Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718

Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718

Od počátku modelového roku 2016 zní nová jména dvoudveřových sportovních vozů s motorem uprostřed od společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 718 Boxster a 718 Cayman. Označení 718 odkazuje ve výrobním programu stuttgartského výrobce sportovních vozů na přelomový sportovní vůz tohoto typu z roku 1957, který vybojoval mnoho úspěchů zejména v automobilových závodech. Modely 718 Boxster a 718 Cayman spojuje mnoho společných prvků jak designu, tak techniky. V budoucnu navíc oba modely dostanou stejně výkonné přeplňované čtyřválcové motory. Cenová úroveň roadsteru bude vyšší než u Coupé, což je stejný přístup jako u modelů 911. Porsche představí modely 718 Boxster a 718 Cayman v průběhu roku 2016.

Modelová řada 718 je pokračováním osvědčeného čtyřválcového konceptu, kterým se Porsche již v minulosti odlišovalo od jiných sportovních vozů. Nejnovějším příkladem je v tomto směru závodní vůz 919 Hybrid LMP1, který je také vybaven mimořádně účinným přeplňovaným čtyřválcovým motorem s objemem 2,0 litru. Porsche s tímto modelem nejenže obsadilo první a druhé místo v závodě 24 hodin Le Mans, ale nejnověji také vybojovalo titul mezi výrobci i piloty v šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Tyto triumfy jsou pomyslným začátkem cesty k budoucím výkonným motorům automobilů Porsche.

Historie modelu 718: plochý čtyřválec s mnoha závodními vítězstvími

Ploché čtyřválcové motory mají u Porsche dlouhou, a nutno dodat, že i velmi úspěšnou tradici. V pozdních padesátých letech model 718, který byl pokračovatelem legendárního Porsche 550 Spyder, používal nejlepší konfiguraci plochého čtyřválce. Porsche 718 s plochým čtyřválcem bojovalo s mnoha soupeři například ve 12hodinovém závodě v Sebringu v roce 1960 nebo v evropském šampionátu závodů do vrchu, jehož se účastnilo mezi roky 1958 a 1961. Model 718 zvítězil v letech 1959 a 1960 v legendárním italském závodě Targa Florio, který se konal na Sicílii. Ve své třídě vyhrálo Porsche 718 RSK se čtyřválcovým motorem o výkonu 142 k v roce 1958 v závodě 24 hodin Le Mans.

Porsche 919 Hybrid: nosič technologií pro sériovou produkci

V roce 2014 se Porsche vrátilo do nejvyšší kategorie 24hodinového závodu v Le Mans a šampionátu vytrvalostních závodů WEC hybridním závodním vozem 919 Hybrid. Vůz kategorie LMP1 byl navržen s cílem nejvyšší možné hospodárnosti a je nejkomplexnějším závodním vozem, který kdy značka Porsche vytvořila. Tímto vozem současně vznikla platforma pro základní výzkum a vývoj technologií budoucích sériových modelů – kombinují dva systémy rekuperace kinetické energie s dvoulitrovým přeplňovaným motorem. 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků