Brabus 850 Cabrio je nejrychlejší čtyřmístný kabriolet světa

Čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se nestala jen dějištěm neuvěřitelného závěru Toyoty, ale také místem, kde Brabus prezentoval nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě. Výchozím bodem je Mercedes-AMG S63, ale z původního auta toho příliš nezůstalo. 

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru v Brabusu převrtali na objem 5,9 litru, motor dostal kované vnitřnosti, standardní turbodmychadla nahradili vlastními a došlo také na nové svody, katalyzátor nebo výfuk z nerezové oceli. Výsledkem je porce 625 kW (850 koní) a točivý moment 1450 Nm. Aby se převodovka neroztrhala na kusy s prvním sešlápnutím plynového pedálu, je točivý moment elektronicky omezený na 1150 Nm. Síla motoru směřuje výhradně na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seznamte se s nejrychlejším čtyřmístným kabrioletem světa.
K titulu mu stačilo „jen“ 850 koní

To nic nemění na faktu, že Brabus 850 Cabrio je zatraceně rychlý. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 3,5 sekundy, z 0 na 200 km/h to trvá 9,4 sekundy. Maximální rychlost 350 km/h je pak omezena kvůli pneumatikám, jinak by auto jistě mohlo pokračovat i za tuto hranici - ostatně, digitální tachometr končí číslovkou 400 km/h.

Tohle všechno činí z černočerného Brabusu nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě. Ne nadarmo tak auto dostalo aerodynamické doplňky v podobě předního a zadního spoileru, zadního difuzoru a řady karbonových dílů. Jakékoli případné obavy o životnost takového monstra však nejsou na místě - Brabus poskytuje tříletou záruku do ujetí 100 tisíc kilometrů. Kromě zcela nového vozu nabízí Brabus tuto úpravu také pro stávající majitele klasického Mercedesu S63.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků