Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

Firma Bose, specialista na audiosoustavy, připravila univerzální polovodič pro omezení hluku v prostoru pro cestující.
Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

S příchodem na hospodárnost zaměřených pohonných soustav do běžných automobilů nastává rozmach různých doplňkových zařízení. Zákazníci si chtějí zachovat svůj komfort. Majitelé elektromobilů tak žádají zvukový dojem vozu s běžným motorem, vlastníci „sporťáků“ s dieselovými či jinými pro sportovní automobily řekněme netypickými motory pak chtějí zvuk mohutného zážehového agregátu. I za cenu akustického klamu. Utopie?

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Nikoli, to je bohužel plíživě nastupující praxe, která jen odráží celou tu absurdnost nejnovějšího vývoje automobilové konstrukce zdegenerované iracionálními požadavky úřadů s navazující mediální a reklamní masáží zákazníků. Není to kritika, jen sentimentu zbavené konstatování skutečnosti. Požadavky na maximální jízdní komfort, byť by byly bohatě vykoupeny úbytkem jízdních výkonů a skutečných řidičských zážitků (každý chce jezdit, ale kolik z nás má chuť se za volantem svého vozu opravdu svézt?), jsou naopak zcela legitimním a pochopitelným pokračováním vývoje.

Na sklonku loňského října jsme vám podrobně ukázali, jak funguje aktivní rušení nepatřičných hluků u nového modelu Cadillac ELR. Nejde přitom o žádnou výjimku, ovšem nyní přichází společnost Bose, jež hodlá rušení akustických vln nabídnout širšímu spektru uživatelů. U Bose, který dodává špičkové audiosoustavy celé řadě výrobců vesměs luxusních automobilů, totiž nyní vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x.

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Určen je pro různé audiosoustavy a nabízí celou řadu dalších funkcí, ovšem prim mezi nimi hraje právě redukce rušivých zvuků, jež do prostoru pro cestující pronikají od motoru a podvozku vozu, skrze reprodukci zvuku skrze obrácené akustické vlny, jimiž se značná část spektra hluků vyruší. Bose podobný systém dodává už v sérii pro vybrané modely značek Cadillac, Buick, Chevrolet nebo Infiniti, ale jeho rozšíření mezi další modely není ničím fantaskním. Vyžaduje ale zástavbu mikrofonů na vhodných místech interiéru konkrétního automobilu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků