Bollinger B1 měl premiéru v L.A. Bizarní off-road pohání pouze elektřina

Pokud přemýšlíte o off-roadu pro práci na ekologické farmě, není asi lepšího řešení. Bollinger B1 je totiž kompletně elektrický. Ale nemyslete si, že se jedná o nějaké nafintěné auto plné displejů. Tohle je vozidlo na práci!

Společnost Bollinger Motors si nenechal ujít autosalon v Los Angeles. Na první pohled musí být jasné, že model B1 není ani v nejmenším příbuzný jiným elektromobilům, například Modelu X od Tesly. Nemá uvnitř žádnou moderní techniku, obrovské dotykové obrazovky a jiné vymoženosti.

Je spíš praktický. Jeho pole působnosti bude v terénu, má naviják a zakázkové pneumatiky. Elektromotory umístěné u náprav se navíc postaraly o špičkový vnitřní prostor. Vůz má kupříkladu dva zavazadelníky, stejně jako vozy Tesla.

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Pro Bollinger B1 jsou k dispozici dvě varianty baterií. Buď slabší, 60kWh, nebo silnější s kapacitou 100 kWh. Dojezd na jedno nabití se pak pohybuje od 193 do 321 kilometrů. Celkový výkon je 270 kW a točivý moment má 640 N.m, které jsou, jak je u elektromobilu zvykem, dostupné vlastně okamžitě. Z nuly na sto km/h B1 zrychlí za méně než 5 sekund a maximálka je 204 km/h.

Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Umí ale i další věci. Utáhne více než 2,7 tuny, a když skončíte, můžete ho na rychlonabíječce nabít za 45 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin. U 100 kWh baterií to pak bude buď 75 minut, nebo 12 hodin.

Bollinger chce elektrický off-road dodávat do února 2019 a údajně je o něj velký zájem. Už na začátku října svět obletěla zpráva, že si jej zamluvilo přes 10.000 zákazníků. Tehdy však šlo o nezávazné objednávky bez poplatku, které na začátku příštího přejdou v objednávky závazné, podmíněné uhrazením poplatku 1000 dolarů.

Prohlédnětě si Bollinger B1 v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků