Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

Firma Bose, specialista na audiosoustavy, připravila univerzální polovodič pro omezení hluku v prostoru pro cestující.
Bose připravuje iluzi tichého interiéru pro všechny!

S příchodem na hospodárnost zaměřených pohonných soustav do běžných automobilů nastává rozmach různých doplňkových zařízení. Zákazníci si chtějí zachovat svůj komfort. Majitelé elektromobilů tak žádají zvukový dojem vozu s běžným motorem, vlastníci „sporťáků“ s dieselovými či jinými pro sportovní automobily řekněme netypickými motory pak chtějí zvuk mohutného zážehového agregátu. I za cenu akustického klamu. Utopie?

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Nikoli, to je bohužel plíživě nastupující praxe, která jen odráží celou tu absurdnost nejnovějšího vývoje automobilové konstrukce zdegenerované iracionálními požadavky úřadů s navazující mediální a reklamní masáží zákazníků. Není to kritika, jen sentimentu zbavené konstatování skutečnosti. Požadavky na maximální jízdní komfort, byť by byly bohatě vykoupeny úbytkem jízdních výkonů a skutečných řidičských zážitků (každý chce jezdit, ale kolik z nás má chuť se za volantem svého vozu opravdu svézt?), jsou naopak zcela legitimním a pochopitelným pokračováním vývoje.

Na sklonku loňského října jsme vám podrobně ukázali, jak funguje aktivní rušení nepatřičných hluků u nového modelu Cadillac ELR. Nejde přitom o žádnou výjimku, ovšem nyní přichází společnost Bose, jež hodlá rušení akustických vln nabídnout širšímu spektru uživatelů. U Bose, který dodává špičkové audiosoustavy celé řadě výrobců vesměs luxusních automobilů, totiž nyní vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x.

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Určen je pro různé audiosoustavy a nabízí celou řadu dalších funkcí, ovšem prim mezi nimi hraje právě redukce rušivých zvuků, jež do prostoru pro cestující pronikají od motoru a podvozku vozu, skrze reprodukci zvuku skrze obrácené akustické vlny, jimiž se značná část spektra hluků vyruší. Bose podobný systém dodává už v sérii pro vybrané modely značek Cadillac, Buick, Chevrolet nebo Infiniti, ale jeho rozšíření mezi další modely není ničím fantaskním. Vyžaduje ale zástavbu mikrofonů na vhodných místech interiéru konkrétního automobilu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků