Bollinger ukázal další prototypy elektrických off-roadů B1 a B2. K výrobě mají blízko

Bollinger své terénní, elektrické a velice hranaté krabice již pomalu chystá k produkci. Nyní ukazuje další pár prototypů B1 a B2.

Bez zbytečných příkras, hlavně s maximální užitnou hodnotou. Detroitský Bollinger si udržuje svou mantru pro vstup na rozšiřující se trh elektrických pick-upů a terénních vozidel, načež nyní odhaluje dvojici beta prototypů modelů B1 (SUV) a B2 (pick-up). Dvojka nekompromisních pracantů by se měla v prodeji objevit během příštího roku.

Oba prototypy jsou tedy ve skoro produkční specifikaci a mnoho se už do budoucna nezmění. Bollinger popisuje design svých vozů jako „bankovní trezory na kolech“ – rovné plechy, viditelné nýtování celohliníkové karoserie a panty dveří, velice jednoduchá palubní deska s hrstkou budíků a celkově praktický design, který vypadá neskutečně odolně.

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Díky nízko položenému ústrojí a absenci klasického tunelu převodovky se oba Bollingery pyšní dlouhým odkládacím prostorem naskrz celou délkou vozu (viz galerie). U pick-upu je praktičnost ještě podpořena 1,7 metru dlouhou korbou a výklopnou zadní stěnou kabiny včetně okna. Panoramatická střecha má výklopné panely také.

B1 i B2 používají identické pohonné ústrojí ve formě dvou elektromotorů o společném výkonu 458 kW (623 koní) a točivém momentu 905 N.m. Součástí je bateriový modul o kapacitě 120 kWh, který by měl vozům zajistit dojezd okolo 320 km podle specifikace modelu. Maximální rychlost obou vozů bude omezena na 160 km/h, na stovku se dostanou za přibližně 4,5 vteřiny.

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Pick-up B2 má zajistit nosnost až 2,3 tuny a utáhnout bude schopen přívěs o hmotnosti kolem 3,4 tuny. V terénu se pak kromě pohonu všech kol hodí i funkce redukční převodovky, na podvozku najdete portálové nápravy a hydropneumatické odpružení.

O cenách a začátku výroby bychom se měli více informací dočkat během následujících měsíců. Každopádně zde ale budou mít elektrické pick-upy od RivianuFordu a Tesly vážného konkurenta, pokud jde o spartánský přístup k věci.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků