Bomba Elona Muska: Všechny nové Tesly budou umět samy jezdit

Tesla včera prozradila, že všechny její nové modely budou disponovat plně automatickým autonomním řízením. Premiéra nového vozu se nakonec nekonala.
Bomba Elona Muska: Všechny nové Tesly budou umět samy jezdit

Na podvečer 19. října kalifornského času svolala americká automobilka Tesla tiskovou konferenci, na které měla představit zásadní novinku. Spekulovalo se o tom, co přesně to bude, v úvahu připadal i nový automobil. Nakonec ale Elon Musk přišel s oznámením, že všechny nové vozy budou disponovat plně automatickým autonomním řízením. Je přesvědčený, že jízda s autopilotem je bezpečnější než řízení vozu samotným řidičem a v této oblasti vidí slibnou budoucnost.

„S radostí oznamujeme, že všechny vozy vyrobené v naší továrně budou počínaje dneškem vybaveny hardwarem potřebným pro plně autonomní jízdu,“ uvedla Tesla v oficiálním prohlášení na svých webových stránkách.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

O bezpečnost posádky se bude starat osm kamer poskytujících 360stupňový rozhled do vzdálenosti až 250 metrů. S těmi bude spolupracovat dvanáct aktualizovaných ultrazvukových senzorů. Oproti předchozí verzi dokáží rozpoznat tvrdé a měkké objekty až na dvojnásobnou vzdálenost oproti předchozímu systému. Mapovat prostor před vozem bude radar, kterému v tom nezabrání ani silný déšť či mlha.

Palubní počítač, který s celým systémem vozů Tesla pracuje, je podle výrobce až čtyřicetkrát rychlejší než předchozí verze. Šéf společnosti Elon Musk ale uvedl, že cesta k plně autonomní jízdě napříč jakýmikoliv podmínkami je stále vzdálenou budoucností. Novému autopilotovi věří a jeho schopnosti chce prezentovat jízdou z Los Angeles do New Yorku napříč celými Spojenými státy. Na novinku se mohou těšit nové Modely X, Modely S a pochopitelně i nejnovější Modely 3, jejichž výroba začne v příštím roce.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků