Boj s daňovými úniky drhne už v zárodku

Měsíc a půl trvalo ministerstvům průmyslu a financí, aby připravila novelu zákona o pohonných hmotách, jež má zabránit daňovým únikům při obchodování s benzinem a naftou. Teď se hledají cesty, jak ji na poslední chvíli protlačit parlamentem.
Boj s daňovými úniky drhne už v zárodku

Přitom obsah novely už začátkem listopadu představili ministři Martin Kuba (ODS) a Miroslav Kalousek (TOP 09) s tím, že zvolí nejrychlejší cestu, jak novelu uvést v život. Text připraví jejich ministerstva a ve sněmovně ho prosadí skupina koaličních poslanců jako svůj návrh.

Díky tomu měly nové přísnější podmínky pro obchodníky s pohonnými hmotami začít platit někdy na začátku příštího roku. Kubovo a Kalouskovo vystoupení tehdy budilo dojem, že předložení zákona poslancům potrvá jen pár dnů.

Ve skutečnosti daly průmysl s financemi text novely dohromady teprve včera v podvečer. Kubův úřad tvrdí, že návrh konzultoval s profesními svazy podnikatelů v petrolejářském průmyslu v rámci připomínkového řízení.

Česká asociace petrolejářského průmyslu se vyjádřit mohla. Společenství čerpacích stanic ČR se ale k textu muselo dostat nestandardním způsobem. „Ministerstva zjevně neměla zájem s námi novelu konzultovat. Co se s našimi připomínkami stalo, nevíme,“ říká Ivan Indráček, šéf společenství.

Ministerstva tvrdí, že navzdory přípravě novely na poslední chvíli poslanci stihnou zákon do Vánoc projednat. 

Kauce a přísnější registrace

Novela zákona o pohonných hmotách zavede nevratnou kauci 20 milionů korun, kterou budou muset obchodníci s benzinem a naftou složit při své registraci. Ta bude sloužit jako jistina pro pokrytí případných daňových úniků. Zároveň zákon zpřísňuje podmínky registrace obchodníků. Vlastníci těchto firem a odpovědné osoby nesmí mít dluhy vůči státu a nesměly být v minulosti trestány za majetkové trestné činy. Nově bude obchodování s pohonnými hmotami koncesovanou živností. To vše má omezit najímání takzvaných bílých koní, kteří kryjí podvody s benzinem a naftou.

 

Zdroj: E15.cz 
 

  • 19. 12. 2012 9:24 petr valouek :-))
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků