Lunar Rover je nejlepší elektrický off-road světa. Překročil totiž jeho hranice

vana  |  23. 07. 2018 08:50

Hezká připomínka, osobně považuji program Apollo stále za nejjvelkolepější počin v dějinách lidstva.

Akorát bych byl opatrnější s tvrzením že nižší gravitace znamená i nižší váhu vozidla.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  23. 07. 2018 09:08

Tak defacto je to pravda, pokud by na mesici zvazili lunarni vozitko, ukazala by mene nez na zemi
Doporucuji dokuenty co probehli na NG nebo Discovery, kde mluvili primo inzenyri z vyvoje lunarniho vozitka a vsichni maji muj neskutecny obdiv.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 09:48

On cely vesmirny vyzkum/program je neco neskutecneho a obdiv patri nejem Americanum ale i Rusum a dalsim zucastnenym.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:44

Tak záleží čím by ho vážili. Pokud na pákových vahách co se na nich šoupe s protizávažím, navážili by to stejné co na Zemi nebo kdekoliv jinde

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:51

Pretoze na protizavazia i na vahu bude posobit rovnake mesacne G a preto budu mat na Mesiaci... 6x mensiu hmotnost.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 17:03

Tvrzení že hmotnost takto závisí na gravitaci je samozřejmě úplný nesmysl popírající základní pilíře fyziky. Víc k tomu není co říct

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 07. 2019 19:26

Proc tedy rozlisujeme setrvacnou a gravitacni hmotnost (obe lze popsat Newtonovymi zakony)?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 17:15

Vaha je kalibrovana na zemskou gravitaci

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 09:29

Vaha sa vzdy odvija od gravitacie na danom mieste - laicky povedane, je to o tom, akou silou ta gravitacia pritahuje k povrchu daneho telesa.

Takze ak vec vazi na Zemi 60 kg, na Mesiaci bude vazit cca 10 kg, pretoze gravitacna konstanta Mesiaca je cca 1/6 zemskeho g - 9.807 m/s² vs 1.62 m/s.

Na porovnanie, na Jupiteri, s g = 24.79 m/s², by ten objekt vazil takmer 1.5 tony.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:23

Váha je stejně nesprávný a neurčitý pojem. Správná je hmotnost a ta se s gravitaci samozřejmě nemění, alespoň ne ve fyzice podle pana Newtona.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 12:59

1*

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:57

Gravitacna hmotnost samozrejme od hodnoty G zavisi - aj podla Newtona.

Odpovědět  |   | 
aspik ve vejci  |  23. 07. 2018 16:30

Tak to rozhodne. A co to takova 'gravitacni hmotnost je', vojine Kefaline?

Odpovědět  |   | 
Net  |  21. 07. 2019 22:24

Váha se nepoužívá, používá se buď hmotnost, jednotkou jsou kilogramy a je nezávislá na gravitaci, případně se používá tíha, jednotkou jsou Newtony, a počítá se jako hmotnost vynásobená gravitačním zrychlením.

Odpovědět  |   | 
Dolfi  |  23. 07. 2018 09:13

joo po studiu to jezdit mohlo..

Odpovědět  |   | 
Hugon  |  23. 07. 2018 10:31

Předpokládám správně, že výrobcem tohoto vozítka byla Škoda auto? Jinak mi nedává smysl, proč by se zde měl tento článek objevit...?

Odpovědět  |   | 
Marek  |  20. 07. 2019 16:40

Jediný správný předpoklad je, že si blb

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  23. 07. 2018 17:48

Takových peněz to stalo a v podstatě se jen dva týpci povozili v elektrickém autíčku.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:26

neblazni

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:25

' ' Ještě v roce 1963 měla NASA ve své studii zabývající se logistikou programu Apollo zařazený dvoumístný automobil MOLAB (mobilní laboratoř) o hmotnosti 2940 až 3840 kg, který měl být schopen ubytovat a poskytnout životní podmínky pro dvojici astronautů minimálně na dva týdny' '

V tych casoch absolutne nerealny ciel ale urcite mnoho napadov posluzilo inde. A to sa ceni. Inak, pracovat na niecom, co uvidi iny svet, musi byt praca snov a taketo vozitko bol jednoducho super napad. Vlastne ono uvidelo inu platenu, kedze sustava Zem-Mesiac sa casto (s pravom a coraz castejsie) povazuje z hladiska vyvoja celej sustavy skor za dvojplanetu. Zaujimave je aj to, ze laserovy dialkomer Lunochodu (ten mal zasa kolesa odvodene z detskeho kocara, co je ina ukazka genialnej pragmaticnosti) sa pouziva dodnes.

K Mesiacu sa ludstvo na polstorocie otocilo zadkom. A to je skoda, zakat treba tam, kedze ak by nebolo Mesiaca (okrem ineho stabilizacia zemskej osi s mnohe ostatne), je mozne ze zivot na Zemi by nebol. Treba sa tam vratit.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 07. 2018 09:11

Z toho Lunochodu se, tuším, používá k měření jen odrazná plocha. Lunochod už nemá šťávu.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:18

je to tak, je zaparkovany a nadalej sluzi na presne meranie vzdialenosti. Co je, po tolkych rokoch, zaujimave. Na Mesiac sa treba vratit. Mam za to ze je odrazom vyvoja zivota na Zemi s dokazmi, ktore neznici atmosfera a podobne veci. Mesiac je nemy svedok, ktory svoj nazor nemeni.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 07. 2018 11:52

Ono to stoji selene penize, takze se to hodne politizovalo. Aktualne za 'namesicni' akce zadne politicke body ani mezinarodni prestiz nekoukaji - leda by tam nasackovali vojenske zarizeni (k cemuz po 'polech', exponovanych dnech oceanu asi stejne prijde). Navic se prenechava iniciativa 'soukromym subjektum'.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:27

Politizacia je zlo.

Ale znova cisto pragmaticky: na odvratenej strane sa da umiestnit teleskop (radioteleskop) s tou ohromnou vyhodou, ze je dokonale odtieneny od vsetkej moznej interferencie. Uz len tento dovod dava netusene moznosti.

Nehovoriac o tom, co na tom (vlastne totalne neznamom telese), najdeme. Na Zemi je zemsky povrch dynamicky, pretvarany (atmosfera, hydrosfera). Na Mesiaci najdete vsetko v povodnom stave a nezmenene. Nie je tu nic, co by stopy zmenilo a zahladilo. Je to autenticky zaznam vsetkeho, co sa tam dialo. A to je ten hlavny dovod preco skumat Mesiac.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 07. 2018 08:44

Bohužel to jsou věci, které se nedají nijak využít. Dnes se všichni zhlédli v Marsu a chtějí tam být první. Měsíc nikoho nezajímá.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 07. 2018 09:13

Hlavne je - proti jinym potencialnim objektum zajmu (pristani/kolonizace) - co by kamenem dohodil.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A