Boris Rösner řídí strašně rád (hvězdy za volantem)

Charizmatický herec Národního divadla v Praze odpovídal na naše tradiční otázky netradičně po telefonu cestou na chalupu. Držitele ceny Thálie můžete znát z mnoha filmů a nepřeberného množství divadelních představení. Dozvíte se jaké vozy vystřídal, jaký je řidič a co říká motorkářům.
Boris Rösner řídí strašně rád (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Nissan Primera.

Jaké vozy jste vystřídal a který byl nejoblíbenější?

To je těžká otázka. Jako každý správný Čech jsem začínal u Škodovky. První byla Škoda 120, kterou jsem jako mladý a chudý herec silně prožíval. Vozil jsem s sebou náhradní díly a Jirka Stěpnička mě učil všechno opravovat. Následoval Favorit a po revoluci přišla láska jménem Daewoo. S Frantou Němcem jsme zbožňovali Daewoo Racer a posléze Nubiru. Od roku 2003 mám mé dosud nejoblíbenější auto Nissan Primera. Rozhodl jsem se pro něj po několika zkušebních jízdách.

Auta se snažím vždy kupovat jedině nová, raději se zadlužím, ale vůz musí být nový.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Snažím se je dodržovat. Mimo obec jezdím občas rychleji, ale v obci limity dodržuji.

Mám mnoho známých, kteří odmítají platit dálniční známku kvůli katastrofálnímu stavu vozovek. Nechápu vládu, že nic nedělala pro zpoplatnění dálnice pro tranzitní dopravu. Už dávno měly být dálnice zpoplatněny pro kamiony a být opraveny. D1 je doslova evropská ostuda.

Praha je přeplněná, což k ní bezpochyby patří. Chybí parkoviště, která by se měly budovat.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Musím se ohodnotit jako velmi dobrý řidič, jezdím klidně a bezpečně, přitom však rychle. Vozím kolegy na zájezdy a cítí se ve voze bezpečně. Používám blinkry a jak se říká: „jsem řidičem, který řídí tři auta najednou, sleduji provoz před sebou, za sebou i vedle sebe)“. Řídím hrozně rád.

Ročně najedu 30.000-35.000 km, záleží na počtu představení a také na počtu cest na chalupu, jezdím pravidelně trasu z Prahy na Jižní Moravu.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Vyznávám tzv. teorii bledě modrých aut, majitelům této barvy se předem omlouvám. Řidiči těchto vozů nejsou zcela v pořádku. Bydlím na Kačerově, cestou z centra jezdím Ječnou ulicí, která bývá každý den ucpaná. Stojím v koloně čekající na zelenou a za mnou zastavila řidička bleděmodrého vozu křečovitě svírající volant. Sleduji ji při každém rozjezdu ve zpětném zrcátku a už předem jsem si v duchu říkal: „ta do mě určitě nabourá…“. Celou Ječnou za mnou přískokama popojížděla až k semaforu na magistrále. Měla zbrusu novou Škodovku s převozním číslem se kterou si příliš nerozuměla. Při rozjedu na zelenou slyším řvoucí motor Škodovky. Za křižovatkou zastavuji před přechodem a sleduji zrcátka. Paní se „rozjela“ a zastavila až o můj vůz.

Jelikož jsem již od Karlova náměstí věděl, že tato situace nastane, byl jsem naprosto klidný. Paní měla strach z manžela, co řekne nové nabourané Škodovce, tak jsem s ní dojel do servisu Škoda.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Již od svých 18 let jsem stopoval velmi často, při cestách za ženou na Jižní Moravu, takže stopaře beru, vím co to je.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Ano. Bez problému.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Musím říct dobrý, tyto bezpečnostní akce jsou nutné, my řidiči jsme občas jako prasata. Jezdím hodně do ciziny (Rakousko, Německo…) a tam jsou řidiči vychovanější.  Policie musí být neustále vidět, jinak Češi nesundají nohu z plynu.

Platím pokuty pouze za špatné parkování.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Ano byl.

Jak se díváte na motorkáře?

Ale jo, jsou mi docela sympatičtí, jsou to chlapi (dokonce i kolegové z divadla, např. Martin Písařík z divadla ABC holduje motorkám). Je to určitý výraz „kovbojství a bohémství“. Akceptuji je, pokud neotravujou.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Hodně šťastných kilometrů a vzkaz především pro mladé kluky „neriskujte tolik“.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků