Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

Automobilka dříve vyrobila více než milion vozů, v roce 1961 ale vše skončilo bankrotem. Po dlouhých letech přichází obnovení výroby v domovské krajině.
Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

První vozy začala německá automobilka produkovat ve 20. letech minulého století. Do roku 1961 bylo vyrobených více než milion kusů, pak ale následoval bankrot. Až minulý rok oživil společnost vnuk zakladatele Christian Borgward ve spolupráci s dalším partnerem a čínskými investicemi. Na autosalonu ve Frankfurtu představili nejnovější model automobilky BX7.

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Právě toto čistě elektrické luxusní SUV bude vyráběno v nové továrně. Tu začnou stavět v roce 2017 v rodném městě automobilky, Brémách. Se začátkem produkce v novém závodě se počítá o rok později. Zpočátku se zde zaměstná 50 až 100 pracovníků, první fáze výrobních prostor nabídne výrobní kapacitu 10.000 vozů ročně.

Kromě sedmimístného BX7 už automobilka představila minulý rok další dva prototypy. Oba jsou také ze segmentu SUV s označením BX5 a BX6. Společnost dokonce nedávno najala Andersa Warminga, bývalého designového šéfa z automobilky Mini, který bude od ledna šéfovat designerskému týmu německého výrobce. Vypadá to tak, že Borgward po dlouhých letech nabírá druhý dech. Rozhodně se těšíme, co předvede.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků