Bouře na kolech

Jistě znáte situaci, kdy stojíte na křižovatce a v klidu posloucháte svou oblíbenou hudbu a zdá se vám, že se na vás žene obrovská bouře. Slyšíte dunět hrom a země se chvěje, ale blesky nevidět a po dešti ani památky.
Bouře na kolech
To nic, to jen vedle vás přijel mladík s výkonnou aparaturou a snaží se šokovat přilehlé okolí,což se mu v mnoha případech i daří. Ono hrozivé dunění, kterým se někteří jedinci pokouší o likvidaci ušních bubínků krásné slečny na tramvajové zastávce způsobuje jediné, Subwoofer, neboli reproduktor, určený výhradně pro nejnižší tóny.

A právě o subwooferech bude dnes řeč. V první řadě je třeba si říct, že pro napájení ani sebemenšího subwooferu vám zcela jistě nebude stačit výkon vašeho autorádia a proto je potřeba nejprve nainstalovat nějaký ten zesilovač, či použít subwoofer aktivní, který má již zesilovač v sobě. Aktivní subwoofer je ale kompromis, kterým ve valné většině případů nedosáhnete požadovaného efektu a navíc je jich na trhu mnohem méně a váš výběr je tím omezen. Proto bych doporučil přiklonit se k řešení v podobě pasivního subwoferu spolu s vhodný zesilovačem. Při samotném výběru je potom rozhodující, kde bude woofer umístěn, zda volně, např. mezi ostatními reproduktory na platě pod zadním oknem, nebo v samostatné ozvučnici, kterým se pak říká basové tuby či boxy podle jejich tvaru. Nejčastějším řešením jsou právě ony basové tuby a boxy. Zde většinou platí stejné pravidlo, kterým se řídí Američan při konstrukci motoru a to zní: objem ničím nenahradíš.

Je potom nanejvýše jasné, že ona tuba není žádný drobeček a tak, pokud vás zajímá, jak o víkendu vtěsnat do kufru všechny ty nepotřebné taštičky vaší tchýně, pak vás jistě napadne, jak moc místa tohle všechno zabere, nebo lépe, jak málo místa zbude pro vaše zavazadla. Ale nezoufejte, na rozdíl od zesilovače, který vám v montážní dílně namontují na pevno a šikovně zamaskují například do dna kufru, či do podběhu a který mnoho prostoru nepotřebuje, je tuba většinou připevněna pouze popruhy a v případě potřeby stačí tyto odepnout, odpojit přívodní kabel a během několika málo minut je vám k dispozici váš původní zavazadelník.

Říkáte si proč bych měl podstupovat celý tento náročný proces a utratit jistě nezanedbatelnou částku? Věřte, že vliv subwooferu na kvalitu reprodukce ve vašem autě bude obrovský a po několika kilometrech se ho nebudete již nikdy chtít vzdát, protože teprve pak získá vaše oblíbená muzika tu správnou dynamiku a uslyšíte nové a nové zvuky, o kterých jste předtím neměli ani tušení. A nakonec možná neodoláte a občas trochu postrašíte chodce blížící se bouří.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků