Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718

Od počátku modelového roku 2016 zní nová jména dvoudveřových sportovních vozů s motorem uprostřed od společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 718 Boxster a 718 Cayman. Označení 718 odkazuje ve výrobním programu stuttgartského výrobce sportovních vozů na přelomový sportovní vůz tohoto typu z roku 1957, který vybojoval mnoho úspěchů zejména v automobilových závodech. Modely 718 Boxster a 718 Cayman spojuje mnoho společných prvků jak designu, tak techniky. V budoucnu navíc oba modely dostanou stejně výkonné přeplňované čtyřválcové motory. Cenová úroveň roadsteru bude vyšší než u Coupé, což je stejný přístup jako u modelů 911. Porsche představí modely 718 Boxster a 718 Cayman v průběhu roku 2016.

Modelová řada 718 je pokračováním osvědčeného čtyřválcového konceptu, kterým se Porsche již v minulosti odlišovalo od jiných sportovních vozů. Nejnovějším příkladem je v tomto směru závodní vůz 919 Hybrid LMP1, který je také vybaven mimořádně účinným přeplňovaným čtyřválcovým motorem s objemem 2,0 litru. Porsche s tímto modelem nejenže obsadilo první a druhé místo v závodě 24 hodin Le Mans, ale nejnověji také vybojovalo titul mezi výrobci i piloty v šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Tyto triumfy jsou pomyslným začátkem cesty k budoucím výkonným motorům automobilů Porsche.

Historie modelu 718: plochý čtyřválec s mnoha závodními vítězstvími

Ploché čtyřválcové motory mají u Porsche dlouhou, a nutno dodat, že i velmi úspěšnou tradici. V pozdních padesátých letech model 718, který byl pokračovatelem legendárního Porsche 550 Spyder, používal nejlepší konfiguraci plochého čtyřválce. Porsche 718 s plochým čtyřválcem bojovalo s mnoha soupeři například ve 12hodinovém závodě v Sebringu v roce 1960 nebo v evropském šampionátu závodů do vrchu, jehož se účastnilo mezi roky 1958 a 1961. Model 718 zvítězil v letech 1959 a 1960 v legendárním italském závodě Targa Florio, který se konal na Sicílii. Ve své třídě vyhrálo Porsche 718 RSK se čtyřválcovým motorem o výkonu 142 k v roce 1958 v závodě 24 hodin Le Mans.

Porsche 919 Hybrid: nosič technologií pro sériovou produkci

V roce 2014 se Porsche vrátilo do nejvyšší kategorie 24hodinového závodu v Le Mans a šampionátu vytrvalostních závodů WEC hybridním závodním vozem 919 Hybrid. Vůz kategorie LMP1 byl navržen s cílem nejvyšší možné hospodárnosti a je nejkomplexnějším závodním vozem, který kdy značka Porsche vytvořila. Tímto vozem současně vznikla platforma pro základní výzkum a vývoj technologií budoucích sériových modelů – kombinují dva systémy rekuperace kinetické energie s dvoulitrovým přeplňovaným motorem. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků