Lunar Rover je nejlepší elektrický off-road světa. Překročil totiž jeho hranice

vana  |  23. 07. 2018 08:50

Hezká připomínka, osobně považuji program Apollo stále za nejjvelkolepější počin v dějinách lidstva.

Akorát bych byl opatrnější s tvrzením že nižší gravitace znamená i nižší váhu vozidla.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  23. 07. 2018 09:08

Tak defacto je to pravda, pokud by na mesici zvazili lunarni vozitko, ukazala by mene nez na zemi
Doporucuji dokuenty co probehli na NG nebo Discovery, kde mluvili primo inzenyri z vyvoje lunarniho vozitka a vsichni maji muj neskutecny obdiv.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 09:48

On cely vesmirny vyzkum/program je neco neskutecneho a obdiv patri nejem Americanum ale i Rusum a dalsim zucastnenym.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:44

Tak záleží čím by ho vážili. Pokud na pákových vahách co se na nich šoupe s protizávažím, navážili by to stejné co na Zemi nebo kdekoliv jinde

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:51

Pretoze na protizavazia i na vahu bude posobit rovnake mesacne G a preto budu mat na Mesiaci... 6x mensiu hmotnost.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 17:03

Tvrzení že hmotnost takto závisí na gravitaci je samozřejmě úplný nesmysl popírající základní pilíře fyziky. Víc k tomu není co říct

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 07. 2019 19:26

Proc tedy rozlisujeme setrvacnou a gravitacni hmotnost (obe lze popsat Newtonovymi zakony)?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 17:15

Vaha je kalibrovana na zemskou gravitaci

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 09:29

Vaha sa vzdy odvija od gravitacie na danom mieste - laicky povedane, je to o tom, akou silou ta gravitacia pritahuje k povrchu daneho telesa.

Takze ak vec vazi na Zemi 60 kg, na Mesiaci bude vazit cca 10 kg, pretoze gravitacna konstanta Mesiaca je cca 1/6 zemskeho g - 9.807 m/s² vs 1.62 m/s.

Na porovnanie, na Jupiteri, s g = 24.79 m/s², by ten objekt vazil takmer 1.5 tony.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:23

Váha je stejně nesprávný a neurčitý pojem. Správná je hmotnost a ta se s gravitaci samozřejmě nemění, alespoň ne ve fyzice podle pana Newtona.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 12:59

1*

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:57

Gravitacna hmotnost samozrejme od hodnoty G zavisi - aj podla Newtona.

Odpovědět  |   | 
aspik ve vejci  |  23. 07. 2018 16:30

Tak to rozhodne. A co to takova 'gravitacni hmotnost je', vojine Kefaline?

Odpovědět  |   | 
Net  |  21. 07. 2019 22:24

Váha se nepoužívá, používá se buď hmotnost, jednotkou jsou kilogramy a je nezávislá na gravitaci, případně se používá tíha, jednotkou jsou Newtony, a počítá se jako hmotnost vynásobená gravitačním zrychlením.

Odpovědět  |   | 
Dolfi  |  23. 07. 2018 09:13

joo po studiu to jezdit mohlo..

Odpovědět  |   | 
Hugon  |  23. 07. 2018 10:31

Předpokládám správně, že výrobcem tohoto vozítka byla Škoda auto? Jinak mi nedává smysl, proč by se zde měl tento článek objevit...?

Odpovědět  |   | 
Marek  |  20. 07. 2019 16:40

Jediný správný předpoklad je, že si blb

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  23. 07. 2018 17:48

Takových peněz to stalo a v podstatě se jen dva týpci povozili v elektrickém autíčku.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:26

neblazni

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:25

' ' Ještě v roce 1963 měla NASA ve své studii zabývající se logistikou programu Apollo zařazený dvoumístný automobil MOLAB (mobilní laboratoř) o hmotnosti 2940 až 3840 kg, který měl být schopen ubytovat a poskytnout životní podmínky pro dvojici astronautů minimálně na dva týdny' '

V tych casoch absolutne nerealny ciel ale urcite mnoho napadov posluzilo inde. A to sa ceni. Inak, pracovat na niecom, co uvidi iny svet, musi byt praca snov a taketo vozitko bol jednoducho super napad. Vlastne ono uvidelo inu platenu, kedze sustava Zem-Mesiac sa casto (s pravom a coraz castejsie) povazuje z hladiska vyvoja celej sustavy skor za dvojplanetu. Zaujimave je aj to, ze laserovy dialkomer Lunochodu (ten mal zasa kolesa odvodene z detskeho kocara, co je ina ukazka genialnej pragmaticnosti) sa pouziva dodnes.

K Mesiacu sa ludstvo na polstorocie otocilo zadkom. A to je skoda, zakat treba tam, kedze ak by nebolo Mesiaca (okrem ineho stabilizacia zemskej osi s mnohe ostatne), je mozne ze zivot na Zemi by nebol. Treba sa tam vratit.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 07. 2018 09:11

Z toho Lunochodu se, tuším, používá k měření jen odrazná plocha. Lunochod už nemá šťávu.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:18

je to tak, je zaparkovany a nadalej sluzi na presne meranie vzdialenosti. Co je, po tolkych rokoch, zaujimave. Na Mesiac sa treba vratit. Mam za to ze je odrazom vyvoja zivota na Zemi s dokazmi, ktore neznici atmosfera a podobne veci. Mesiac je nemy svedok, ktory svoj nazor nemeni.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 07. 2018 11:52

Ono to stoji selene penize, takze se to hodne politizovalo. Aktualne za 'namesicni' akce zadne politicke body ani mezinarodni prestiz nekoukaji - leda by tam nasackovali vojenske zarizeni (k cemuz po 'polech', exponovanych dnech oceanu asi stejne prijde). Navic se prenechava iniciativa 'soukromym subjektum'.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:27

Politizacia je zlo.

Ale znova cisto pragmaticky: na odvratenej strane sa da umiestnit teleskop (radioteleskop) s tou ohromnou vyhodou, ze je dokonale odtieneny od vsetkej moznej interferencie. Uz len tento dovod dava netusene moznosti.

Nehovoriac o tom, co na tom (vlastne totalne neznamom telese), najdeme. Na Zemi je zemsky povrch dynamicky, pretvarany (atmosfera, hydrosfera). Na Mesiaci najdete vsetko v povodnom stave a nezmenene. Nie je tu nic, co by stopy zmenilo a zahladilo. Je to autenticky zaznam vsetkeho, co sa tam dialo. A to je ten hlavny dovod preco skumat Mesiac.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 07. 2018 08:44

Bohužel to jsou věci, které se nedají nijak využít. Dnes se všichni zhlédli v Marsu a chtějí tam být první. Měsíc nikoho nezajímá.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 07. 2018 09:13

Hlavne je - proti jinym potencialnim objektum zajmu (pristani/kolonizace) - co by kamenem dohodil.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 49 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan