Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

Automobilka dříve vyrobila více než milion vozů, v roce 1961 ale vše skončilo bankrotem. Po dlouhých letech přichází obnovení výroby v domovské krajině.
Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

První vozy začala německá automobilka produkovat ve 20. letech minulého století. Do roku 1961 bylo vyrobených více než milion kusů, pak ale následoval bankrot. Až minulý rok oživil společnost vnuk zakladatele Christian Borgward ve spolupráci s dalším partnerem a čínskými investicemi. Na autosalonu ve Frankfurtu představili nejnovější model automobilky BX7.

Design | Zajímavosti | Auta z Číny

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Právě toto čistě elektrické luxusní SUV bude vyráběno v nové továrně. Tu začnou stavět v roce 2017 v rodném městě automobilky, Brémách. Se začátkem produkce v novém závodě se počítá o rok později. Zpočátku se zde zaměstná 50 až 100 pracovníků, první fáze výrobních prostor nabídne výrobní kapacitu 10.000 vozů ročně.

Kromě sedmimístného BX7 už automobilka představila minulý rok další dva prototypy. Oba jsou také ze segmentu SUV s označením BX5 a BX6. Společnost dokonce nedávno najala Andersa Warminga, bývalého designového šéfa z automobilky Mini, který bude od ledna šéfovat designerskému týmu německého výrobce. Vypadá to tak, že Borgward po dlouhých letech nabírá druhý dech. Rozhodně se těšíme, co předvede.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků