Boje o titul nejlepšího českého truckera se zúčastní i dvě ženy

Přes pět stovek českých truckerů se utká o titul „Mladý Evropský řidič kamionu 2007“ (Young European Truck Driver – YETD). V soutěži, která probíhá po celém světě pod dohledem automobilky Scania, budou řidiči ukazovat, jak dobře ovládají svůj kamion, zda dodržují pravidla bezpečné jízdy a nakolik je jejich jízda efektivní. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále a na jeho vrcholu první cena - špičkový tahač Scania v hodnotě téměř 3 miliony korun.
 
„Mladým Evropským řidičem kamionu 2007“ by se rádo stalo 512 českých řidičů a 2 ženy-řidičky. Tolik se jich během necelých dvou měsíců do soutěže přihlásilo. „Všichni splňují věkovou hranici do 35 let a jsou profesionálními truckery,“ doplňuje podmínky účasti Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania Czech Republic. Soutěžící musejí mít řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, není přitom důležité, jakou značku vozu řídí.
 
Vítěz minulého ročníku: Šel bych do toho znovu!
V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek. Přestože se do soutěže přihlásil jen ze zvědavosti, porazil stovky ostatních truckerů a v evropském finále skončil na výborném šestém místě. „Určitě bych se zúčastnil znovu, bohužel už nejsem mladý evropský řidič, ale „starý“ evropský řidič - už nesplňuji věkový limit,” říká dnes sedmatřicetiletý Jiří Koblížek a dodává: “Všechna kola byla moc zajímavá. Skutečná nádhera to pak byla ve Švédsku. Součástí cesty byla i exkurze do továrny Scanie, takže jsme se mohli podívat, kde a jak vozy vznikají. Je to bezvadné a účast v soutěži mohu vřele doporučit každému.”
 
Cení se znalosti i manévrovací schopnosti
Všichni přihlášení musí nyní do 30. března vyplnit teoretické testy znalostí. V nich prokáží, jak dobře ovládají pravidla silničního provozu, zda umí poskytnout první pomoc i zda vědí, kam se při cestách do zahraničí v případě potřeby obrátit. „Naše testy vychází z nové směrnice EU o školení řidičů. Jednotlivé otázky se týkají například technologie nákladního vozu, hospodárného řízení, nebezpečného zboží a mnoha dalších důležitých témat,“ přibližuje Martin Benda.
 
Na přelomu dubna a května pak vybrané truckery čeká boj v regionálních kolech. První proběhne 28. dubna v Plzni a druhé pak 12. května v Brně. Nejlepších deset řidičů pak postoupí do národního finále, které se koná 23. června na letišti v Příbrami. Pro řidiče jsou přichystané praktické testy zaměřené na manévrování, jízdu hospodárnosti, defenzivní jízdu a kontrolu vozidla před jízdou.
 
Soutěží se v Botswaně i na Tchai-wanu
Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže YETD. V roce 2005 se do evropské soutěže zaregistrovalo 13 tisíc profesionálních řidičů, v České republice soutěžilo celkem 528 řidičů. Obdobná soutěž se koná celkem ve 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU (již včetně Bulharska), Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků