BorgWarner staví novou dvouspojkovou převodovku

Popularita dvouspojkových převodovek neustále roste. Jenomže jejich velké rozšíření je omezováno jejich vyšší cenou. To se však pokusí změnit firma BorgWarner, která v současnosti testuje převodovku se dvěma spojkami vhodnou do malých vozů, která by se měla vyznačovat především nižší cenou. V prvních sériových vozech se má převodovka s názvem DualTronic objevit v roce 2013.

Podle slov firmy nepřekročí cena ústrojí hodnotu klasických šestistupňových automatů. Výhodou dvouspojkové převodovky je kromě dobré hospodárnosti také nepřerušovaná dodávka výkonu na kola a plynulost řazení. Na ryze sportovní využití už tak vhodná není, ale to v případě malých vozů jistě handicapem nebude. Příchod další převodovky tohoto typu by teoreticky mohl přispět také k zlevnění převodovek DSG koncernu Volkswagen.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků