Boj proti dieselům v Londýně sílí: Parkování bude dvakrát dražší!

92 komentářů

Kuk Vykuk
4. února • 18:59

Slušnej hon na čarodějnice, budou je taky natahovat na skřipec, lámat kola a uplalovat na hranici?
V americe už maj na TDíčka koncentráky a pak je hoděj do šmelcu.

Marex
2. února • 19:10

Zásadní chyba byla už cpát diesel do osobních aut a teď města neví, jak se toho smradu zbavit než represemi. Pokud by se zase citelně zvedla cena nafty, projevilo by se to ve všem citelným zdražením. Zřizovat extra stojany pro vozidla nad 3,5t s původní cenou a pro osobní vozy do 3,5t je nesmysl, navíc by se s tím začalo s naftou ve velkém kšeftovat. Prostě to spěje k úplně jednoduchému opatření a to uvalením nějaké ekodaně, která by se platila každý rok na provozování dieselového osobního vozu do 3,5t a každý se toho pak raději zbaví sám a dobrovolně. Problém vyřešen :-P

Kuk Vykuk
1. února • 21:57

Pohřeb spalováků zdárně pokračuje.

Jiří Hlisnikovský
1. února • 10:11

V ČR mají města velmi špatný vzduch. I díky sazometům/rakovinometům. V městech je velká koncentrace lidí, kteří pak musí dýchat zplodiny dieselů. CO2 městům nevadí, saze a NOx ano.V Londýně na ulici není takový smrad jako v Praze. A budou mít ještě lepší, asi.Normální krok. V některých městech dieselům zakazují vjezd úplně. Tady jen omezují.

Jindra Kuchar
1. února • 10:22

Ale u nás se limity NOx (200µg/h - stejně jako v londýně) překračují jen velmi vyjímečně:
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/we... ...
Málo kdy je u nás více než 100µg/h, tedy jen polovina limitů
A saze - na ty ma automobilová doprava minimální vliv, většina je důsledkem průmyslu (díky větrům i z polska) a topení v zimě...
Takže ty zákazy nemají jiný význam, než ukázat že něco děláme a blýsknout se, jak jsme ekologičtí

Jiří Hlisnikovský
1. února • 10:36

1. Nelze posuzovat škodlivy odděleně. Je jich mnoho. Samotný limit NOx je stanoven, aniž byl zkoumán vliv koktejlu. Protože ve spojení s jinými škodlivinami jsou škodlivé účinky násobně větší při stejné koncetraci.
2. Článek je o Londýně. Tam skoro žádné saze z topení nejsou. I v tom máme co dohánět .3. Nejde o to se blýsknout. Ale dýchat zdravý vzduch. To je tak nepochopitelné? To za to nestojí ty desetitisíce dětí s astmatem, alergiemi a jinak poškozeným zdravím? To za to nestojí rakoviny plic nekuřáků?To opravdu myslíte vážně? Tomu se mi nechce věřit.:-(

Jindra Kuchar
1. února • 10:52

Tohle všechno se dá napsat o jakémkoliv spalování čehokoliv. Doprava produkuje cca 10% škodlivin v ovzduší. Proč tedy nezakážeme komíny ve fabrikách? Proč nezakážeme doma topit? Proč pouze diesely které na celkovém znečištění mají nízký podíl?A ten útok na city s dětma si strčtě víte kam. Ten nemá v diskuzi co dělat

Jiří Hlisnikovský
1. února • 10:58

Já komíny z fabrik pod okny nemám. Ale diesely mi kolem baráku jezdí a smradí.
V Anglii v Londýně jsem neviděl kouřící komín. Asi tam budou, ale málo.
Topení doma nemusí produkovat sračky. Jsou moderní kotle a nemusí být jen na plyn.
Ve městech, v centrech je doprava hlavním znečišťovatelem. To snad víte. Proto na Západě města už dávno začaly vymezovat pěší zóny, apod. Na základě měření čistoty ovzduší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jindra Kuchar
1. února • 11:05

Ale kolem oken vám fouká vítr, který to od těch komínu přinese. A to že na západě něco dělají, neznamená že je to správně a přínosné. Ale OK, existuje nějaká studie, která by srovnávala stav ovzduši před omezením dopravy a po omezení a došla k závěru, že zlepšení bylo aspoň měřitelné?

Jiří Hlisnikovský
1. února • 11:10

Viděl jsem na vlastní oči měřák prachových částic. Přejelo auto - množství sazí obrovské. Po půl minutě minimum. Další auto, opět obrovský nárůst na miliony částic v cm3.
Dále - v západních městech se lépe dýchá než v Praze a i jiných městech. I obrovský Londýn má lepší vzduch, to vím z vlastní zkušenosti.
Já vím, že smrad z komínů se šíří. Už se u nás hodně udělalo, co se týká odstraňování exhalátů. Snad brzy vyprší výjimka, kterou má Polsko.

Martin Motyčka
1. února • 12:08

když sme u těch prachových částic.. Malý přeplňovaný benzínový motor (1.0 TSI) je na tom možná hůř v tomhle ohledu, než Euro6 diesel s DPF... Proč tedy, když jde o prach, se mluví jen o dieslech?Nejvtipnější na tom je, že moderní diesely jsou takto dodatečně zdaněný. Ale 25 let stará Avie s cedulkou "zásobování" a nebo autobusy MHD nikoho moc nevzrušujou, přitom škodlivin produkují řádově více, než zmíněný osobák...

qwertz
1. února • 12:17

Hůř na tom. Trubobenzín bez filtru produkuje jen 10x víc sazí než diesel s DPF. Přitom zavedení filtru částic u benzínového motoru vyjde na směšných 50EUR (až 100x méně než u dieselu) a počet částic to sníží 2000x. už z toho samotného je zřejmé, že ty emise částic nejsou porovnatelné.
https://www.transportenvironment.org/press/new-petrol-engines-... ...
https://www.transportenvironment.org/publications/particle-emi... ... Dále záleží na tom, co je na ty částice navázáno, protože samotná úhlíková saze zas tak škodlivá není. V případě dieselu jde v podsttané míře o benzoapyren, který je z pohledu emisních limitů 5000x víc toxický než typickáškodlivina u benzínu - benzen. Z tohoto pohledu i za současného stavu jsou ty PM emise z dieselu řádově jedovatější.
A k tomu si připočtěte regeneraci filtru, kdy diesel začně nárazově vypouštět velké množství ještě menších částic, které jsou ještě nebezpečnější než ty relativně velké.

Jiří Hlisnikovský
1. února • 14:02

Btw. v článcích není o turbu vůbec nic.

qwertz
1. února • 14:27

proč by tam bylo něco o turbu, když saze souvisí v přímým vstřikem. Dneska moderní benzínové motory bez turba prakticky nikdo nevyrábí. Jedná se buď o výběhové modely, výjimku tvoří Mazda, která ovšem začíná turbo montovat také, a toyota.

Mirek
1. února • 16:56

Nepřeháněj, jedna vlaštovička jaro nedělá. To že udělá jeden motor s turbem neznamená, že budou všechny. Vždyť Mazda se sama chválí, že má připravené nové motory bez turba.
http://autobible.euro.cz/mazda-chysta-vznetovy-mot... ...
http://www.autoforum.cz/technika/mazda-jako-prvni... ...

Mirek
1. února • 14:16

Ono nejde o turbo, ale o přímý vstřik benzínu, ten je příčinou vzniku pevných částic. Často se to takto uvádí u benzínových motorů ve spojení s turbem.
http://byznys.lidovky.cz/prime-vstrikovani-pohorel... ...

Jiří Hlisnikovský
1. února • 15:39

Přesně tak. Např. TSI a FSI, od koho jiného než VW. GDI dělalo i Mitsubishi. Já samozřejmě mám nepřímovstřik.

qwertz
1. února • 17:12

přímovstřik má 95% motorů v osobních autech prodávaných v evropě.

Jiří Hlisnikovský
1. února • 14:01

Výsledky měření NOx ve zkušebních podmínkách a v reálném provozu vykazují rozdíly. Studie ICCT odhadují, že emise NOx z vozidel s naftovým motorem v reálném provozu v průměru sedminásobně překračovaly limity stanovené normou Euro 6. Aby se snížil tento nepoměr, EU nedávno schválila, že u nových automobilů se od roku 2017 budou emise měřit zkušebním postupem pro zjišťování emisí NOx v reálném provozu. Po aféře v září 2014, kdy se Volkswagen v automobilech s naftovým pohonem dopustil podvodu, aby se snížily emise naměřené při zkouškách vozidla v USA, vzrostla informovanost veřejnosti o tom, jak jsou emise NOx ve skutečném provozu vysoké. Evropská unie a orgány jednotlivých států v současnosti prošetřují otázku emisí vypouštěných vozidly včetně možného používání podvodných zařízení v Evropě.
http://www.eea.europa.eu/cs/signaly/signaly-2016/c... ...

Martin Motyčka
1. února • 19:10

"Výsledky měření NOx ve zkušebních podmínkách a v reálném provozu vykazují rozdíly" To jako fakt dostanu jiné výsledky, když změní podmínky měření... To asi nikdo nečekal...

Jindrich Kuchar
1. února • 11:18

A všechno bylo produktem auta, nebo jen rozvířilo prach? Opět se ptám, už se někde potvrdilo že omezení dopravy mělo měřitelný vliv na kvalitu ovzduší?

qwertz
1. února • 12:00

Víte co by mě zajímalo? Když vám teď někdo předloží vědeckou studii, přestanete kdákat tysvoje nesmysly, nebo to příště pojedeme zase na novo?Na severu moravy je velké zastoupení průmyslových znečišťovatelů. I za této situace je celá třetina škodlivin z dopravy! Jaký podíl asi bude mít tam, kde průmysloví znečišťovatelé nejsou... evidentně poloviční. (zbytek jsou lokální topeniště)
http://www.air-silesia.eu/cz/a1170/V_stupy.html...
www.air-silesia.eu/files/file/air_silesia/raport/Air_Silesia___manazerske_shrnuti___FINAL_2_.pdf
(viz graf strana 7)Omezení znečištění z dopravy má vliv desítky procent, proto se o to všichni snaží.

Jiří Hlisnikovský
1. února • 13:49

1. Nejde o sever Moravy. Kdybyste trochu něco uměl, věděl byste, že Silesia je Slezsko. Pochopitelně, protože Třinec, Bohumín, Orlová, Petřvald, Karviná (i Opava, Bruntál, atd.) leží ve Slezsku a ne na severní Moravě.
2. Rovněž jsem zde psal o výjimce, kterou má Polsko. Asi nečtete.
3. Zobecňovat problémy hornoslezské pánve (jak české tak polské části) na celou republiku nebo Evropu, to asi nemyslíte zcela vážně.

qwertz
1. února • 14:22

Co to tu melete?
Ad 1) Na území České republiky oficiálně Slezko neexistuje. Ano, výše zmíněné obce jsou geograficky na historickém území "sleszko" ovšem jak kdy v které době, podle zrovna nakreslené hranice: https://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsko-slezsk%C3%A... ...
Vaše argumentace je zcela mimo mísu, nijak nesouvisí s tématem, nemluvě o tom, že skoro polovina území, o kterém studie pojednává na území ČR se nikdy Slezskem nenazývala a byla vždy severní Moravou.Ad 2) Vliv polska od Ostravy směr přerov je zcela minimální, viz graf. Většina znečištění pak proudí směrem z ČR do Polska.Ad 3) Nikdo nic nezobecňuje, Jen vám jaksi nedochází, že pokud v průmyslově zatížené oblasti činí doprava jednu třetinu, v oblastech s menším zastoupením průmyslu např. Praha. Kdybyste tu totiž ze sebe nedělal trotla, dočetl byste se na stránkách Prahy, že podíl dopravy na celkovém znečištění je 90% pro PM (různé velikosti), 70% oxidy dusíku, a 50% těkavé látky.
http://portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_i... ... Ale klidně tu dál blábolte něco o tom, že diesely nesrmdí, ovduší nezatěžují, studie jste neviděl, a my z vás budeme dělat naprostého idiota i v dalších diskuzích.

Jiří Hlisnikovský
1. února • 15:34

A Vámi zmíněná Morava existuje? Existuje stejně jako Slezsko. Jako historické země, nic víc.
Ke zbytku - mám pocit, že vlamujete do otevřených dveří. Ale to je jedno.

qwertz
1. února • 16:09

Neexistuje. Nicméně se ten termín běžně používá pro oblast odpovídající moravskoslezskému kraji (tj. morava + české slezko). Na rozdíl od vás však ostatní nepoučuji, jací jsou totální blbci, když nerozeznají moravu od slezska. Což je obvzlášť komické v případě někoho, kdo z této oblasti zřejmě ani nepochází.

Antiautomat
1. února • 9:38

...od isteho casu ma mesta ako Londyn, Pariz, Stockholm apod nezaujimaju a ako mozna destinacia uz absolutne nie. Po poslednej navsteve Pariza dakujem, nemusim. Pre mna za mna, nech si robia v tom ich b.rdeli co chcu, ale dorazne ziadam nech sa nemontuju do nas. Nic ine po nich nechcem.

qwertz
1. února • 9:44

jak to souvisi se smogem z dieselu?

Jindra Kuchar
1. února • 10:02

Asi tak, že pokud voličům nevadí politika z extrému do extrému (od daňového zvýhodnění dieselu po jejich zákaz), tak ať si to v těch městěch užijí. Ale tady se extrémum vyhněme

qwertz
1. února • 11:54

nikoli pane volič. Demokracie není stav, kdy většina terorizuje menšinu, například NOxy, smogem ,benzoapyrenem, atd.... Demokracie je, když repsektujete pravo ostatnich na cisty vzduch.Majitele turbochrochtu uz davno vyrazne usetrili na nesmyslne spotrebni dani, nesmyslne ekologicke dani a nizsi spotrebe. Na zakazu vjezdudo mesta neni nic nemoralni stejne jako na regulaci ostatnich znecistovatelu.

Jindrich Kuchar
1. února • 17:30

Jen mi vysvětlete proč vaše právo na čistý vzduch má přednost před mým právem využívat auto, které splňuje všechny požadavky, včetně těch emisních?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
2. února • 12:16

Právě, že nesplňuje. Celou dobu se to řeší a stále to někdo nechápe. To, že se v různých zemích toto řeší různě neznamená, že vada není. V Evropě mají jen zákazníci smůlu, že to není dáno zákonem, jako v Americe.
čas 38:10
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096902795-stud... ...

Antiautomat
1. února • 15:10

S tou demokraciou to mas trosku domiesane. Demokracia je, ked sa respektuje vola a vlada ludu (DEMOS=LUD, KRATIA=VLADA). S tym b.rdelom, co tam teraz maju, pochybujem ze to ma nieco s vladou a nebodaj volou ludu, spolocne. A taketo 'opatrenie' uz vobec nie. Nie je tazke uhadnut, koho zaujem to v prvom rade je, staci pohnut mozockom. Keby to malo by v zaujme ludi, potom by to musela byt ina hra a to ferova a bez rozdielu ci ide o jednotlivca alebo nejaku nadnarodnu fasokorporatnu zhovadilost. A prave preto si nezelam aby sa do nas takito montovali, ked vidim kam to za posledne roky dotiahli, viac nepotrebujem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
1. února • 15:37

Demokracie v Londýně byla i když tam byla v minulém století smogová mlha, že nebylo vidět na krok. Smog nemá s demokracií nic společného. Na čistý vzduch není žádný nárok. To je takzvaná nároková demokratura.

Jindra Kuchar
1. února • 9:16

Tenhle přístup, kdy stát řekne že auto je OK (rozuměj plní požadovanou EURO normu) a vzápětí řekne že OK není a vymýšlí jak jej omezit je špatný. Kroky státu by měly být předvídatelné. V případě aut by měl stát garantovat možnost provozu po dobu životnosti (10-15let). Takže pokud je závěr, že diesel do budoucna ne, tak postupujme třeba takto: za 5 let zakažme prodej nových dieselů u aut do 3,5tuny, za 10 let přeprodej starých a za 15 let provoz dieselu do 3,5 tuny... Tak se může každý na novou situaci připravit
Ale pokud si někdo koupí auto splňující všechny požadavky a za rok je státem omezen, měl by dostat odškodnění

Zelí
1. února • 8:49

Komu vadí cena parkování v Londýně. To je mi zcela šumák. Ať jim to zdraží. Pokud chtějí víc inkasovat za parkovné můžou aplikovat tzv. Trumpovo kritérium a slimákům to zdražit 10x .

fela
1. února • 7:48

Skôr mi príde nefér, že ten zákaz platí tak skoro. OK, ak z nejakého dôvodu autá do centra nepatria (či je to tak, alebo nie, to nemá význam teraz rozoberať), tak sa to nedá urobiť v zmysle: "tak a zajtra to všetko zakážeme". Ľudia si predsa nekupujú autá na jeden rok a ani ich tak často nemenia.

tom
31. ledna • 22:30

Bravo!

Pierre
31. ledna • 21:29

Hmmm ještě si pamatuju na akci ŠROTOVNÉ..kdy všichni nechávali šrotovat benzínové šestiválce a pod..Aby za podpory státu přešli na malé dýzly..Které byly zvýhodněné...A dnes přesný opak..Myslím že v Anglii mají také hodně másla na hlavě..

Fana
31. ledna • 20:56

Vy ekologové. Ani jednomu z vás nejde o ekologii. Ty vaše benziňáky dopovaný močovinou, paráda. Já s dobře seřízeným dieselem jedu za 4l/100 A kolik sežere ten tvůj eko ben? Kolik sežere vzduchu za 100km? Já točím při 100, 2 000ot/min. Tak tu nekydejte na diesely špínu závistivci.

zzzz
1. února • 9:16

To ti to bere nějak moc. Já znám jednoho ,kterej ještě vrací u pumpy

Mirek
31. ledna • 21:44

Benziňák dopovaný močovinou? Tak to již mluví samo za sebe, dál není potřeba ani číst. :-D

qwertz
1. února • 7:28

třeba chčije do nádrže aby ušetřil:-D

Jiří
31. ledna • 20:35

No já vám nevím,já mám letos už 25 let staré auto (benzín) a emisemi jsem (legálně) prošel na výbornou-údajně mám lepší hodnoty,než některé nové vozy :-D a s dieselem,který jsem míval, jsem taky procházel zcela bez problémů.Jestli to náhodou nebude taky technickým stavem vozu o který se často nikdo nijak zvlášť nezajímá (hlavní je,že je to diesel) ,ale co já o tom vlastně můžu vědět-jsem jen automechanik s 10-ti letou praxí :-D:-D:-D

Martin Motyčka
31. ledna • 22:05

pokud máte benzínovou atmosféru z roku 90, tak je docela dost možný, že z hlediska pevných částic na tom bude líp než 1,0TSI ve fungl novým VW....

Mirek
31. ledna • 21:43

Například to, že pro stará auta platí jiné, méně přísné, limity, než pro novější auta. U starého čoudícího dieselu například není DPF. Myslím, že to s léty praxe nemá nic společného. :-D

qwertz
31. ledna • 21:36

Starý diesel je sračkomet zcela legálně.

Kuk Vykuk
3. února • 17:58

Přesně tak, bohužel.

Fana
31. ledna • 20:58

Konečně promluvil (napsal pravdu) Odborník.

xy
31. ledna • 18:35

A co na to Vin Diesel? :-O

qwertz
31. ledna • 18:55

zakazat. Sledovani jeho filmu je podobne zdravi skodlive. :-D

king014
31. ledna • 17:59

Navrhuji založit dehtovou církev, věřící budou muset jezdit s nafťákama a nikdo jim na projev jejich výry nebude smět šáhnout nebo by se zradikalizovali a vyhlásili by dýzl džihád

Kuk Vykuk
3. února • 17:57

Žádnou církev nemusíš zakládat, protože dízly maj jen samý socky :-D

Neurotic
31. ledna • 17:28

Jsem netušil, že naftová auta jsou 2x větší než ty benzínová:-D

Martin Motyčka
31. ledna • 22:03

stejná chujovina jako dálniční známky v německu dle emisí a nikoli hmotnosti...

okoloiduci
31. ledna • 17:28

Nic proti dieslom :), ale ak si pozriete ADAC EcoTest (realne spotreby s realnymi emisiami), tak zistite, ze aj pre nove auta plati pre mnozstvo emisii NOx (smog, zdravotne problemy) nasledujuca rovnica:
1x diesel = 10x benzin = 100x hybrid

John Doe
31. ledna • 18:47

Skus sem dat linku. Pretoze nech hladam ako hladam, v tomto casopriestore tvoju rovnicu akosi najst neviem?Alebo je to tvoj vlastny 'alternativny fakt'?

okoloiduci
31. ledna • 19:15

:-D
* ADAC EcoTest od sept. 2016 (spotreba WLTP + 30% vplyv dialnice, emisie RDE), spotreba je podobna ako na spritmonitore.de a emisie sa meraju priamo v prevadzke
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
* diesel, napr. Renault Mégane ENERGY dCi 130 GT
NOx = 504 mg/km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
* benzin, napr. VW Golf Variant 1.4 TSI BMT
NOx = 32 mg/km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
* hybrid, napr. Toyota Prius 1.8 Hybrid
NOx = 5 mg/km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
Auta su porovnatelne uzitkovou hodnotou, maju podobnu spotrebu (CO2), ale diesel ma problemy s NOx, turbobenzin zase s CO (limit 2017 bude 1000) a s pevnymi casticami (VW uz oznamil filtre). Rovnica priblizne plati.

jogurt
31. ledna • 19:40

Ano, na druhou stranu test hybridu je naprosto zavádějící, protože po ujetí 50km dálniční trasy bude mít úplně jiný výsledek, v lepším případě na úrovni benzínu a to jsem velký optimista.. A ten zas proti dieselu zasviní zeměkouli daleko zásadnější uhlíkovou stopou a řádově horší emisí mikročástic a CO. Takže ano, pokud je módní metlou NOx, jasně, je zamířeno na vznětové motory, pokud chceme být objektivní v součtu dělá bordel ve vzduchu všechno stejně. Což je ovšem populistům i hlupákům úplně jedno, přiživí se na čemkoli.

qwertz
31. ledna • 19:56

To je zase snůška hovadin. Emise CO josu u moderních dieselů i benzínů zcelasrovnatelné:
http://equaindex.com/equa-carbon-monoxide-index/... Rozdíl v počtu částic dieselu s DPF a přímovstřikovaného benzínu bez filtru je jeden řád (10x). To samo o sobě nevypovídá nic vůbec nic o škodlivosti, protože neznáte distribuci velikosti částic a jednotlivých látek na ně navázané. Pravdou je, že diesel produkuje ve významné benzoapyren, jehož emisní limity jsou vzhledem k toxicite 5000x přísnější, než limity pro benzen, který potenciálně leze z benzínu. K tomu si připočtěte jednoduchý GPF filtr, který má být v další fázi zaveden, jež snižuje PM emise benzínů 2000x, zasměšnou cenu 50EUR. Kolik že to dnes stojí DPF? V některých případech až 100x tolik.

okoloiduci
31. ledna • 19:54

Problem je smog v mestach, zvlast na krizovatkach, a tam je hybrid velmi vyhodny, pretoze 70-80% casu (novy Prius) ma vypnuty spalovaci motor. Smog z dialnice ludi v meste netrapi.
Pre turbobenzin sa daju pouzit filtre pevnych castic, pripadne atmosfera, ale ak nezacne rekuperovat brzdenie v meste, vzdy bude mat viac emisii v meste ako hybrid.
Co sa tyka diesla, vyvoj filtrov pre NOx je coraz drahsi a komplikovanejsi ako napr. vyvoj hybridov. A s tym suvisi cena auta a poplatky za emisie.
Vsetko sa samozrejme tyka len malych aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
31. ledna • 23:51

Vy ovšem předpokládáte, že ten hybrid jezdí výhradně po městě. jenže to je utopie. On stejně tak může do města přijet z x desítek km vzdáleného místa po dálnici, tedy s nulovým nábojem v akumulátorech a tedy jeho hybridní efekt pro městské ovzduší je nula či spíše minus.
A úplně postavené na palici je osvobození hybridů od dálničního mýta v SRN, to nedává vůbec žádný smysl.

JohnST
1. února • 22:43

To ani nemoze davat zmysel, lebo to vymyslaju uradnici a nie technici. Dej blbci sancu a vymysli cocotinu.B-]

stealth01
1. února • 7:39

Většina hybridu se jízdou mimo město zase dobije min na 50% kapacity baterií a po několika desítkách kilometrů pri přesunu mimo města je zase ve městě čistý.

Jan Taraba
1. února • 14:30

Jo? A jak to ta většina hybridů dělá? Pokud s 450h jedu HK-Praha po dálnici, mám dvě možnosti. Buď jet Normal na benzín a tedy za hodně, pak přijedu do Prahy a mám nabité baterky, ale na těch 105km jsem spotřeboval 13l benzínu a těch pár km po Praze pojedu v EV módu, kdy nespotřebuji benzín ale nebudu mít proud na cestu zpět. Nebo využiji ke zrychlením a části jízdy hybridní ECO mód a do Prahy přijedu bez proudu, protože na dálnici nic nenarekuperuji. A spotřebuji jen 8-9l benzínu. Ušetřil jsem 4-5l benzínu, ale po Praze jim foukám totéž co každý jiný V6 benzíňák, jen víc, protože je to velké a těžké. Jenže po Praze těch 5l nespálím a elektrickou jízdou neušetřím. Vůbec nezpochybňuji dočasný smysl hybridu pro pohyb výhradně v intravilánu, jakmile ale musím překonávat vzdálenosti 50+km, je to stejné či horší, než obyč benzín nebo diesel. Jen pro srovnání: Pravidelná trasa HK-Verona je přibližně 950km, s Lexusem tam v módu Normal dojedu s průměrnou spotřebou kolem 12,5litru. S 200kW Q7 manželky ovšem za pouhých 7,5l nafty na sto km.

okoloiduci
1. února • 15:16

Len zopakujem, ze problem v mestach je "smog a zdravotne problemy", za ktore je zodpovedny hlavne NOx. Mimochodom, trasa 950km (HK-Verona):
diesel Megane --> cca pol tony NOx
hybrid Prius --> cca 5 kg NOx

okoloiduci
1. února • 16:43

:-O oprava:
diesel Megane --> cca 0.5 kg NOx
hybrid Prius --> cca 5 gr. NOx

jogurt
2. února • 22:14

vy si uplne pletete pojmy, na 950km nepojedete v hybridnim modu protoze nebudete mit proud, pojedete na bnzin, na hodne benzinu. vase pomylene cislo sedi jen pri kratkem provozu ve meste nabitou battery, pak uz ne.

okoloiduci
3. února • 0:05

NOx hodnoty sa tykaju celeho cyklu WLTP, ktory ADAC rozsiril o 30% vplyv dialnice. Z celeho testu vysla spotreba 4.1 l (Prius), resp. 4.8 l (Megane). Hodnoty na dialnici sa velmi nelisia (Prius 5.4, Megane 5.8). Z toho vyplyva, ze pomer 1:100 (pre NOx) bude zachovany aj na dialnici.

Martin Motyčka
31. ledna • 22:02

na co filtry na NOx? To už je dávno vymyšlený... SCR, DNOX, AdBlue... Problém je ten, že vstřikování močoviny je relativně drahá sranda a ekonomckej smysl to dává jen v dražších autech...

jogurt
31. ledna • 23:46

Přesně, jenže dnešní ekopopulisté nerozlišují mezi tím, jestli auto SCR má nebo nemá. Viz sazby plánovaného dálničního mýta v SRN. Vznětový třílitr Euro6, tedy se SCR = stejná sazba130€ jako pětadvacetiletá šunka bez katalyzátoru. A to je postavené na palici.

Neurotic
31. ledna • 17:31

Jenže auta dostávají homologaci podle laboratoře a ne realita a navíc pokud odstaneš dotaci na nákup dieselu, protože má menší CO2 a za půl roku ti řeknou, že budeš platit za parkování 2x tolik tak je to na žalobu a stát by měl taková auta vykoupit za plnou cenu, třeba pak konečně přestane křivit trh a vymýšlet kravinyB-]

Mirek
1. února • 13:41

Dotace by se na takové věci neměly nikdy dávat.

qwertz
31. ledna • 17:48

jo tak brát dotaci z našich daní je OK, ale platit více je na žalobu?:-D

okoloiduci
31. ledna • 17:38

Ten pokriveny system sa prave teraz meni, nastupuje WLTP (realnejsia spotreba) a RDE (realne emisie).

JohnST
31. ledna • 16:30

Toto je teraz vdacna tema. Zelena starostka Pariza ma aj dieta zelene aj hovna zelene. Pockajme si ako sa to vyvinie. Tento ekoterorizmus niektorych celnych predstavitelov europskych miest je chory.

Sir CHerokee
31. ledna • 20:53

Je naprosto zarážející, že někdo tady oslavuje, že nám bude omezena svoboda. Co to bude příště benzín a pak nám bude zakázáno řídit. A to vše, pokud stále bude vládnout zelenorudá levice - ekofašisté. Nezakážou spalovat uhlí, zakážou jádro, které nesmrdí. Neomezí lodě, neregulují leteckou dopravu, šikanují bohaté automobilky. Zvláště u nás v Evropě.

jehoVista
1. února • 8:36

Tou svobodou myslis svobodu zpusobovat rakovinu lidem v sirokem okoli?

Sir CHerokee
1. února • 11:06

Vidíš, jsi další obětí propagandy ekofašistů. Cigára, topení pevnými palivy, nezdravé jídlo, nebo pobyt blízko letišť tě ohrožují mnohem více. Ale zakažme auta! Hrrrr na ně. Euro 6 nestačí. Ekofašismus v praxi.

jehoVista
2. února • 11:42

Jsem obeti sveho nosu a svych plic. Ze se dusim neni zadna propaganda ekofasistu.

Mirek
1. února • 13:39

Tak někde se začít musí, ale evidentně se na to kde, měli asi zeptat tebe. Já mám také svou představu jak a čím začít, ale nepředpokládám, že ti nahoře mají stejnou představu jako já.

qwertz
1. února • 11:50

Tak paleni sracek v kotli zakazujeme take, a to ze se soused krmi nezdravym jidlem jeho okoli nijak neohrozuje.

jogurt
1. února • 0:02

Výsledkem této zběsilosti jsou ovšem zběsilá řešení. Výrobci budou obcházet dementní nápady úředníků a politiku absurdními řešeními. Jedno z nich už je na světě, Audi Q7 e-tron. naftový třílitr s naprosto nesmyslným hybridním systémem, to vše za absurdní cenu. Jediný bonus je to, že je to hybrid a tedy splňuje modlu ekopopulistů, byť jeho reálný efekt je nula. Počin audi přivést to na svět naprosto chápu, budou ho následovat další, je to ale pouze cesta, jak obejít legislativní ekokraviny. Budou se objevovat levné pseudohybridy s kapacitou akku na ujetí 100m a podobně. Hybrid to bude nahowno, ale bude.

qwertz
31. ledna • 16:37

Jasně. ekoterorismus. A franta co jezdi ve 20 let starem srotu s TDI rotackou a Pepa s vymontovanym DPF a zaslepenym EGR jsou bojovnici za prava na cisty vzduch:-D

Xidex
2. února • 7:49

TDI rotačka byla jednou homologovaná do provozu, majitel utratil peníze za auto, se kterým by měl mít možnost jezdit do doby, dokud bude plnit emisní normu, se kterou bylo schváleno k provozu. Jakékoli snahy o obejití jsou prachsprosté okradení majitelů, kterým je znemožněno používat jejich legálně nabytý majetek. Nový diesel s vytlučeným FAPem je něco jiného.

M jako Molitan
2. února • 12:21

Tak at. Klidne at jsou okradeni. Majetek neni nedotknutelny.

milanekjablonecak
31. ledna • 18:33

Víš co je STK?

qwertz
1. února • 19:41

Auta s vytlucenym filtem casto emisema projdou. Co na tom ze na silnici pak kouri o 3000% více:
http://www.asem.cz/aktuality/vyhovi-auta-s-v... ... naprosty hnus.

qwertz
31. ledna • 18:48

Jo. To se Pepa domluví, a na týden si pujci filtr aby prosel....

jogurt
31. ledna • 19:33

Blbost, readinesskódy - to by se mu dost prodražilo, montáž, demontáž, 2x crack jednotky, = dnes na úrovni ceny nového filtru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
1. února • 9:28

Readiness kod je zalezitost cca 10 minut. Ten cirkus okolo uz samozrejme ina vec. Skor by sa malo zariadit, aby sa z tychto eko (bezosporu prospesnych) veci nestaval nemiestne drahy spotrebak, ktory masti kapsu niekomu inemu. Zase a len je zatym nic ine len chamtivost na jednej a blbost na druhej strane. Blbost nevyriesime, riesme skor teda tu chamtivost.

Doporučujeme

Články odjinud