Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

Automobilka dříve vyrobila více než milion vozů, v roce 1961 ale vše skončilo bankrotem. Po dlouhých letech přichází obnovení výroby v domovské krajině.
Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

První vozy začala německá automobilka produkovat ve 20. letech minulého století. Do roku 1961 bylo vyrobených více než milion kusů, pak ale následoval bankrot. Až minulý rok oživil společnost vnuk zakladatele Christian Borgward ve spolupráci s dalším partnerem a čínskými investicemi. Na autosalonu ve Frankfurtu představili nejnovější model automobilky BX7.

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Právě toto čistě elektrické luxusní SUV bude vyráběno v nové továrně. Tu začnou stavět v roce 2017 v rodném městě automobilky, Brémách. Se začátkem produkce v novém závodě se počítá o rok později. Zpočátku se zde zaměstná 50 až 100 pracovníků, první fáze výrobních prostor nabídne výrobní kapacitu 10.000 vozů ročně.

Kromě sedmimístného BX7 už automobilka představila minulý rok další dva prototypy. Oba jsou také ze segmentu SUV s označením BX5 a BX6. Společnost dokonce nedávno najala Andersa Warminga, bývalého designového šéfa z automobilky Mini, který bude od ledna šéfovat designerskému týmu německého výrobce. Vypadá to tak, že Borgward po dlouhých letech nabírá druhý dech. Rozhodně se těšíme, co předvede.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 48 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků