Boje o titul nejlepšího českého truckera se zúčastní i dvě ženy

Přes pět stovek českých truckerů se utká o titul „Mladý Evropský řidič kamionu 2007“ (Young European Truck Driver – YETD). V soutěži, která probíhá po celém světě pod dohledem automobilky Scania, budou řidiči ukazovat, jak dobře ovládají svůj kamion, zda dodržují pravidla bezpečné jízdy a nakolik je jejich jízda efektivní. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále a na jeho vrcholu první cena - špičkový tahač Scania v hodnotě téměř 3 miliony korun.
 
„Mladým Evropským řidičem kamionu 2007“ by se rádo stalo 512 českých řidičů a 2 ženy-řidičky. Tolik se jich během necelých dvou měsíců do soutěže přihlásilo. „Všichni splňují věkovou hranici do 35 let a jsou profesionálními truckery,“ doplňuje podmínky účasti Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania Czech Republic. Soutěžící musejí mít řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, není přitom důležité, jakou značku vozu řídí.
 
Vítěz minulého ročníku: Šel bych do toho znovu!
V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek. Přestože se do soutěže přihlásil jen ze zvědavosti, porazil stovky ostatních truckerů a v evropském finále skončil na výborném šestém místě. „Určitě bych se zúčastnil znovu, bohužel už nejsem mladý evropský řidič, ale „starý“ evropský řidič - už nesplňuji věkový limit,” říká dnes sedmatřicetiletý Jiří Koblížek a dodává: “Všechna kola byla moc zajímavá. Skutečná nádhera to pak byla ve Švédsku. Součástí cesty byla i exkurze do továrny Scanie, takže jsme se mohli podívat, kde a jak vozy vznikají. Je to bezvadné a účast v soutěži mohu vřele doporučit každému.”
 
Cení se znalosti i manévrovací schopnosti
Všichni přihlášení musí nyní do 30. března vyplnit teoretické testy znalostí. V nich prokáží, jak dobře ovládají pravidla silničního provozu, zda umí poskytnout první pomoc i zda vědí, kam se při cestách do zahraničí v případě potřeby obrátit. „Naše testy vychází z nové směrnice EU o školení řidičů. Jednotlivé otázky se týkají například technologie nákladního vozu, hospodárného řízení, nebezpečného zboží a mnoha dalších důležitých témat,“ přibližuje Martin Benda.
 
Na přelomu dubna a května pak vybrané truckery čeká boj v regionálních kolech. První proběhne 28. dubna v Plzni a druhé pak 12. května v Brně. Nejlepších deset řidičů pak postoupí do národního finále, které se koná 23. června na letišti v Příbrami. Pro řidiče jsou přichystané praktické testy zaměřené na manévrování, jízdu hospodárnosti, defenzivní jízdu a kontrolu vozidla před jízdou.
 
Soutěží se v Botswaně i na Tchai-wanu
Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže YETD. V roce 2005 se do evropské soutěže zaregistrovalo 13 tisíc profesionálních řidičů, v České republice soutěžilo celkem 528 řidičů. Obdobná soutěž se koná celkem ve 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU (již včetně Bulharska), Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků