Bosch představuje virtuální sluneční clonu. Bezpečnost zvyšuje umělá inteligence

Lze nějak vylepšit klasickou sluneční clonu v autě? Podle technologického giganta Bosch nepochybně.

Žijeme ve světě, ve kterém už je všechno virtuální, digitální a dotykové, tak proč by se dnešní technologický pokrok nedal využít i na tak jednoduché části interiéru auta, jakými jsou sluneční clony? Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout.

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Aston Martin představuje evoluci zpětných zrcátek. S vývojem pomohli Američané

Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný.

Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. Systém funguje průběžně a sleduje pozici očí řidiče, i když se třeba rozhlíží a hýbe hlavou, a stejně tak sleduje pozici zdroje světla.

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Cílem je neustále vykrývat paprsky slunce a udržovat oči ve stínu, ovšem s tou výhodou, že se pouze minimálně snižuje řidičův výhled na silnici. Úroveň zastínění jednotlivých oddílů clony Bosch přirovnává k nasazení slunečních brýlí. Zejména při cestování za východu či západu slunce firma vyzdvihuje mnohem vyšší bezpečnost tohoto řešení než v případě klasické clony.

Zatím se jedná o prototyp, nicméně Bosch už plně vyhlíží uvedení své novinky na trh a především již diskutuje s výrobci automobilů (osobními i užitkovými) o nasazení virtuální sluneční clony do výbavy jejich budoucích modelů.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků