Bouře Sabine dává zabrat i řidičům. Jak bezpečně jezdit za silného větru a deště?

Driver  |  10. 02. 2020 09:36

Základní problém je, u polovodičů, že na vše dlabou a letí na supermana jednu ruku nahoře.
Takto nemá ani mistr v rellye šanci vozidlo držet rovně a ve 130kmh běžně lítá půl metr vlevo vpravo a ani si to neuvědomuje a nebo na to dlabe. Jenže když pozná stejného fešáka, tak s odstupem metr každému to ustřlí půl metru a oba celý bok sedřený... Naprosto běžná situace.
A to víření vzduchu okolo vozidel překvapí i profíky.
Prostě předjížděné vozidlo vás v počáteční chvíli tlakem vzduchu odpuzuje, potom se tlak větru chová neutrálně, a když ho míjíte a už si myslíte, že jste ho skoro předjeli, tak Vás to hodí přímo na předjížděné vozidlo, a nečekáte to, když vane jiným směrem!
Hlavně to je takový tlak, že i kamion to hodí o metr bokem, a je třeba silných korekcí ideálně v tu pravou chvíli. Ale to by se musel každý 100% koncentrovat...
Taky by ty poryvy nehrály takovou roli, kdyby se vozidla nemíjela na centimetry, stačí držet větší odstupy i boční...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 02. 2020 10:04

Největší sranda je na mostech kde vozidla s velkou plochou a málo nápravami(a prázdní) lítaj jak papírový draci včetně plachtových dodávek.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 02. 2020 10:37

Jo, už jsem viděl, jak vítr soupravu převrátil bohužel. A nebyl to plachťák za dodávkou ale regulerní návěs. Je dobré jezdit ve větru co nejvice mezi, a co nejméně vedle souprav. Ono celou dobu fouká tak nějak jen silně v poho a najednou bác a je to jak rána z děla a všechno lítá.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 02. 2020 13:07

Velká plocha a +-7tun"prázdný" to pak vítr nemá moc práce.

Odpovědět  |   | 
EL  |  10. 02. 2020 15:35

Jak asi bouře Sabine ovlivňuje provoz elektromobilů, tedy možnosti a dobu dobíjení, když jsou prý bez proudu statisíce domácností?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 02. 2020 17:18

A co klasicka cerpaci stanice bez elektrocentraly/generatoru (navic urcene primarne pro zachranne slozky apod.)?

Odpovědět  |   | 
tk  |  11. 02. 2020 07:22

Klasicka pumpa muze natocit i rucne, ale obsluhu k tomu dnes teztko donutite, navic pri par hodinach vypadku je to beze smyslu, u dni mozna... Krom toho je tu problem platby - takze jen pro zname a jen hotove (chvala budiz za eet).

Odpovědět  |   | 
tk  |  11. 02. 2020 09:38

s cim jako nesouhlasite?! Jeste jste nevideli bateriove rucni cerpadlo, nebo cerpadlo na kliku? Jeste donedavna klikovy nastavec byval treba dokonce v kazdem stojanu vestaveny ("stare" adasty, u tech novych nevim, ale myslim ze nejaka moznost by tam zachovana mela byt prave z techto duvodu). U nadzemnich nadrzi pak staci bezny kohout na potrubi.

Odpovědět  |   | 

a co trolejbusy bez diesla a baterek?

Odpovědět  |   | 
EL  |  11. 02. 2020 11:20

Asi to samé co vlaky. Např. dopoledne prý nejezdil žádný příměstský vlakový spoj S v Praze, protože někde před nádražím Hostivař prý brzo ráno spadla trolej. To jsou takové paradoxy, kdy na jednu stranu prý větrníky v Severním moři teď mají rekordní výrobu elektřiny, a na druhou stranu tu elektřinu není možné dostat ke spoustě spotřebitelů kvůli problémům ve vedení. Což může být při delší době dobíjení baterií v elektromobilech určitý problém v porovnání s rychlým dolitím nádrže třeba z kanystru?

Odpovědět  |   | 
Net  |  11. 02. 2020 07:40

Za opravdu silného větru se nedá jet bezpečně. Řidič má pramalou šanci ovlivnit to, zda se na něj převrátí kamion, spadne strom, za silného deště a větru na některých mostech nemají ani osobáky šanci. Při extrémním počasí jako je ledovka, hurikány, orkány nebo extrémní sněžní je lepší nejezdit.
Občas si s počasím a fyzikálním zákony neporadí ani složky IZS a když se dostanete do problémů, tak na ně budete dlouho čekat, tím spíš, že nebudete jediní, kdo je potřebuje.

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 02. 2020 07:45

Doufám, že mínusáři nemají řidičák, jiank patří mezi skupinu řidičů, co si myslí, že vše zvládnou a že na ledovce stačí jet pomalu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A