Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Schopný, elektrický a velmi hranatý off-road Bollinger B1 se ještě pořádně nedostal ani k zákazníkům a přesto se už můžeme podívat na jeho další variantu, která bude americkým zákazníkům o něco bližší.

Americká společnost Bollinger Motors ukázala svůj koncept čistě elektrického off-roadu B1 již minulý rok a zaručeně strhla vlnu pozornosti. Účelně hranatý teréňák byl jednoduchou představou elektrického „pracanta“, který se vymyká módní vlně stylových SUV a crossoverů. Nejnovější model B2 přitom Bollinger nazývá jako přirozený doplněk modelové řady.

Ze základu B1 tedy vznikl pick-up B2, u kterého jde nadále o praktičnost a schopnosti jízdy v terénu. Karoserie je kompletně z hliníku, dvojice elektromotorů (každý pro jednu nápravu) zajišťuje pohon všech kol, nechybí portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Když mluvíme o elektromotorech, jejich kombinovaný výkon je nyní zcela dostatečných 387 kW (526 koní). Točivý moment je na hodnotě 696 Nm. S těmito čísly prý dokáže pick-up vystřelit na 100 km/h za 6,5 vteřiny a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

B2 používá bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který postačí na ujetí přibližně 321 km na jedno nabití. S rychlonabíječkou dobijete „šťávu“ za nějakých 75 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Díky nízko uloženým motorům, absenci klasického tunelu převodovky a průchozí přepážce za sedadly se navíc auto vyznačuje rozměrným nákladovým prostorem, viz galerie, s nosností až 2,3 tuny. Novinka disponuje i pořádnou tažnou silou, dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny.

Zatímco standardní Bollinger B1 bude uveden na trh v roce 2019, novější pick-up je nachystán k produkci v roce 2020. Už nyní ale firma spustila nezávazné rezervace vozu, které podobně jako u B1 nakonec přejdou v závazné objednávky podmíněné zálohou 1000 dolarů (asi 22.000 korun).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků