Boje o titul nejlepšího českého truckera se zúčastní i dvě ženy

Přes pět stovek českých truckerů se utká o titul „Mladý Evropský řidič kamionu 2007“ (Young European Truck Driver – YETD). V soutěži, která probíhá po celém světě pod dohledem automobilky Scania, budou řidiči ukazovat, jak dobře ovládají svůj kamion, zda dodržují pravidla bezpečné jízdy a nakolik je jejich jízda efektivní. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále a na jeho vrcholu první cena - špičkový tahač Scania v hodnotě téměř 3 miliony korun.
 
„Mladým Evropským řidičem kamionu 2007“ by se rádo stalo 512 českých řidičů a 2 ženy-řidičky. Tolik se jich během necelých dvou měsíců do soutěže přihlásilo. „Všichni splňují věkovou hranici do 35 let a jsou profesionálními truckery,“ doplňuje podmínky účasti Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania Czech Republic. Soutěžící musejí mít řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, není přitom důležité, jakou značku vozu řídí.
 
Vítěz minulého ročníku: Šel bych do toho znovu!
V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek. Přestože se do soutěže přihlásil jen ze zvědavosti, porazil stovky ostatních truckerů a v evropském finále skončil na výborném šestém místě. „Určitě bych se zúčastnil znovu, bohužel už nejsem mladý evropský řidič, ale „starý“ evropský řidič - už nesplňuji věkový limit,” říká dnes sedmatřicetiletý Jiří Koblížek a dodává: “Všechna kola byla moc zajímavá. Skutečná nádhera to pak byla ve Švédsku. Součástí cesty byla i exkurze do továrny Scanie, takže jsme se mohli podívat, kde a jak vozy vznikají. Je to bezvadné a účast v soutěži mohu vřele doporučit každému.”
 
Cení se znalosti i manévrovací schopnosti
Všichni přihlášení musí nyní do 30. března vyplnit teoretické testy znalostí. V nich prokáží, jak dobře ovládají pravidla silničního provozu, zda umí poskytnout první pomoc i zda vědí, kam se při cestách do zahraničí v případě potřeby obrátit. „Naše testy vychází z nové směrnice EU o školení řidičů. Jednotlivé otázky se týkají například technologie nákladního vozu, hospodárného řízení, nebezpečného zboží a mnoha dalších důležitých témat,“ přibližuje Martin Benda.
 
Na přelomu dubna a května pak vybrané truckery čeká boj v regionálních kolech. První proběhne 28. dubna v Plzni a druhé pak 12. května v Brně. Nejlepších deset řidičů pak postoupí do národního finále, které se koná 23. června na letišti v Příbrami. Pro řidiče jsou přichystané praktické testy zaměřené na manévrování, jízdu hospodárnosti, defenzivní jízdu a kontrolu vozidla před jízdou.
 
Soutěží se v Botswaně i na Tchai-wanu
Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže YETD. V roce 2005 se do evropské soutěže zaregistrovalo 13 tisíc profesionálních řidičů, v České republice soutěžilo celkem 528 řidičů. Obdobná soutěž se koná celkem ve 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU (již včetně Bulharska), Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků