Borgward představil modely BX5 a BX6 TS. Do prodeje dorazí za rok

Borgward ukázal vpředvečer ženevského autosalonu další dva modely označené jako BX5 a BX6 TS. Ty se tak zařadí pod dříve představené větší SUV BX7. Znovuzrozená automobilka také potvrdila svůj návrat na trh. Už letos začne prodávat model BX7 v Číně, příští rok se dočkají evropské trhy.

SUV Borgward BX7 se předvádí za jízdy a odhalilo interiér

SUV Borgward BX7 se předvádí za jízdy a odhalilo interiér

BX5 je o třídu menší SUV v porovnání s frankfurtským BX7. Vůz je dlouhý 4483 mm, široký 1876 mm a vysoký 1677 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2685 mm a pro zajímavost světlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem zavazadelníku Borgward neudává. BX5, stejně jako BX6 TS, zatím ještě není stoprocentně hotové, přestože má k sériové výrobě velmi blízko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Borgward dorazil do Ženevy hned s dvojicí modelů. Malé SUV má označení BX5, sedan na vyšším podvozku se jmenuje BX6 TS

Menší SUV pracuje se zavěšením McPherson vpředu a s víceprvkovou zadní nápravou. Jedná se o plug-in hybrid, který má vpředu benzinovou čtrnáctistovku doplněnou o systém přeplňování a přímý vstřik paliva. Její výkon je 105 kW (143 k). O zadní nápravu se pak stará elektromotor s parametry 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spalovací motor pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

BX6 je s délkou 4490 mm a šířkou 1870 mm o něco málo větší, jde ale především o vůz s karoserií sedan. Borgward ho prezentuje jako sportovní automobil se siluetou blízkou kupé. Na rozdíl od BX5 je zde nasazen výkonnější hybridní systém. Základem je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 kW (272 k), kterému vzadu pomáhá elektromotor o výkonu 110 kW (150 k). Bližší specifikace týkající se například dynamiky Borgward u žádné z těchto novinek neuvádí.

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

Borgward také potvrdil, že nebude nabízet nic jiného, než tyto hybridy, které později doplní čistě elektrické verze. Ty budou schopné ujet na jedno nabití až 250 km. Jak už bylo řečeno, do Číny se model BX7 dostane ještě letos, příští rok by se měly první modely Borgward už prodávat také v Evropě. Cílem automobilky jsou prodeje na úrovni 500 000 vozů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků