Bosch představuje virtuální sluneční clonu. Bezpečnost zvyšuje umělá inteligence

Lze nějak vylepšit klasickou sluneční clonu v autě? Podle technologického giganta Bosch nepochybně.

Žijeme ve světě, ve kterém už je všechno virtuální, digitální a dotykové, tak proč by se dnešní technologický pokrok nedal využít i na tak jednoduché části interiéru auta, jakými jsou sluneční clony? Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout.

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný.

Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. Systém funguje průběžně a sleduje pozici očí řidiče, i když se třeba rozhlíží a hýbe hlavou, a stejně tak sleduje pozici zdroje světla.

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Cílem je neustále vykrývat paprsky slunce a udržovat oči ve stínu, ovšem s tou výhodou, že se pouze minimálně snižuje řidičův výhled na silnici. Úroveň zastínění jednotlivých oddílů clony Bosch přirovnává k nasazení slunečních brýlí. Zejména při cestování za východu či západu slunce firma vyzdvihuje mnohem vyšší bezpečnost tohoto řešení než v případě klasické clony.

Zatím se jedná o prototyp, nicméně Bosch už plně vyhlíží uvedení své novinky na trh a především již diskutuje s výrobci automobilů (osobními i užitkovými) o nasazení virtuální sluneční clony do výbavy jejich budoucích modelů.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků