Bollinger ukázal další prototypy elektrických off-roadů B1 a B2. K výrobě mají blízko

Bollinger své terénní, elektrické a velice hranaté krabice již pomalu chystá k produkci. Nyní ukazuje další pár prototypů B1 a B2.

Bez zbytečných příkras, hlavně s maximální užitnou hodnotou. Detroitský Bollinger si udržuje svou mantru pro vstup na rozšiřující se trh elektrických pick-upů a terénních vozidel, načež nyní odhaluje dvojici beta prototypů modelů B1 (SUV) a B2 (pick-up). Dvojka nekompromisních pracantů by se měla v prodeji objevit během příštího roku.

Oba prototypy jsou tedy ve skoro produkční specifikaci a mnoho se už do budoucna nezmění. Bollinger popisuje design svých vozů jako „bankovní trezory na kolech“ – rovné plechy, viditelné nýtování celohliníkové karoserie a panty dveří, velice jednoduchá palubní deska s hrstkou budíků a celkově praktický design, který vypadá neskutečně odolně.

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Díky nízko položenému ústrojí a absenci klasického tunelu převodovky se oba Bollingery pyšní dlouhým odkládacím prostorem naskrz celou délkou vozu (viz galerie). U pick-upu je praktičnost ještě podpořena 1,7 metru dlouhou korbou a výklopnou zadní stěnou kabiny včetně okna. Panoramatická střecha má výklopné panely také.

B1 i B2 používají identické pohonné ústrojí ve formě dvou elektromotorů o společném výkonu 458 kW (623 koní) a točivém momentu 905 N.m. Součástí je bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který by měl vozům zajistit dojezd okolo 320 km podle specifikace modelu. Maximální rychlost obou vozů bude omezena na 160 km/h, na stovku se dostanou za přibližně 4,5 vteřiny.

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Pick-up B2 má zajistit nosnost až 2,3 tuny a utáhnout bude schopen přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny. V terénu se pak kromě pohonu všech kol hodí i funkce redukční převodovky, na podvozku najdete portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

O cenách a začátku výroby bychom se měli více informací dočkat během následujících měsíců. Každopádně zde ale budou mít elektrické pick-upy od RivianuFordu a Tesly vážného konkurenta, pokud jde o spartánský přístup k věci.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků