Brabus 800 Widestar: tank s geny závodníka

Dvorní ladič značky Mercedes – Benz Brabus se pokusil z obstarožního off-roadu řady G vyšlechtit dálniční stíhač.

Brabus se umí do Mercedesu pořádně „obout“. O tom svědčí také jeho zatím poslední práce vycházející z modelů Mercedes – Benz S350 Brabus nebo Mercedes – Benz CLS Brabus z počátku letošního roku. Po jisté době se však Brabus vrací k hranatému off-roadu řady G, který mimochodem předloni oslavil třicáté výročí své výroby, ale přesto se ještě letos dočkal významného ocenění v německé anketě Auto roku magazínu Off Road. Čas od času Brabus pro svůj nový projekt použije přízviska Widestar, po verzi Brabus SLS Widestar nyní ale přichází právě z řady G odvozený Brabus 800 Widestar. A číslovka? Ta vyjadřuje výkon v koňských silách…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Model Brabus 800 Widestar je vybaven vidlicovým dvanáctiválcem z velkého sedanu S600, který však prošel řadou modifikací včetně zvětšení zdvihového objemu z 5,4 na 6,3 l. Tato robustní pohonná jednotka se dočkala také zástavby páru dvojice vodou chlazených turbodmychadel, nového sání, přeprogramované řídicí jednotky a specifické výfukové soustavy z nerezové oceli. Tyto prvky (ale samozřejmě nejen ty) se podílejí na zvýšení výkonu až na rovných 800 koní (588 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu na mamutích 1 420 Nm dostupného od 2 100 ot./min. S ohledem na životnost převodového ústrojí je však elektronicky omezen na 1 100 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přesto byla letitá pětistupňová automatická převodovka posílena a točivý moment trvale přenáší na kola obou náprav. Hmotnost nehraje roli, enormní výkonové parametry vozu Brabus 800 Widestar umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 240 km/h (což zřejmě bude v praxi vyžadovat citelné potlačení pudu sebezáchovy). Pro zlepšení jízdních vlastností dostal tento výtvor nové tlumiče Brabus Ride Control s automatickou regulací tuhosti. Karoserie byla kromě jiného doplněna také rozšířenými blatníky, jež jsou tak připraveny pojmout ráfky s průměrem od 20 do 23 palců. Interiér se vyznačuje použitím ergonomicky tvarovaného volantu a tachometru s cejchováním do 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
 


 

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků