Bouře Sabine dává zabrat i řidičům. Jak bezpečně jezdit za silného větru a deště?

Driver  |  10. 02. 2020 09:36

Základní problém je, u polovodičů, že na vše dlabou a letí na supermana jednu ruku nahoře.
Takto nemá ani mistr v rellye šanci vozidlo držet rovně a ve 130kmh běžně lítá půl metr vlevo vpravo a ani si to neuvědomuje a nebo na to dlabe. Jenže když pozná stejného fešáka, tak s odstupem metr každému to ustřlí půl metru a oba celý bok sedřený... Naprosto běžná situace.
A to víření vzduchu okolo vozidel překvapí i profíky.
Prostě předjížděné vozidlo vás v počáteční chvíli tlakem vzduchu odpuzuje, potom se tlak větru chová neutrálně, a když ho míjíte a už si myslíte, že jste ho skoro předjeli, tak Vás to hodí přímo na předjížděné vozidlo, a nečekáte to, když vane jiným směrem!
Hlavně to je takový tlak, že i kamion to hodí o metr bokem, a je třeba silných korekcí ideálně v tu pravou chvíli. Ale to by se musel každý 100% koncentrovat...
Taky by ty poryvy nehrály takovou roli, kdyby se vozidla nemíjela na centimetry, stačí držet větší odstupy i boční...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 02. 2020 10:04

Největší sranda je na mostech kde vozidla s velkou plochou a málo nápravami(a prázdní) lítaj jak papírový draci včetně plachtových dodávek.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 02. 2020 10:37

Jo, už jsem viděl, jak vítr soupravu převrátil bohužel. A nebyl to plachťák za dodávkou ale regulerní návěs. Je dobré jezdit ve větru co nejvice mezi, a co nejméně vedle souprav. Ono celou dobu fouká tak nějak jen silně v poho a najednou bác a je to jak rána z děla a všechno lítá.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 02. 2020 13:07

Velká plocha a +-7tun"prázdný" to pak vítr nemá moc práce.

Odpovědět  |   | 
EL  |  10. 02. 2020 15:35

Jak asi bouře Sabine ovlivňuje provoz elektromobilů, tedy možnosti a dobu dobíjení, když jsou prý bez proudu statisíce domácností?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 02. 2020 17:18

A co klasicka cerpaci stanice bez elektrocentraly/generatoru (navic urcene primarne pro zachranne slozky apod.)?

Odpovědět  |   | 
tk  |  11. 02. 2020 07:22

Klasicka pumpa muze natocit i rucne, ale obsluhu k tomu dnes teztko donutite, navic pri par hodinach vypadku je to beze smyslu, u dni mozna... Krom toho je tu problem platby - takze jen pro zname a jen hotove (chvala budiz za eet).

Odpovědět  |   | 
tk  |  11. 02. 2020 09:38

s cim jako nesouhlasite?! Jeste jste nevideli bateriove rucni cerpadlo, nebo cerpadlo na kliku? Jeste donedavna klikovy nastavec byval treba dokonce v kazdem stojanu vestaveny ("stare" adasty, u tech novych nevim, ale myslim ze nejaka moznost by tam zachovana mela byt prave z techto duvodu). U nadzemnich nadrzi pak staci bezny kohout na potrubi.

Odpovědět  |   | 

a co trolejbusy bez diesla a baterek?

Odpovědět  |   | 
EL  |  11. 02. 2020 11:20

Asi to samé co vlaky. Např. dopoledne prý nejezdil žádný příměstský vlakový spoj S v Praze, protože někde před nádražím Hostivař prý brzo ráno spadla trolej. To jsou takové paradoxy, kdy na jednu stranu prý větrníky v Severním moři teď mají rekordní výrobu elektřiny, a na druhou stranu tu elektřinu není možné dostat ke spoustě spotřebitelů kvůli problémům ve vedení. Což může být při delší době dobíjení baterií v elektromobilech určitý problém v porovnání s rychlým dolitím nádrže třeba z kanystru?

Odpovědět  |   | 
Net  |  11. 02. 2020 07:40

Za opravdu silného větru se nedá jet bezpečně. Řidič má pramalou šanci ovlivnit to, zda se na něj převrátí kamion, spadne strom, za silného deště a větru na některých mostech nemají ani osobáky šanci. Při extrémním počasí jako je ledovka, hurikány, orkány nebo extrémní sněžní je lepší nejezdit.
Občas si s počasím a fyzikálním zákony neporadí ani složky IZS a když se dostanete do problémů, tak na ně budete dlouho čekat, tím spíš, že nebudete jediní, kdo je potřebuje.

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 02. 2020 07:45

Doufám, že mínusáři nemají řidičák, jiank patří mezi skupinu řidičů, co si myslí, že vše zvládnou a že na ledovce stačí jet pomalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 46 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry