Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Zkušené osoby ve vedení, jasná vize a silné finanční zázemí mají stát za znovuzrozením automobilky Borgward.
Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Založit dnes prakticky od nuly velkého hráče na poli automobilového průmyslu se může zdát stejně složité a nemožné jako založit si nový stát. Vypadá to ale, že řeči o znovuzrození automobilky Borgward, které jsme slyšeli na autosalonu v Ženevě, nebyly jen plácnutím do vody.

Značka totiž najala bývalého vysokého představitele koncernu Daimler Ulricha Walkera, který byl na sklonku své kariéry ředitelem Daimleru na severoasijském trhu včetně Číny. Walker bude nyní dělat značce Borgward výkonného ředitele. Prezidentem automobilky je další bývalý muž Daimleru, Karl-Heinz Knoess.

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Pod jeho vedením se má už v září na autosalonu ve Frankfurtu představit předsériový model prémiového SUV, které se začne prodávat už v roce 2016 a prý sebere plno zákazníků Mercedesu, Volkswagenu, Audi a BMW. Má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, kvalitu a úsporné motory.

O design se stará Einar Hareide, který vedl designová oddělení u Volva nebo Saabu. Po prvním SUV bude následovat klasický hatchback, malé auto, crossover a také sedan srovnatelný s Passatem.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Za automobilkou Borgward stojí údajně silné finanční zázemí v Číně v čele s automobilkou Foton. Vývoj a výroba ale budou probíhat v Německu. Zajímavé je, že Borgward vyvíjí vlastní platformy a motory, nebude nakupovat díly u konkurence.

Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 aut ročně a v roce 2025 už 1,6 milionu, což se rozhodně nedá označit za skromné a zdrženlivé plány. Nový šéf ale přiznává, že ho u značky Borgward čeká velmi složitý úkol.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků