Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

Firma Bose, specialista na audiosoustavy, připravila univerzální polovodič pro omezení hluku v prostoru pro cestující.
Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

S příchodem na hospodárnost zaměřených pohonných soustav do běžných automobilů nastává rozmach různých doplňkových zařízení. Zákazníci si chtějí zachovat svůj komfort. Majitelé elektromobilů tak žádají zvukový dojem vozu s běžným motorem, vlastníci „sporťáků“ s dieselovými či jinými pro sportovní automobily řekněme netypickými motory pak chtějí zvuk mohutného zážehového agregátu. I za cenu akustického klamu. Utopie?

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Nikoli, to je bohužel plíživě nastupující praxe, která jen odráží celou tu absurdnost nejnovějšího vývoje automobilové konstrukce zdegenerované iracionálními požadavky úřadů s navazující mediální a reklamní masáží zákazníků. Není to kritika, jen sentimentu zbavené konstatování skutečnosti. Požadavky na maximální jízdní komfort, byť by byly bohatě vykoupeny úbytkem jízdních výkonů a skutečných řidičských zážitků (každý chce jezdit, ale kolik z nás má chuť se za volantem svého vozu opravdu svézt?), jsou naopak zcela legitimním a pochopitelným pokračováním vývoje.

Na sklonku loňského října jsme vám podrobně ukázali, jak funguje aktivní rušení nepatřičných hluků u nového modelu Cadillac ELR. Nejde přitom o žádnou výjimku, ovšem nyní přichází společnost Bose, jež hodlá rušení akustických vln nabídnout širšímu spektru uživatelů. U Bose, který dodává špičkové audiosoustavy celé řadě výrobců vesměs luxusních automobilů, totiž nyní vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x.

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Určen je pro různé audiosoustavy a nabízí celou řadu dalších funkcí, ovšem prim mezi nimi hraje právě redukce rušivých zvuků, jež do prostoru pro cestující pronikají od motoru a podvozku vozu, skrze reprodukci zvuku skrze obrácené akustické vlny, jimiž se značná část spektra hluků vyruší. Bose podobný systém dodává už v sérii pro vybrané modely značek Cadillac, Buick, Chevrolet nebo Infiniti, ale jeho rozšíření mezi další modely není ničím fantaskním. Vyžaduje ale zástavbu mikrofonů na vhodných místech interiéru konkrétního automobilu.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků