Bonus k výkupu ojetiny: česká alternativa šrotovnému?

Bonus k výkupu ojetiny: česká alternativa šrotovnému?

Bonus k aktuální výkupní ceně ve výši 5 000 až 50 000 Kč nabízí provozovny AAA Auto ke každému vozu v případě, že jej zákazník poskytne na protiúčet a zároveň si rovnou vybere jiný automobil. Výše bonusu roste s hodnotou novějšího ojetého vozidla, které si zákazník vybere. „Chceme podnítit tuzemské motoristy k rychlejší obnově vozového parku, jehož průměrné stáří se stále pohybuje kolem neuvěřitelných 14 let,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA Petr Vaněček. Bonus nejméně pět tisíc korun proto podle něj dostane zákazník i ke starému a nevyhovujícímu vozidlu, které by bylo jinak neprodejné kvůli ekologické dani. Vlastníci těchto vozů bez katalyzátorů (vyrobených většinou před rokem 1992) totiž musí kvůli novele zákona o odpadech zaplatit při registraci auta ekologický poplatek ve výši 10 tisíc korun. Tato částka přitom velmi často převyšuje hodnotu samotného automobilu. Podle statistiky Svazu dovozů automobilů odhlásili Češi jen za leden 2009 skoro 52 tisíc starých automobilů.

Pokud motorista nabídne takovýto vůz na protiúčet v kterémkoliv ze 16 autocenter AAA AUTO, získá nejen bonus, ale autocentrum nechá takovéto neprodejné vozidlo ekologicky zlikvidovat na své náklady a zároveň vyřídí i všechny formality. Využití bonusu 5 000 až 50 000 Kč při protiúčtu je možné kombinovat s dalšími probíhajícími akcemi, například se zimními pneumatikami dle vlastního výběru zdarma při využití úvěru.

Toto na rozdíl od „ekopoplatků“ vypadá na pozitivní motivaci motoristů k obměně vozového parku...

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků