Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

Automobilka dříve vyrobila více než milion vozů, v roce 1961 ale vše skončilo bankrotem. Po dlouhých letech přichází obnovení výroby v domovské krajině.
Borgward se vrací domů, postaví továrnu v Německu

První vozy začala německá automobilka produkovat ve 20. letech minulého století. Do roku 1961 bylo vyrobených více než milion kusů, pak ale následoval bankrot. Až minulý rok oživil společnost vnuk zakladatele Christian Borgward ve spolupráci s dalším partnerem a čínskými investicemi. Na autosalonu ve Frankfurtu představili nejnovější model automobilky BX7.

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Právě toto čistě elektrické luxusní SUV bude vyráběno v nové továrně. Tu začnou stavět v roce 2017 v rodném městě automobilky, Brémách. Se začátkem produkce v novém závodě se počítá o rok později. Zpočátku se zde zaměstná 50 až 100 pracovníků, první fáze výrobních prostor nabídne výrobní kapacitu 10.000 vozů ročně.

Kromě sedmimístného BX7 už automobilka představila minulý rok další dva prototypy. Oba jsou také ze segmentu SUV s označením BX5 a BX6. Společnost dokonce nedávno najala Andersa Warminga, bývalého designového šéfa z automobilky Mini, který bude od ledna šéfovat designerskému týmu německého výrobce. Vypadá to tak, že Borgward po dlouhých letech nabírá druhý dech. Rozhodně se těšíme, co předvede.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků