instalaci „sportovních“ vzduchových filtrů, speciálních katalyzátorů s větším průřezem a přepracování programu řídicí jednotky, což dohromady přineslo nějakých 30 koní k dobru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkem tak Brabus B63 S nabízí 555 koní (408 kW), což mu postačí k dosažení rychlosti až 320 km/h (zmiňovaný E V12 má koní 800 a pokoří i metu 370 km/h...), špička točivého momentu poskočila ze sériových 630 na výsledných 650 Nm při 5 400 ot./min. Brabus B63 S zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s, na přání lze přiobjednat diferenciál se svorností 40 %.

Kromě výkonu k dobru Brabus nabízí pro sériový model E63 AMG i řadu dalších doplňků. Na první pohled je patrný bodykit vyrobený převážně z uhlíkových kompozitů (za další příplatek lze mít i difuzor v zadním nárazníku a přítlačné křídlo na víku zavazadelníku), ale též specifické ráfky s průměrem od 18 do 20 palců. Největší variantou jsou disky s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 10,5Jx20 vzadu, jež obouvají pneumatiky Pirelli či Yokohama o velikosti 245/30 ZR20, resp. 295/25 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď dostala i nové hliníkové blatníky s upravenou aerodynamikou a výstupy vzduchu, jež mají lépe odvádět teplo z oblasti podběhů. K dispozici je také několik provedení interiéru s obložením kompozitem, hliníkem nebo pravým dřevem, za zmínku stojí rovněž nový tachometr cejchovaný do 360 km/h (225 mph). Sedadla mohou být čalouněna kombinací kůže Brabus Mastik a Alcantary v řadě barevných kombinací. Na všechny díly a modifikace Brabusu se vztahuje záruka na dobu tří let, resp. 100 000 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus B63 S
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků