Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Znovuzrozená automobilka Borgward sice ještě neukázala ani jediné auto nebo aspoň koncept, ale už začíná kopat do konkurence. Jako první to od ní schytal Mercedes-Benz, tedy značka, které chce Borgward sebrat zákazníky.

Na autosalonu v Ženevě jsme se mohli seznámit s plány Borgwardu na následující roky a ty rozhodně nejsou skromné. Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 nových aut za rok. To jsou čísla ještě nedávno srovnatelná s automobilkou Škoda. V roce 2025 chce prodávat dokonce už 1,6 milionu aut.

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Borgward tak bude potřebovat vybudovat skutečně velikou továrnu, výrobní linky a promyslet důkladně logistiku dílů od subdodavatelů. Otázkou také bude, jak chce Borgward auta prodávat, protože vybudování dealerské a servisní sítě bude něco stát a chvíli potrvá.

Prezident automobilky Borgward Karl-Heinz Knoess, který dříve působil u Daimleru, řekl magazínu Autocar, že chce ze značky udělat klíčového hráče na evropském trhu. Jedním z důležitých mužů automobilky Borgward má být i Einar Hareide, bývalý šéf designu automobilky Saab.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Borgward plánuje vlastní modulární platformy a vlastní motory a pohonné systémy včetně složitých plug-in hybridů a efektivních benzínových nebo naftových motorů. Automobilka za žádnou cenu nechce nakupovat motory a převodovky u jiných značek a k tomu Karl-Heinz Knoess řekl, že „nechce nakupovat laciné motory od Renaultu a dávat je do svých aut, jako to dělají ostatní prémiové německé značky.“ Tím se přímo opřel o Mercedes, který sdílí pohonné jednotky právě s Renaultem.

Borgward ale ještě nechtěl specifikovat, kde bude auta vyrábět, ani jak bude vypadat modelová paleta. Nicméně první informace naznačují, že vůz, který bychom měli vidět letos na autosalonu ve Frankfurtu, bude velikostí a zaměřením podobný SUV Mercedes ML. Prodávat se má od roku 2016 a za rok v Ženevě na jaře 2016 uvidíme prý už druhý model, který se začne prodávat ještě do konce téhož roku.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků