Brabus 800 iBusiness: „superkancl“ na kolech

Pokud je váš šéf dostatečně rozmařilý a má rád produkty Apple a rychlou jízdu, navrhněte mu nový služební vůz.

Jeho jméno zní 800 iBusiness 2.0 a vzešel z dílen renomovaného německého ladiče Brabus. Ten s výjimkou jistých „úletů“ v podobě třeba „sportovně laděného“ off-roadu Brabus 800 Widestar odvozeného z letitého Mercedesu G nebo výhradně vznětovým verzím určeného paketu pro řadu Mercedes CLS stále drží jakousi úroveň a patří k nejlepším úpravcům vozů značky Mercedes – Benz. Nyní Brabus přichází s modifikovaným sedanem 800 iBusiness 2.0 odvozeným z Mercedesu S Class, jenž se vyznačuje špičkovou elektronickou výbavou, ale také motorem o výkonu 800 koní (588 kW) a točivém momentu 1 100 Nm. Je jím vidlicový dvanáctiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel a zdvihovým objemem zvětšeným u Brabusu oproti sériovému provedení z výchozích 5,5 až na 6,3 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vám tyto údaje povědomé, máte pravdu, neboť jde za poslední rok již o několikátou aplikaci této pohonné jednotky ve vozech Brabus – Mercedes. Vzpomeňme především stroje Brabus E V12, již zmíněný „tank“ Brabus 800 Widestar nebo Brabus SV12 R Biturbo (označovaný výrobcem jako nejrychlejší sériový sedan současnosti), z něhož byla novinka v podobě modelu 800 iBusiness 2.0 vyšlechtěna. Hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h (3,9 s) i nejvyšší rychlosti (350 km/h) zůstaly v nové stavbě zachovány, ale těšit se můžeme na novou artilerii elektronických „vychytávek“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na zadní straně předních opěradel najdeme stolky s dvojicí iPadů a bezdrátovou klávesnicí. Za pozornost stojí, že skrze tablety lze ovládat ze zadních sedadel prakticky všechny prvky palubní soustavy COMAND od rádia přes telefon až k navigaci, z čehož bude mít řidič jistě velkou radost. V zavazadlovém prostoru je instalováno zařízení Mac Mini přenášející signál na sklopný monitor s úhlopříčkou 15,2 palce uložený v obložení střechy, jenž je skrze přijímač DVBT schopen přijímat také televizní signál. Pokud vás ze všech těchto vymožeností začnou během delší cesty bolet oči, stačí nasadit si sluchátka Sennheiser Noise Gard, zavřít oči a zaposlouchat se do hudby uložené v 64GB paměti iPod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli, interiér je čalouněn špičkovými materiály včetně dvoubarevné kůže a pravého dřeva, ve dveřích jsou pak vestavěny elektricky ovládané záclonky. Ceny této přestavby Brabus nezveřejnil, ale podle jeho tvrzení lze paket business aplikovat na všechny vozy Mercedes – Benz řady S od S350 až po S65 AMG. Pokud si potrpíte také na enormní jízdní výkony a v garáži vám parkuje vůz S600, nebo S65 AMG, Brabus vám jej přestaví do podoby 800 Biturbo, kterou vidíte na přiložených snímcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků