Brabus 850 6.0 Biturbo: Je libo „éčko“, které zvládne 350 km/h?

Německý úpravce oficiálně představil přepracovaný Mercedes-Benz třídy E. Novinka označená jako 850 6.0 Biturbo nastupuje na místo předchozího 800 E V12, nabídne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximální rychlost přes 350 km/h. Samozřejmě, pořídit si můžete jak sedan, tak kombi. To se představilo koncem minulého roku. 

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Co všechno Mercedes třídy E upravený podle not společnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétní verzi. Ta vrcholná má zvětšené vrtání (na 99 mm) i zdvih (96 mm místo 90,5 mm). Základem je samozřejmě provedení 63 AMG. Osmiválec kromě jiného dostal také přepracovaný systém přeplňování, upravenou hlavu a tak dále. Objem motoru narostl ze standardních 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledek nabídne parametry 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných mezi 2500 až 4500 ot./min. V případě točivého momentu jde ale o teoretickou hodnotu, protože kvůli snížení namáhání jednotlivých částí hnacího řetězce byl točivý moment omezen na 1150 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

S motorem spolupracuje sedmistupňový automat Speedshift MCT. Ve verzi s pohonem zadní nápravy vystřelí sedan na stovku za 3,7 s, provedení se systémem 4MATIC zvládne stejnou disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a dalším nastavení se maximální rychlost pohybuje v rozmezí od 300 km/h po 350 km/h. V tiskové zprávě Brabus uvádí, že upravené éčko ale zvládne i více.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podle tabulek si řekne v průměru o 10,3 l/100 km. Objednávat lze jak hotový automobil, tak také můžete dovézt vlastní E 63 AMG a nechat si ho upravit.

Kromě vrcholné varianty 850 se zvýšeným objemem lze sáhnout i po méně výkonných provedeních. To nejslabší nabídne 620 koní, silnější 650 k nebo je k dispozici ještě 730 k. Brabus dává na svou práci záruku tří let nebo 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Brabus

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků