Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

Od roku 1980 do konce minulého bylo v Česku při nehodách usmrceno téměř 38 tisíc lidí a přes milion utrpělo zranění
Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

I když se v Česku vozový park pomalu, ale jistě modernizuje, dokonalejší auta nemají příliš velký vliv na počet dopravních nehod.

Ve svém rozboru na to upozornil nezávislý analytik Antonín Šípek, který tvrdí, že existuje přímá závislost mezi zvyšujícím se počtem motorových vozidel a růstem nehod. Kromě toho na to má vliv také skutečnost, že s vozy (jak osobními, tak i nákladními), se v posledních letech jezdí více než v minulém desetiletí. 

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Lepší aktivní i pasivní bezpečnost modernějších aut podle Šípka přispívá pouze k tomu, že se snižují následky nehod na životech a zraněních.

Počet nehod přepočtený na sto tisíc registrovaných motorových vozidel s nepatrnou výjimkou v roce 2014 soustavně roste od roku 2011. Tehdy připadalo na sto tisíc aut 1211 nehod, zatímco v loňském roce už 1393.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků