Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

Od roku 1980 do konce minulého bylo v Česku při nehodách usmrceno téměř 38 tisíc lidí a přes milion utrpělo zranění
Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

I když se v Česku vozový park pomalu, ale jistě modernizuje, dokonalejší auta nemají příliš velký vliv na počet dopravních nehod.

Ve svém rozboru na to upozornil nezávislý analytik Antonín Šípek, který tvrdí, že existuje přímá závislost mezi zvyšujícím se počtem motorových vozidel a růstem nehod. Kromě toho na to má vliv také skutečnost, že s vozy (jak osobními, tak i nákladními), se v posledních letech jezdí více než v minulém desetiletí. 

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Lepší aktivní i pasivní bezpečnost modernějších aut podle Šípka přispívá pouze k tomu, že se snižují následky nehod na životech a zraněních.

Počet nehod přepočtený na sto tisíc registrovaných motorových vozidel s nepatrnou výjimkou v roce 2014 soustavně roste od roku 2011. Tehdy připadalo na sto tisíc aut 1211 nehod, zatímco v loňském roce už 1393.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 71 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků