Majitelé reálné kopie DB5 Goldfinger teď mohou udělat radost i svým dětem.
Premiéra nejnovější bondovky Není čas zemřít se konečně blíží (v kinech od 30. září) a vlna propagace snímku tak samozřejmě sílí. Na plátně se znovu objeví také ikonický Aston Martin DB5 se svými vychytávkami, a zatímco reálnou kopii filmového vozu už Aston Martin v limitované sérii nabídl, teď míří klasika vybavená kulomety i mezi děti. Samozřejmě tedy ve formě hračky, velmi drahé hračky.
Za novým vozítkem pro děti opět stojí společnost The Little Car Company, která už v minulosti uvedla dětskou verzi klasického Astonu DB5 a třeba Bugatti Type 35. A nyní ve spolupráci s filmovou produkční společností EON Productions uvádí taky zmenšenou verzi Bondova Astonu, které nechybí známé funkce.
V rámci proporcí a praktičnosti je dětský Aston Martin DB5 Junior No Time To Die Edition samozřejmě bez střechy, jinak se ovšem dalšími detaily od originálu příliš neliší. Za světlomety jsou výsuvné falešné kulomety včetně efektů, nechybí zde funkce kouřové clony či změny registrační značky (v tomto případě řešeno displejem). Tlačítka funkcí jsou ukryta za výklopným panelem.
Vystřelovací sedadlo spolujezdce tu sice chybí, na druhou stranu ale vozítko nabízí takzvaný „skid“ režim pro snazší provádění otoček. Elektrické ústrojí malého Astonu Bond Edition je vybaveno i samosvorným diferenciálem a výkonnějším 16kW elektromotorem – ve standardní dětské DB5 Junior používá firma motor o maximálním výkonu 10 kW.
Speciální edice DB5 Junior k filmu Není čas zemřít vyrobí společnost jen 125 kusů. Speciální je pochopitelně i cenovka 90.000 liber (asi 2,67 milionu korun). Stačí ale připomenout, že ani standardní verze pro juniory nevyjde zrovna levně od 35.000 liber (asi 1,04 milionu korun).
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish