Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Schopný, elektrický a velmi hranatý off-road Bollinger B1 se ještě pořádně nedostal ani k zákazníkům a přesto se už můžeme podívat na jeho další variantu, která bude americkým zákazníkům o něco bližší.

Americká společnost Bollinger Motors ukázala svůj koncept čistě elektrického off-roadu B1 již minulý rok a zaručeně strhla vlnu pozornosti. Účelně hranatý teréňák byl jednoduchou představou elektrického „pracanta“, který se vymyká módní vlně stylových SUV a crossoverů. Nejnovější model B2 přitom Bollinger nazývá jako přirozený doplněk modelové řady.

Ze základu B1 tedy vznikl pick-up B2, u kterého jde nadále o praktičnost a schopnosti jízdy v terénu. Karoserie je kompletně z hliníku, dvojice elektromotorů (každý pro jednu nápravu) zajišťuje pohon všech kol, nechybí portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Když mluvíme o elektromotorech, jejich kombinovaný výkon je nyní zcela dostatečných 387 kW (526 koní). Točivý moment je na hodnotě 696 Nm. S těmito čísly prý dokáže pick-up vystřelit na 100 km/h za 6,5 vteřiny a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

B2 používá bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který postačí na ujetí přibližně 321 km na jedno nabití. S rychlonabíječkou dobijete „šťávu“ za nějakých 75 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Díky nízko uloženým motorům, absenci klasického tunelu převodovky a průchozí přepážce za sedadly se navíc auto vyznačuje rozměrným nákladovým prostorem, viz galerie, s nosností až 2,3 tuny. Novinka disponuje i pořádnou tažnou silou, dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny.

Zatímco standardní Bollinger B1 bude uveden na trh v roce 2019, novější pick-up je nachystán k produkci v roce 2020. Už nyní ale firma spustila nezávazné rezervace vozu, které podobně jako u B1 nakonec přejdou v závazné objednávky podmíněné zálohou 1000 dolarů (asi 22.000 korun).

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků