BorgWarner staví novou dvouspojkovou převodovku

Popularita dvouspojkových převodovek neustále roste. Jenomže jejich velké rozšíření je omezováno jejich vyšší cenou. To se však pokusí změnit firma BorgWarner, která v současnosti testuje převodovku se dvěma spojkami vhodnou do malých vozů, která by se měla vyznačovat především nižší cenou. V prvních sériových vozech se má převodovka s názvem DualTronic objevit v roce 2013.

Podle slov firmy nepřekročí cena ústrojí hodnotu klasických šestistupňových automatů. Výhodou dvouspojkové převodovky je kromě dobré hospodárnosti také nepřerušovaná dodávka výkonu na kola a plynulost řazení. Na ryze sportovní využití už tak vhodná není, ale to v případě malých vozů jistě handicapem nebude. Příchod další převodovky tohoto typu by teoreticky mohl přispět také k zlevnění převodovek DSG koncernu Volkswagen.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků