Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Schopný, elektrický a velmi hranatý off-road Bollinger B1 se ještě pořádně nedostal ani k zákazníkům a přesto se už můžeme podívat na jeho další variantu, která bude americkým zákazníkům o něco bližší.

Americká společnost Bollinger Motors ukázala svůj koncept čistě elektrického off-roadu B1 již minulý rok a zaručeně strhla vlnu pozornosti. Účelně hranatý teréňák byl jednoduchou představou elektrického „pracanta“, který se vymyká módní vlně stylových SUV a crossoverů. Nejnovější model B2 přitom Bollinger nazývá jako přirozený doplněk modelové řady.

Ze základu B1 tedy vznikl pick-up B2, u kterého jde nadále o praktičnost a schopnosti jízdy v terénu. Karoserie je kompletně z hliníku, dvojice elektromotorů (každý pro jednu nápravu) zajišťuje pohon všech kol, nechybí portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Když mluvíme o elektromotorech, jejich kombinovaný výkon je nyní zcela dostatečných 387 kW (526 koní). Točivý moment je na hodnotě 696 Nm. S těmito čísly prý dokáže pick-up vystřelit na 100 km/h za 6,5 vteřiny a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

B2 používá bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který postačí na ujetí přibližně 321 km na jedno nabití. S rychlonabíječkou dobijete „šťávu“ za nějakých 75 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Díky nízko uloženým motorům, absenci klasického tunelu převodovky a průchozí přepážce za sedadly se navíc auto vyznačuje rozměrným nákladovým prostorem, viz galerie, s nosností až 2,3 tuny. Novinka disponuje i pořádnou tažnou silou, dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny.

Zatímco standardní Bollinger B1 bude uveden na trh v roce 2019, novější pick-up je nachystán k produkci v roce 2020. Už nyní ale firma spustila nezávazné rezervace vozu, které podobně jako u B1 nakonec přejdou v závazné objednávky podmíněné zálohou 1000 dolarů (asi 22.000 korun).

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků