Za opravdu silného větru se nedá jet bezpečně. Řidič má pramalou šanci ovlivnit to, zda se na něj převrátí kamion, spadne strom, za silného deště a větru na některých mostech nemají ani osobáky šanci. Při extrémním počasí jako je ledovka, hurikány, orkány nebo extrémní sněžní je lepší nejezdit.Občas si s počasím a fyzikálním zákony neporadí ani složky IZS a když se dostanete do problémů, tak na ně budete dlouho čekat, tím spíš, že nebudete jediní, kdo je potřebuje.
Doufám, že mínusáři nemají řidičák, jiank patří mezi skupinu řidičů, co si myslí, že vše zvládnou a že na ledovce stačí jet pomalu.
Jak asi bouře Sabine ovlivňuje provoz elektromobilů, tedy možnosti a dobu dobíjení, když jsou prý bez proudu statisíce domácností? ;-)
a co trolejbusy bez diesla a baterek?
Asi to samé co vlaky. Např. dopoledne prý nejezdil žádný příměstský vlakový spoj S v Praze, protože někde před nádražím Hostivař prý brzo ráno spadla trolej. To jsou takové paradoxy, kdy na jednu stranu prý větrníky v Severním moři teď mají rekordní výrobu elektřiny, a na druhou stranu tu elektřinu není možné dostat ke spoustě spotřebitelů kvůli problémům ve vedení. Což může být při delší době dobíjení baterií v elektromobilech určitý problém v porovnání s rychlým dolitím nádrže třeba z kanystru?
A co klasicka cerpaci stanice bez elektrocentraly/generatoru (navic urcene primarne pro zachranne slozky apod.)?
Klasicka pumpa muze natocit i rucne, ale obsluhu k tomu dnes teztko donutite, navic pri par hodinach vypadku je to beze smyslu, u dni mozna... Krom toho je tu problem platby - takze jen pro zname a jen hotove (chvala budiz za eet).
s cim jako nesouhlasite?! Jeste jste nevideli bateriove rucni cerpadlo, nebo cerpadlo na kliku? Jeste donedavna klikovy nastavec byval treba dokonce v kazdem stojanu vestaveny ("stare" adasty, u tech novych nevim, ale myslim ze nejaka moznost by tam zachovana mela byt prave z techto duvodu). U nadzemnich nadrzi pak staci bezny kohout na potrubi.
Největší sranda je na mostech kde vozidla s velkou plochou a málo nápravami(a prázdní) lítaj jak papírový draci včetně plachtových dodávek.
Jo, už jsem viděl, jak vítr soupravu převrátil bohužel. A nebyl to plachťák za dodávkou ale regulerní návěs. Je dobré jezdit ve větru co nejvice mezi, a co nejméně vedle souprav. Ono celou dobu fouká tak nějak jen silně v poho a najednou bác a je to jak rána z děla a všechno lítá.
Velká plocha a +-7tun"prázdný" to pak vítr nemá moc práce.
Základní problém je, u polovodičů, že na vše dlabou a letí na supermana jednu ruku nahoře.Takto nemá ani mistr v rellye šanci vozidlo držet rovně a ve 130kmh běžně lítá půl metr vlevo vpravo a ani si to neuvědomuje a nebo na to dlabe. Jenže když pozná stejného fešáka, tak s odstupem metr každému to ustřlí půl metru a oba celý bok sedřený... Naprosto běžná situace.A to víření vzduchu okolo vozidel překvapí i profíky.Prostě předjížděné vozidlo vás v počáteční chvíli tlakem vzduchu odpuzuje, potom se tlak větru chová neutrálně, a když ho míjíte a už si myslíte, že jste ho skoro předjeli, tak Vás to hodí přímo na předjížděné vozidlo, a nečekáte to, když vane jiným směrem!Hlavně to je takový tlak, že i kamion to hodí o metr bokem, a je třeba silných korekcí ideálně v tu pravou chvíli. Ale to by se musel každý 100% koncentrovat...Taky by ty poryvy nehrály takovou roli, kdyby se vozidla nemíjela na centimetry, stačí držet větší odstupy i boční...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.