Brabus 850 6.0 Biturbo: Je libo „éčko“, které zvládne 350 km/h?

Německý úpravce oficiálně představil přepracovaný Mercedes-Benz třídy E. Novinka označená jako 850 6.0 Biturbo nastupuje na místo předchozího 800 E V12, nabídne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximální rychlost přes 350 km/h. Samozřejmě, pořídit si můžete jak sedan, tak kombi. To se představilo koncem minulého roku. 

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Co všechno Mercedes třídy E upravený podle not společnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétní verzi. Ta vrcholná má zvětšené vrtání (na 99 mm) i zdvih (96 mm místo 90,5 mm). Základem je samozřejmě provedení 63 AMG. Osmiválec kromě jiného dostal také přepracovaný systém přeplňování, upravenou hlavu a tak dále. Objem motoru narostl ze standardních 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledek nabídne parametry 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných mezi 2500 až 4500 ot./min. V případě točivého momentu jde ale o teoretickou hodnotu, protože kvůli snížení namáhání jednotlivých částí hnacího řetězce byl točivý moment omezen na 1150 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

S motorem spolupracuje sedmistupňový automat Speedshift MCT. Ve verzi s pohonem zadní nápravy vystřelí sedan na stovku za 3,7 s, provedení se systémem 4MATIC zvládne stejnou disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a dalším nastavení se maximální rychlost pohybuje v rozmezí od 300 km/h po 350 km/h. V tiskové zprávě Brabus uvádí, že upravené éčko ale zvládne i více.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podle tabulek si řekne v průměru o 10,3 l/100 km. Objednávat lze jak hotový automobil, tak také můžete dovézt vlastní E 63 AMG a nechat si ho upravit.

Kromě vrcholné varianty 850 se zvýšeným objemem lze sáhnout i po méně výkonných provedeních. To nejslabší nabídne 620 koní, silnější 650 k nebo je k dispozici ještě 730 k. Brabus dává na svou práci záruku tří let nebo 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Brabus

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků