Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Zkušené osoby ve vedení, jasná vize a silné finanční zázemí mají stát za znovuzrozením automobilky Borgward.
Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Založit dnes prakticky od nuly velkého hráče na poli automobilového průmyslu se může zdát stejně složité a nemožné jako založit si nový stát. Vypadá to ale, že řeči o znovuzrození automobilky Borgward, které jsme slyšeli na autosalonu v Ženevě, nebyly jen plácnutím do vody.

Značka totiž najala bývalého vysokého představitele koncernu Daimler Ulricha Walkera, který byl na sklonku své kariéry ředitelem Daimleru na severoasijském trhu včetně Číny. Walker bude nyní dělat značce Borgward výkonného ředitele. Prezidentem automobilky je další bývalý muž Daimleru, Karl-Heinz Knoess.

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Pod jeho vedením se má už v září na autosalonu ve Frankfurtu představit předsériový model prémiového SUV, které se začne prodávat už v roce 2016 a prý sebere plno zákazníků Mercedesu, Volkswagenu, Audi a BMW. Má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, kvalitu a úsporné motory.

O design se stará Einar Hareide, který vedl designová oddělení u Volva nebo Saabu. Po prvním SUV bude následovat klasický hatchback, malé auto, crossover a také sedan srovnatelný s Passatem.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Za automobilkou Borgward stojí údajně silné finanční zázemí v Číně v čele s automobilkou Foton. Vývoj a výroba ale budou probíhat v Německu. Zajímavé je, že Borgward vyvíjí vlastní platformy a motory, nebude nakupovat díly u konkurence.

Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 aut ročně a v roce 2025 už 1,6 milionu, což se rozhodně nedá označit za skromné a zdrženlivé plány. Nový šéf ale přiznává, že ho u značky Borgward čeká velmi složitý úkol.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků