Borgward představil modely BX5 a BX6 TS. Do prodeje dorazí za rok

Borgward ukázal vpředvečer ženevského autosalonu další dva modely označené jako BX5 a BX6 TS. Ty se tak zařadí pod dříve představené větší SUV BX7. Znovuzrozená automobilka také potvrdila svůj návrat na trh. Už letos začne prodávat model BX7 v Číně, příští rok se dočkají evropské trhy.

SUV Borgward BX7 se předvádí za jízdy a odhalilo interiér

SUV Borgward BX7 se předvádí za jízdy a odhalilo interiér

BX5 je o třídu menší SUV v porovnání s frankfurtským BX7. Vůz je dlouhý 4483 mm, široký 1876 mm a vysoký 1677 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2685 mm a pro zajímavost světlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem zavazadelníku Borgward neudává. BX5, stejně jako BX6 TS, zatím ještě není stoprocentně hotové, přestože má k sériové výrobě velmi blízko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Borgward dorazil do Ženevy hned s dvojicí modelů. Malé SUV má označení BX5, sedan na vyšším podvozku se jmenuje BX6 TS

Menší SUV pracuje se zavěšením McPherson vpředu a s víceprvkovou zadní nápravou. Jedná se o plug-in hybrid, který má vpředu benzinovou čtrnáctistovku doplněnou o systém přeplňování a přímý vstřik paliva. Její výkon je 105 kW (143 k). O zadní nápravu se pak stará elektromotor s parametry 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spalovací motor pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

BX6 je s délkou 4490 mm a šířkou 1870 mm o něco málo větší, jde ale především o vůz s karoserií sedan. Borgward ho prezentuje jako sportovní automobil se siluetou blízkou kupé. Na rozdíl od BX5 je zde nasazen výkonnější hybridní systém. Základem je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 kW (272 k), kterému vzadu pomáhá elektromotor o výkonu 110 kW (150 k). Bližší specifikace týkající se například dynamiky Borgward u žádné z těchto novinek neuvádí.

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

Borgward také potvrdil, že nebude nabízet nic jiného, než tyto hybridy, které později doplní čistě elektrické verze. Ty budou schopné ujet na jedno nabití až 250 km. Jak už bylo řečeno, do Číny se model BX7 dostane ještě letos, příští rok by se měly první modely Borgward už prodávat také v Evropě. Cílem automobilky jsou prodeje na úrovni 500 000 vozů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků