Brabus 800 iBusiness: „superkancl“ na kolech

Pokud je váš šéf dostatečně rozmařilý a má rád produkty Apple a rychlou jízdu, navrhněte mu nový služební vůz.

Jeho jméno zní 800 iBusiness 2.0 a vzešel z dílen renomovaného německého ladiče Brabus. Ten s výjimkou jistých „úletů“ v podobě třeba „sportovně laděného“ off-roadu Brabus 800 Widestar odvozeného z letitého Mercedesu G nebo výhradně vznětovým verzím určeného paketu pro řadu Mercedes CLS stále drží jakousi úroveň a patří k nejlepším úpravcům vozů značky Mercedes – Benz. Nyní Brabus přichází s modifikovaným sedanem 800 iBusiness 2.0 odvozeným z Mercedesu S Class, jenž se vyznačuje špičkovou elektronickou výbavou, ale také motorem o výkonu 800 koní (588 kW) a točivém momentu 1 100 Nm. Je jím vidlicový dvanáctiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel a zdvihovým objemem zvětšeným u Brabusu oproti sériovému provedení z výchozích 5,5 až na 6,3 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vám tyto údaje povědomé, máte pravdu, neboť jde za poslední rok již o několikátou aplikaci této pohonné jednotky ve vozech Brabus – Mercedes. Vzpomeňme především stroje Brabus E V12, již zmíněný „tank“ Brabus 800 Widestar nebo Brabus SV12 R Biturbo (označovaný výrobcem jako nejrychlejší sériový sedan současnosti), z něhož byla novinka v podobě modelu 800 iBusiness 2.0 vyšlechtěna. Hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h (3,9 s) i nejvyšší rychlosti (350 km/h) zůstaly v nové stavbě zachovány, ale těšit se můžeme na novou artilerii elektronických „vychytávek“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na zadní straně předních opěradel najdeme stolky s dvojicí iPadů a bezdrátovou klávesnicí. Za pozornost stojí, že skrze tablety lze ovládat ze zadních sedadel prakticky všechny prvky palubní soustavy COMAND od rádia přes telefon až k navigaci, z čehož bude mít řidič jistě velkou radost. V zavazadlovém prostoru je instalováno zařízení Mac Mini přenášející signál na sklopný monitor s úhlopříčkou 15,2 palce uložený v obložení střechy, jenž je skrze přijímač DVBT schopen přijímat také televizní signál. Pokud vás ze všech těchto vymožeností začnou během delší cesty bolet oči, stačí nasadit si sluchátka Sennheiser Noise Gard, zavřít oči a zaposlouchat se do hudby uložené v 64GB paměti iPod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli, interiér je čalouněn špičkovými materiály včetně dvoubarevné kůže a pravého dřeva, ve dveřích jsou pak vestavěny elektricky ovládané záclonky. Ceny této přestavby Brabus nezveřejnil, ale podle jeho tvrzení lze paket business aplikovat na všechny vozy Mercedes – Benz řady S od S350 až po S65 AMG. Pokud si potrpíte také na enormní jízdní výkony a v garáži vám parkuje vůz S600, nebo S65 AMG, Brabus vám jej přestaví do podoby 800 Biturbo, kterou vidíte na přiložených snímcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků