Bollinger B1 měl premiéru v L.A. Bizarní off-road pohání pouze elektřina

Pokud přemýšlíte o off-roadu pro práci na ekologické farmě, není asi lepšího řešení. Bollinger B1 je totiž kompletně elektrický. Ale nemyslete si, že se jedná o nějaké nafintěné auto plné displejů. Tohle je vozidlo na práci!

Společnost Bollinger Motors si nenechal ujít autosalon v Los Angeles. Na první pohled musí být jasné, že model B1 není ani v nejmenším příbuzný jiným elektromobilům, například Modelu X od Tesly. Nemá uvnitř žádnou moderní techniku, obrovské dotykové obrazovky a jiné vymoženosti.

Je spíš praktický. Jeho pole působnosti bude v terénu, má naviják a zakázkové pneumatiky. Elektromotory umístěné u náprav se navíc postaraly o špičkový vnitřní prostor. Vůz má kupříkladu dva zavazadelníky, stejně jako vozy Tesla.

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Pro Bollinger B1 jsou k dispozici dvě varianty baterií. Buď slabší, 60kWh, nebo silnější s kapacitou 100 kWh. Dojezd na jedno nabití se pak pohybuje od 193 do 321 kilometrů. Celkový výkon je 270 kW a točivý moment má 640 N.m, které jsou, jak je u elektromobilu zvykem, dostupné vlastně okamžitě. Z nuly na sto km/h B1 zrychlí za méně než 5 sekund a maximálka je 204 km/h.

Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Umí ale i další věci. Utáhne více než 2,7 tuny, a když skončíte, můžete ho na rychlonabíječce nabít za 45 minut. Z klasické domácí sítě to však trvá 7 hodin. U 100 kWh baterií to pak bude buď 75 minut, nebo 12 hodin.

Bollinger chce elektrický off-road dodávat do února 2019 a údajně je o něj velký zájem. Už na začátku října svět obletěla zpráva, že si jej zamluvilo přes 10.000 zákazníků. Tehdy však šlo o nezávazné objednávky bez poplatku, které na začátku příštího přejdou v objednávky závazné, podmíněné uhrazením poplatku 1000 dolarů.

Prohlédnětě si Bollinger B1 v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků