Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Zkušené osoby ve vedení, jasná vize a silné finanční zázemí mají stát za znovuzrozením automobilky Borgward.
Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Založit dnes prakticky od nuly velkého hráče na poli automobilového průmyslu se může zdát stejně složité a nemožné jako založit si nový stát. Vypadá to ale, že řeči o znovuzrození automobilky Borgward, které jsme slyšeli na autosalonu v Ženevě, nebyly jen plácnutím do vody.

Značka totiž najala bývalého vysokého představitele koncernu Daimler Ulricha Walkera, který byl na sklonku své kariéry ředitelem Daimleru na severoasijském trhu včetně Číny. Walker bude nyní dělat značce Borgward výkonného ředitele. Prezidentem automobilky je další bývalý muž Daimleru, Karl-Heinz Knoess.

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Pod jeho vedením se má už v září na autosalonu ve Frankfurtu představit předsériový model prémiového SUV, které se začne prodávat už v roce 2016 a prý sebere plno zákazníků Mercedesu, Volkswagenu, Audi a BMW. Má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, kvalitu a úsporné motory.

O design se stará Einar Hareide, který vedl designová oddělení u Volva nebo Saabu. Po prvním SUV bude následovat klasický hatchback, malé auto, crossover a také sedan srovnatelný s Passatem.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Za automobilkou Borgward stojí údajně silné finanční zázemí v Číně v čele s automobilkou Foton. Vývoj a výroba ale budou probíhat v Německu. Zajímavé je, že Borgward vyvíjí vlastní platformy a motory, nebude nakupovat díly u konkurence.

Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 aut ročně a v roce 2025 už 1,6 milionu, což se rozhodně nedá označit za skromné a zdrženlivé plány. Nový šéf ale přiznává, že ho u značky Borgward čeká velmi složitý úkol.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků