Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718

Od počátku modelového roku 2016 zní nová jména dvoudveřových sportovních vozů s motorem uprostřed od společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 718 Boxster a 718 Cayman. Označení 718 odkazuje ve výrobním programu stuttgartského výrobce sportovních vozů na přelomový sportovní vůz tohoto typu z roku 1957, který vybojoval mnoho úspěchů zejména v automobilových závodech. Modely 718 Boxster a 718 Cayman spojuje mnoho společných prvků jak designu, tak techniky. V budoucnu navíc oba modely dostanou stejně výkonné přeplňované čtyřválcové motory. Cenová úroveň roadsteru bude vyšší než u Coupé, což je stejný přístup jako u modelů 911. Porsche představí modely 718 Boxster a 718 Cayman v průběhu roku 2016.

Modelová řada 718 je pokračováním osvědčeného čtyřválcového konceptu, kterým se Porsche již v minulosti odlišovalo od jiných sportovních vozů. Nejnovějším příkladem je v tomto směru závodní vůz 919 Hybrid LMP1, který je také vybaven mimořádně účinným přeplňovaným čtyřválcovým motorem s objemem 2,0 litru. Porsche s tímto modelem nejenže obsadilo první a druhé místo v závodě 24 hodin Le Mans, ale nejnověji také vybojovalo titul mezi výrobci i piloty v šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Tyto triumfy jsou pomyslným začátkem cesty k budoucím výkonným motorům automobilů Porsche.

Historie modelu 718: plochý čtyřválec s mnoha závodními vítězstvími

Ploché čtyřválcové motory mají u Porsche dlouhou, a nutno dodat, že i velmi úspěšnou tradici. V pozdních padesátých letech model 718, který byl pokračovatelem legendárního Porsche 550 Spyder, používal nejlepší konfiguraci plochého čtyřválce. Porsche 718 s plochým čtyřválcem bojovalo s mnoha soupeři například ve 12hodinovém závodě v Sebringu v roce 1960 nebo v evropském šampionátu závodů do vrchu, jehož se účastnilo mezi roky 1958 a 1961. Model 718 zvítězil v letech 1959 a 1960 v legendárním italském závodě Targa Florio, který se konal na Sicílii. Ve své třídě vyhrálo Porsche 718 RSK se čtyřválcovým motorem o výkonu 142 k v roce 1958 v závodě 24 hodin Le Mans.

Porsche 919 Hybrid: nosič technologií pro sériovou produkci

V roce 2014 se Porsche vrátilo do nejvyšší kategorie 24hodinového závodu v Le Mans a šampionátu vytrvalostních závodů WEC hybridním závodním vozem 919 Hybrid. Vůz kategorie LMP1 byl navržen s cílem nejvyšší možné hospodárnosti a je nejkomplexnějším závodním vozem, který kdy značka Porsche vytvořila. Tímto vozem současně vznikla platforma pro základní výzkum a vývoj technologií budoucích sériových modelů – kombinují dva systémy rekuperace kinetické energie s dvoulitrovým přeplňovaným motorem. 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků