Brabus 850 6.0 Biturbo: Je libo „éčko“, které zvládne 350 km/h?

Německý úpravce oficiálně představil přepracovaný Mercedes-Benz třídy E. Novinka označená jako 850 6.0 Biturbo nastupuje na místo předchozího 800 E V12, nabídne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximální rychlost přes 350 km/h. Samozřejmě, pořídit si můžete jak sedan, tak kombi. To se představilo koncem minulého roku. 

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Co všechno Mercedes třídy E upravený podle not společnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétní verzi. Ta vrcholná má zvětšené vrtání (na 99 mm) i zdvih (96 mm místo 90,5 mm). Základem je samozřejmě provedení 63 AMG. Osmiválec kromě jiného dostal také přepracovaný systém přeplňování, upravenou hlavu a tak dále. Objem motoru narostl ze standardních 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledek nabídne parametry 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných mezi 2500 až 4500 ot./min. V případě točivého momentu jde ale o teoretickou hodnotu, protože kvůli snížení namáhání jednotlivých částí hnacího řetězce byl točivý moment omezen na 1150 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

S motorem spolupracuje sedmistupňový automat Speedshift MCT. Ve verzi s pohonem zadní nápravy vystřelí sedan na stovku za 3,7 s, provedení se systémem 4MATIC zvládne stejnou disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a dalším nastavení se maximální rychlost pohybuje v rozmezí od 300 km/h po 350 km/h. V tiskové zprávě Brabus uvádí, že upravené éčko ale zvládne i více.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podle tabulek si řekne v průměru o 10,3 l/100 km. Objednávat lze jak hotový automobil, tak také můžete dovézt vlastní E 63 AMG a nechat si ho upravit.

Kromě vrcholné varianty 850 se zvýšeným objemem lze sáhnout i po méně výkonných provedeních. To nejslabší nabídne 620 koní, silnější 650 k nebo je k dispozici ještě 730 k. Brabus dává na svou práci záruku tří let nebo 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Brabus

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků