Bouře Sabine dává zabrat i řidičům. Jak bezpečně jezdit za silného větru a deště?

12 komentářů

Net
11. února • 7:40

Za opravdu silného větru se nedá jet bezpečně. Řidič má pramalou šanci ovlivnit to, zda se na něj převrátí kamion, spadne strom, za silného deště a větru na některých mostech nemají ani osobáky šanci. Při extrémním počasí jako je ledovka, hurikány, orkány nebo extrémní sněžní je lepší nejezdit.
Občas si s počasím a fyzikálním zákony neporadí ani složky IZS a když se dostanete do problémů, tak na ně budete dlouho čekat, tím spíš, že nebudete jediní, kdo je potřebuje.

Net
14. února • 7:45

Doufám, že mínusáři nemají řidičák, jiank patří mezi skupinu řidičů, co si myslí, že vše zvládnou a že na ledovce stačí jet pomalu.

EL
10. února • 15:35

Jak asi bouře Sabine ovlivňuje provoz elektromobilů, tedy možnosti a dobu dobíjení, když jsou prý bez proudu statisíce domácností? ;-)

petr r. (petrumr)
10. února • 18:13

a co trolejbusy bez diesla a baterek?

EL
11. února • 11:20

Asi to samé co vlaky. Např. dopoledne prý nejezdil žádný příměstský vlakový spoj S v Praze, protože někde před nádražím Hostivař prý brzo ráno spadla trolej. To jsou takové paradoxy, kdy na jednu stranu prý větrníky v Severním moři teď mají rekordní výrobu elektřiny, a na druhou stranu tu elektřinu není možné dostat ke spoustě spotřebitelů kvůli problémům ve vedení. Což může být při delší době dobíjení baterií v elektromobilech určitý problém v porovnání s rychlým dolitím nádrže třeba z kanystru?

bzzz
10. února • 17:18

A co klasicka cerpaci stanice bez elektrocentraly/generatoru (navic urcene primarne pro zachranne slozky apod.)?

tk
11. února • 7:22

Klasicka pumpa muze natocit i rucne, ale obsluhu k tomu dnes teztko donutite, navic pri par hodinach vypadku je to beze smyslu, u dni mozna... Krom toho je tu problem platby - takze jen pro zname a jen hotove (chvala budiz za eet).

tk
11. února • 9:38

s cim jako nesouhlasite?! Jeste jste nevideli bateriove rucni cerpadlo, nebo cerpadlo na kliku? Jeste donedavna klikovy nastavec byval treba dokonce v kazdem stojanu vestaveny ("stare" adasty, u tech novych nevim, ale myslim ze nejaka moznost by tam zachovana mela byt prave z techto duvodu). U nadzemnich nadrzi pak staci bezny kohout na potrubi.

Michal
10. února • 10:04

Největší sranda je na mostech kde vozidla s velkou plochou a málo nápravami(a prázdní) lítaj jak papírový draci včetně plachtových dodávek.

Driver
10. února • 10:37

Jo, už jsem viděl, jak vítr soupravu převrátil bohužel. A nebyl to plachťák za dodávkou ale regulerní návěs. Je dobré jezdit ve větru co nejvice mezi, a co nejméně vedle souprav. Ono celou dobu fouká tak nějak jen silně v poho a najednou bác a je to jak rána z děla a všechno lítá.

Michal
10. února • 13:07

Velká plocha a +-7tun"prázdný" to pak vítr nemá moc práce.

Driver
10. února • 9:36

Základní problém je, u polovodičů, že na vše dlabou a letí na supermana jednu ruku nahoře.
Takto nemá ani mistr v rellye šanci vozidlo držet rovně a ve 130kmh běžně lítá půl metr vlevo vpravo a ani si to neuvědomuje a nebo na to dlabe. Jenže když pozná stejného fešáka, tak s odstupem metr každému to ustřlí půl metru a oba celý bok sedřený... Naprosto běžná situace.
A to víření vzduchu okolo vozidel překvapí i profíky.
Prostě předjížděné vozidlo vás v počáteční chvíli tlakem vzduchu odpuzuje, potom se tlak větru chová neutrálně, a když ho míjíte a už si myslíte, že jste ho skoro předjeli, tak Vás to hodí přímo na předjížděné vozidlo, a nečekáte to, když vane jiným směrem!
Hlavně to je takový tlak, že i kamion to hodí o metr bokem, a je třeba silných korekcí ideálně v tu pravou chvíli. Ale to by se musel každý 100% koncentrovat...
Taky by ty poryvy nehrály takovou roli, kdyby se vozidla nemíjela na centimetry, stačí držet větší odstupy i boční...

Doporučujeme

Články odjinud