Bouře na kolech

Jistě znáte situaci, kdy stojíte na křižovatce a v klidu posloucháte svou oblíbenou hudbu a zdá se vám, že se na vás žene obrovská bouře. Slyšíte dunět hrom a země se chvěje, ale blesky nevidět a po dešti ani památky.
Bouře na kolech
To nic, to jen vedle vás přijel mladík s výkonnou aparaturou a snaží se šokovat přilehlé okolí,což se mu v mnoha případech i daří. Ono hrozivé dunění, kterým se někteří jedinci pokouší o likvidaci ušních bubínků krásné slečny na tramvajové zastávce způsobuje jediné, Subwoofer, neboli reproduktor, určený výhradně pro nejnižší tóny.

A právě o subwooferech bude dnes řeč. V první řadě je třeba si říct, že pro napájení ani sebemenšího subwooferu vám zcela jistě nebude stačit výkon vašeho autorádia a proto je potřeba nejprve nainstalovat nějaký ten zesilovač, či použít subwoofer aktivní, který má již zesilovač v sobě. Aktivní subwoofer je ale kompromis, kterým ve valné většině případů nedosáhnete požadovaného efektu a navíc je jich na trhu mnohem méně a váš výběr je tím omezen. Proto bych doporučil přiklonit se k řešení v podobě pasivního subwoferu spolu s vhodný zesilovačem. Při samotném výběru je potom rozhodující, kde bude woofer umístěn, zda volně, např. mezi ostatními reproduktory na platě pod zadním oknem, nebo v samostatné ozvučnici, kterým se pak říká basové tuby či boxy podle jejich tvaru. Nejčastějším řešením jsou právě ony basové tuby a boxy. Zde většinou platí stejné pravidlo, kterým se řídí Američan při konstrukci motoru a to zní: objem ničím nenahradíš.

Je potom nanejvýše jasné, že ona tuba není žádný drobeček a tak, pokud vás zajímá, jak o víkendu vtěsnat do kufru všechny ty nepotřebné taštičky vaší tchýně, pak vás jistě napadne, jak moc místa tohle všechno zabere, nebo lépe, jak málo místa zbude pro vaše zavazadla. Ale nezoufejte, na rozdíl od zesilovače, který vám v montážní dílně namontují na pevno a šikovně zamaskují například do dna kufru, či do podběhu a který mnoho prostoru nepotřebuje, je tuba většinou připevněna pouze popruhy a v případě potřeby stačí tyto odepnout, odpojit přívodní kabel a během několika málo minut je vám k dispozici váš původní zavazadelník.

Říkáte si proč bych měl podstupovat celý tento náročný proces a utratit jistě nezanedbatelnou částku? Věřte, že vliv subwooferu na kvalitu reprodukce ve vašem autě bude obrovský a po několika kilometrech se ho nebudete již nikdy chtít vzdát, protože teprve pak získá vaše oblíbená muzika tu správnou dynamiku a uslyšíte nové a nové zvuky, o kterých jste předtím neměli ani tušení. A nakonec možná neodoláte a občas trochu postrašíte chodce blížící se bouří.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků