Brabus B63 S: upravené AMG i pro „šetřílky“

Německý ladič Brabus nyní představil „jen“ osmiválcovou modifikaci Mercedesu E. Za písmenem S ale slovo „sociální” nehledejte.

Nehodláte investovat pořádnou sumu za dvanáctiválcové provedení Brabus E V12? Nevadí, Brabus totiž letos v Essenu představil svůj model B63 S, jenž vychází z „pouze“ osmiválcové verze s vysokoobrátkovou jednotkou o objemu 6,3 l. Úpravy se soustředily především na instalaci „sportovních“ vzduchových filtrů, speciálních katalyzátorů s větším průřezem a přepracování programu řídicí jednotky, což dohromady přineslo nějakých 30 koní k dobru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkem tak Brabus B63 S nabízí 555 koní (408 kW), což mu postačí k dosažení rychlosti až 320 km/h (zmiňovaný E V12 má koní 800 a pokoří i metu 370 km/h...), špička točivého momentu poskočila ze sériových 630 na výsledných 650 Nm při 5 400 ot./min. Brabus B63 S zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s, na přání lze přiobjednat diferenciál se svorností 40 %.

Kromě výkonu k dobru Brabus nabízí pro sériový model E63 AMG i řadu dalších doplňků. Na první pohled je patrný bodykit vyrobený převážně z uhlíkových kompozitů (za další příplatek lze mít i difuzor v zadním nárazníku a přítlačné křídlo na víku zavazadelníku), ale též specifické ráfky s průměrem od 18 do 20 palců. Největší variantou jsou disky s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 10,5Jx20 vzadu, jež obouvají pneumatiky Pirelli či Yokohama o velikosti 245/30 ZR20, resp. 295/25 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď dostala i nové hliníkové blatníky s upravenou aerodynamikou a výstupy vzduchu, jež mají lépe odvádět teplo z oblasti podběhů. K dispozici je také několik provedení interiéru s obložením kompozitem, hliníkem nebo pravým dřevem, za zmínku stojí rovněž nový tachometr cejchovaný do 360 km/h (225 mph). Sedadla mohou být čalouněna kombinací kůže Brabus Mastik a Alcantary v řadě barevných kombinací. Na všechny díly a modifikace Brabusu se vztahuje záruka na dobu tří let, resp. 100 000 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus B63 S
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků