Boj o světovou jedničku v prodejích nových vozů pokračuje

Boj o lídra na poli prodejů nových automobilů pokračuje a bude ještě velmi zajímavá. V loňském roce prodal dosavadní lídr, koncern GM, celkově 9,17 mil. vozů, což je nárůst o dvě procenta. GM se přes devítimilionovou hranici dostal po dlouhých 27 letech. Na paty mu však šlape Toyota, která loni prodala 8,1 mil. nových vozů a letos plánuje pokořit hranici devíti milionů. Toyota v posledních letech patří mezi automobilky s největší dynamikou růstu, již v roce 2003 předehnala koncern Ford, který si prozatím drží třetí místo. V letošním roce se tak může po dlouhých desetiletích objevit nový největší výrobce vozů na světě. Zda se to Toyotě podaří a předběhne koncern GM, uvidíme na konci letošního roku, prozatím to vypadá pro tento japonský gigant velmi nadějně.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků