Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Schopný, elektrický a velmi hranatý off-road Bollinger B1 se ještě pořádně nedostal ani k zákazníkům a přesto se už můžeme podívat na jeho další variantu, která bude americkým zákazníkům o něco bližší.

Americká společnost Bollinger Motors ukázala svůj koncept čistě elektrického off-roadu B1 již minulý rok a zaručeně strhla vlnu pozornosti. Účelně hranatý teréňák byl jednoduchou představou elektrického „pracanta“, který se vymyká módní vlně stylových SUV a crossoverů. Nejnovější model B2 přitom Bollinger nazývá jako přirozený doplněk modelové řady.

Ze základu B1 tedy vznikl pick-up B2, u kterého jde nadále o praktičnost a schopnosti jízdy v terénu. Karoserie je kompletně z hliníku, dvojice elektromotorů (každý pro jednu nápravu) zajišťuje pohon všech kol, nechybí portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Když mluvíme o elektromotorech, jejich kombinovaný výkon je nyní zcela dostatečných 387 kW (526 koní). Točivý moment je na hodnotě 696 Nm. S těmito čísly prý dokáže pick-up vystřelit na 100 km/h za 6,5 vteřiny a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

B2 používá bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který postačí na ujetí přibližně 321 km na jedno nabití. S rychlonabíječkou dobijete „šťávu“ za nějakých 75 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Díky nízko uloženým motorům, absenci klasického tunelu převodovky a průchozí přepážce za sedadly se navíc auto vyznačuje rozměrným nákladovým prostorem, viz galerie, s nosností až 2,3 tuny. Novinka disponuje i pořádnou tažnou silou, dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny.

Zatímco standardní Bollinger B1 bude uveden na trh v roce 2019, novější pick-up je nachystán k produkci v roce 2020. Už nyní ale firma spustila nezávazné rezervace vozu, které podobně jako u B1 nakonec přejdou v závazné objednávky podmíněné zálohou 1000 dolarů (asi 22.000 korun).

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků