Boj proti dieselům v Londýně sílí: Parkování bude dvakrát dražší!

Regulace vozů se vznětovými motory pokračují. V centru Londýna od dubna zaplatí majitelé dieselových aut za parkování dvojnásobek toho, kolik město účtuje řidičům aut se zážehovými motory.
Boj proti dieselům v Londýně sílí: Parkování bude dvakrát dražší!

Majitelé aut se vznětovými motory již za dva měsíce zaplatí v centru Londýna 7.35 libry za hodinu, tedy dvojnásobek toho, kolik platí majitelé aut spalujících benzin. Navíc se můžou zdržet pouze čtyři hodiny. Pilotní verze programu startuje od 3. dubna 2017 v několika ulicích s nejvyšším naměřeným znečištěním.

V praxi to bude fungovat podobně, jako nový systém parkování v Praze. Pomocí skenování registračních značek se bude kontrolovat, jaký typ paliva vozidlo spaluje, a jestli řidič zaplatil správnou výši parkovného.

VW má problém. Tisíce Britů se soudí, chtějí odškodné za dieselgate

VW má problém. Tisíce Britů se soudí, chtějí odškodné za dieselgate

Cílem radních je odradit majitele těchto vozů od vjíždění do městského obvodu Westminster a snížit tak dopad emisí dieselových aut na městské ovzduší. Zvýšení poplatku se ale týká pouze návštěvníků, karty pro současné rezidenty se nebudou zdražovat. 

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Ve strategii zákazu dieselů v centru měst je zatím nejdále Paříž. Francouzská metropole na začátku letošního roku zakázala vjezd takovým vozům vyrobeným do roku 2000. Do roku 2025 chce naftové motory z města vytlačit úplně. Podobná opatření zamýšlejí udělat i Madrid, Athény či Mexico City.

V Praze se uvažuje nad nízkoemisní zónou až po dostavění městského okruhu.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků