Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Znovuzrozená automobilka Borgward sice ještě neukázala ani jediné auto nebo aspoň koncept, ale už začíná kopat do konkurence. Jako první to od ní schytal Mercedes-Benz, tedy značka, které chce Borgward sebrat zákazníky.

Na autosalonu v Ženevě jsme se mohli seznámit s plány Borgwardu na následující roky a ty rozhodně nejsou skromné. Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 nových aut za rok. To jsou čísla ještě nedávno srovnatelná s automobilkou Škoda. V roce 2025 chce prodávat dokonce už 1,6 milionu aut.

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Borgward tak bude potřebovat vybudovat skutečně velikou továrnu, výrobní linky a promyslet důkladně logistiku dílů od subdodavatelů. Otázkou také bude, jak chce Borgward auta prodávat, protože vybudování dealerské a servisní sítě bude něco stát a chvíli potrvá.

Prezident automobilky Borgward Karl-Heinz Knoess, který dříve působil u Daimleru, řekl magazínu Autocar, že chce ze značky udělat klíčového hráče na evropském trhu. Jedním z důležitých mužů automobilky Borgward má být i Einar Hareide, bývalý šéf designu automobilky Saab.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Borgward plánuje vlastní modulární platformy a vlastní motory a pohonné systémy včetně složitých plug-in hybridů a efektivních benzínových nebo naftových motorů. Automobilka za žádnou cenu nechce nakupovat motory a převodovky u jiných značek a k tomu Karl-Heinz Knoess řekl, že „nechce nakupovat laciné motory od Renaultu a dávat je do svých aut, jako to dělají ostatní prémiové německé značky.“ Tím se přímo opřel o Mercedes, který sdílí pohonné jednotky právě s Renaultem.

Borgward ale ještě nechtěl specifikovat, kde bude auta vyrábět, ani jak bude vypadat modelová paleta. Nicméně první informace naznačují, že vůz, který bychom měli vidět letos na autosalonu ve Frankfurtu, bude velikostí a zaměřením podobný SUV Mercedes ML. Prodávat se má od roku 2016 a za rok v Ženevě na jaře 2016 uvidíme prý už druhý model, který se začne prodávat ještě do konce téhož roku.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků