Brabus B63 S: upravené AMG i pro „šetřílky“

Německý ladič Brabus nyní představil „jen“ osmiválcovou modifikaci Mercedesu E. Za písmenem S ale slovo „sociální” nehledejte.

Nehodláte investovat pořádnou sumu za dvanáctiválcové provedení Brabus E V12? Nevadí, Brabus totiž letos v Essenu představil svůj model B63 S, jenž vychází z „pouze“ osmiválcové verze s vysokoobrátkovou jednotkou o objemu 6,3 l. Úpravy se soustředily především na instalaci „sportovních“ vzduchových filtrů, speciálních katalyzátorů s větším průřezem a přepracování programu řídicí jednotky, což dohromady přineslo nějakých 30 koní k dobru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkem tak Brabus B63 S nabízí 555 koní (408 kW), což mu postačí k dosažení rychlosti až 320 km/h (zmiňovaný E V12 má koní 800 a pokoří i metu 370 km/h...), špička točivého momentu poskočila ze sériových 630 na výsledných 650 Nm při 5 400 ot./min. Brabus B63 S zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s, na přání lze přiobjednat diferenciál se svorností 40 %.

Kromě výkonu k dobru Brabus nabízí pro sériový model E63 AMG i řadu dalších doplňků. Na první pohled je patrný bodykit vyrobený převážně z uhlíkových kompozitů (za další příplatek lze mít i difuzor v zadním nárazníku a přítlačné křídlo na víku zavazadelníku), ale též specifické ráfky s průměrem od 18 do 20 palců. Největší variantou jsou disky s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 10,5Jx20 vzadu, jež obouvají pneumatiky Pirelli či Yokohama o velikosti 245/30 ZR20, resp. 295/25 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď dostala i nové hliníkové blatníky s upravenou aerodynamikou a výstupy vzduchu, jež mají lépe odvádět teplo z oblasti podběhů. K dispozici je také několik provedení interiéru s obložením kompozitem, hliníkem nebo pravým dřevem, za zmínku stojí rovněž nový tachometr cejchovaný do 360 km/h (225 mph). Sedadla mohou být čalouněna kombinací kůže Brabus Mastik a Alcantary v řadě barevných kombinací. Na všechny díly a modifikace Brabusu se vztahuje záruka na dobu tří let, resp. 100 000 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus B63 S

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků