Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Po premiéře off-roadu B1 se u Bollingeru před zahájením prodeje rozhodli přeci jen vylepšit aerodynamickou část vozu.

Vytvořit dnes takřka dokonale hranaté a tedy designově čistě účelné auto není vůbec jednoduché. O boji s předpisy pro ochranu chodců či aerodynamikou by mohli své vyprávět třeba lidé z Mercedesu, kteří dokázali na svět přivést novou generací třídy G.

Elektrický hot-hatch na obzoru: VW chce postavit elektromobil I.D. ve verzi R

Elektrický hot-hatch na obzoru: VW chce postavit elektromobil I.D. ve verzi R

Stejné trable má i malosériový výrobce Bollinger. Svůj off-road B1 představil už loni v červenci. Produkci chtějí zahájit v únoru 2019, a tak vývojové prototypy podstupují poslední testy. Ladí se právě ještě také aerodynamika. Tedy spíš se hledá způsob, jak tuto cihlu přinutit, aby ji odpor vzduchu zpomaloval co nejméně.

Tvůrci tento proces popisují na přiložených videích. Podstatné je v tomto případě alespoň zkosení hrany přední kapoty a další detaily jako střešní odtrhová hrana či zakrytování podlahy. Takové prvky se od prvního představení změnily. Vždyť právě u elektromobilu je aerodynamika extrémně důležitá, byť je auto primárně určeno do terénu.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Americká značka vyvíjí také čtyřdveřový model. Bollinger B1 používá dva elektromotory o souhrnném výkonu 270 kW a točivém momentu 640 N.m. Vůz o hmotnosti 1.769 kilogramů to z 0-96 km/h zvládne za 4,5 sekundy a může uhánět rychlostí až 204 km/h. Se základním akumulátorem o kapacitě 60 kWh je schopen na jedno nabití ujet necelých dvě stě kilometrů, o 40 kWh silnější akumulátor zvládne dojezd až 322 kilometrů.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků