Boris Rösner řídí strašně rád (hvězdy za volantem)

Charizmatický herec Národního divadla v Praze odpovídal na naše tradiční otázky netradičně po telefonu cestou na chalupu. Držitele ceny Thálie můžete znát z mnoha filmů a nepřeberného množství divadelních představení. Dozvíte se jaké vozy vystřídal, jaký je řidič a co říká motorkářům.
Boris Rösner řídí strašně rád (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Nissan Primera.

Jaké vozy jste vystřídal a který byl nejoblíbenější?

To je těžká otázka. Jako každý správný Čech jsem začínal u Škodovky. První byla Škoda 120, kterou jsem jako mladý a chudý herec silně prožíval. Vozil jsem s sebou náhradní díly a Jirka Stěpnička mě učil všechno opravovat. Následoval Favorit a po revoluci přišla láska jménem Daewoo. S Frantou Němcem jsme zbožňovali Daewoo Racer a posléze Nubiru. Od roku 2003 mám mé dosud nejoblíbenější auto Nissan Primera. Rozhodl jsem se pro něj po několika zkušebních jízdách.

Auta se snažím vždy kupovat jedině nová, raději se zadlužím, ale vůz musí být nový.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Snažím se je dodržovat. Mimo obec jezdím občas rychleji, ale v obci limity dodržuji.

Mám mnoho známých, kteří odmítají platit dálniční známku kvůli katastrofálnímu stavu vozovek. Nechápu vládu, že nic nedělala pro zpoplatnění dálnice pro tranzitní dopravu. Už dávno měly být dálnice zpoplatněny pro kamiony a být opraveny. D1 je doslova evropská ostuda.

Praha je přeplněná, což k ní bezpochyby patří. Chybí parkoviště, která by se měly budovat.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Musím se ohodnotit jako velmi dobrý řidič, jezdím klidně a bezpečně, přitom však rychle. Vozím kolegy na zájezdy a cítí se ve voze bezpečně. Používám blinkry a jak se říká: „jsem řidičem, který řídí tři auta najednou, sleduji provoz před sebou, za sebou i vedle sebe)“. Řídím hrozně rád.

Ročně najedu 30.000-35.000 km, záleží na počtu představení a také na počtu cest na chalupu, jezdím pravidelně trasu z Prahy na Jižní Moravu.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Vyznávám tzv. teorii bledě modrých aut, majitelům této barvy se předem omlouvám. Řidiči těchto vozů nejsou zcela v pořádku. Bydlím na Kačerově, cestou z centra jezdím Ječnou ulicí, která bývá každý den ucpaná. Stojím v koloně čekající na zelenou a za mnou zastavila řidička bleděmodrého vozu křečovitě svírající volant. Sleduji ji při každém rozjezdu ve zpětném zrcátku a už předem jsem si v duchu říkal: „ta do mě určitě nabourá…“. Celou Ječnou za mnou přískokama popojížděla až k semaforu na magistrále. Měla zbrusu novou Škodovku s převozním číslem se kterou si příliš nerozuměla. Při rozjedu na zelenou slyším řvoucí motor Škodovky. Za křižovatkou zastavuji před přechodem a sleduji zrcátka. Paní se „rozjela“ a zastavila až o můj vůz.

Jelikož jsem již od Karlova náměstí věděl, že tato situace nastane, byl jsem naprosto klidný. Paní měla strach z manžela, co řekne nové nabourané Škodovce, tak jsem s ní dojel do servisu Škoda.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Již od svých 18 let jsem stopoval velmi často, při cestách za ženou na Jižní Moravu, takže stopaře beru, vím co to je.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Ano. Bez problému.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Musím říct dobrý, tyto bezpečnostní akce jsou nutné, my řidiči jsme občas jako prasata. Jezdím hodně do ciziny (Rakousko, Německo…) a tam jsou řidiči vychovanější.  Policie musí být neustále vidět, jinak Češi nesundají nohu z plynu.

Platím pokuty pouze za špatné parkování.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ano byl.

Jak se díváte na motorkáře?

Ale jo, jsou mi docela sympatičtí, jsou to chlapi (dokonce i kolegové z divadla, např. Martin Písařík z divadla ABC holduje motorkám). Je to určitý výraz „kovbojství a bohémství“. Akceptuji je, pokud neotravujou.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Hodně šťastných kilometrů a vzkaz především pro mladé kluky „neriskujte tolik“.

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků