Brabus 800 Widestar: tank s geny závodníka

Dvorní ladič značky Mercedes – Benz Brabus se pokusil z obstarožního off-roadu řady G vyšlechtit dálniční stíhač.

Brabus se umí do Mercedesu pořádně „obout“. O tom svědčí také jeho zatím poslední práce vycházející z modelů Mercedes – Benz S350 Brabus nebo Mercedes – Benz CLS Brabus z počátku letošního roku. Po jisté době se však Brabus vrací k hranatému off-roadu řady G, který mimochodem předloni oslavil třicáté výročí své výroby, ale přesto se ještě letos dočkal významného ocenění v německé anketě Auto roku magazínu Off Road. Čas od času Brabus pro svůj nový projekt použije přízviska Widestar, po verzi Brabus SLS Widestar nyní ale přichází právě z řady G odvozený Brabus 800 Widestar. A číslovka? Ta vyjadřuje výkon v koňských silách…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Model Brabus 800 Widestar je vybaven vidlicovým dvanáctiválcem z velkého sedanu S600, který však prošel řadou modifikací včetně zvětšení zdvihového objemu z 5,4 na 6,3 l. Tato robustní pohonná jednotka se dočkala také zástavby páru dvojice vodou chlazených turbodmychadel, nového sání, přeprogramované řídicí jednotky a specifické výfukové soustavy z nerezové oceli. Tyto prvky (ale samozřejmě nejen ty) se podílejí na zvýšení výkonu až na rovných 800 koní (588 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu na mamutích 1 420 Nm dostupného od 2 100 ot./min. S ohledem na životnost převodového ústrojí je však elektronicky omezen na 1 100 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přesto byla letitá pětistupňová automatická převodovka posílena a točivý moment trvale přenáší na kola obou náprav. Hmotnost nehraje roli, enormní výkonové parametry vozu Brabus 800 Widestar umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 240 km/h (což zřejmě bude v praxi vyžadovat citelné potlačení pudu sebezáchovy). Pro zlepšení jízdních vlastností dostal tento výtvor nové tlumiče Brabus Ride Control s automatickou regulací tuhosti. Karoserie byla kromě jiného doplněna také rozšířenými blatníky, jež jsou tak připraveny pojmout ráfky s průměrem od 20 do 23 palců. Interiér se vyznačuje použitím ergonomicky tvarovaného volantu a tachometru s cejchováním do 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
 


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků