Lunar Rover je nejlepší elektrický off-road světa. Překročil totiž jeho hranice

vana  |  23. 07. 2018 08:50

Hezká připomínka, osobně považuji program Apollo stále za nejjvelkolepější počin v dějinách lidstva.

Akorát bych byl opatrnější s tvrzením že nižší gravitace znamená i nižší váhu vozidla.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  23. 07. 2018 09:08

Tak defacto je to pravda, pokud by na mesici zvazili lunarni vozitko, ukazala by mene nez na zemi
Doporucuji dokuenty co probehli na NG nebo Discovery, kde mluvili primo inzenyri z vyvoje lunarniho vozitka a vsichni maji muj neskutecny obdiv.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 09:48

On cely vesmirny vyzkum/program je neco neskutecneho a obdiv patri nejem Americanum ale i Rusum a dalsim zucastnenym.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:44

Tak záleží čím by ho vážili. Pokud na pákových vahách co se na nich šoupe s protizávažím, navážili by to stejné co na Zemi nebo kdekoliv jinde

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:51

Pretoze na protizavazia i na vahu bude posobit rovnake mesacne G a preto budu mat na Mesiaci... 6x mensiu hmotnost.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 17:03

Tvrzení že hmotnost takto závisí na gravitaci je samozřejmě úplný nesmysl popírající základní pilíře fyziky. Víc k tomu není co říct

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 07. 2019 19:26

Proc tedy rozlisujeme setrvacnou a gravitacni hmotnost (obe lze popsat Newtonovymi zakony)?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 17:15

Vaha je kalibrovana na zemskou gravitaci

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 09:29

Vaha sa vzdy odvija od gravitacie na danom mieste - laicky povedane, je to o tom, akou silou ta gravitacia pritahuje k povrchu daneho telesa.

Takze ak vec vazi na Zemi 60 kg, na Mesiaci bude vazit cca 10 kg, pretoze gravitacna konstanta Mesiaca je cca 1/6 zemskeho g - 9.807 m/s² vs 1.62 m/s.

Na porovnanie, na Jupiteri, s g = 24.79 m/s², by ten objekt vazil takmer 1.5 tony.

Odpovědět  |   | 
vana  |  23. 07. 2018 12:23

Váha je stejně nesprávný a neurčitý pojem. Správná je hmotnost a ta se s gravitaci samozřejmě nemění, alespoň ne ve fyzice podle pana Newtona.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2018 12:59

1*

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 07. 2018 14:57

Gravitacna hmotnost samozrejme od hodnoty G zavisi - aj podla Newtona.

Odpovědět  |   | 
aspik ve vejci  |  23. 07. 2018 16:30

Tak to rozhodne. A co to takova 'gravitacni hmotnost je', vojine Kefaline?

Odpovědět  |   | 
Net  |  21. 07. 2019 22:24

Váha se nepoužívá, používá se buď hmotnost, jednotkou jsou kilogramy a je nezávislá na gravitaci, případně se používá tíha, jednotkou jsou Newtony, a počítá se jako hmotnost vynásobená gravitačním zrychlením.

Odpovědět  |   | 
Dolfi  |  23. 07. 2018 09:13

joo po studiu to jezdit mohlo..

Odpovědět  |   | 
Hugon  |  23. 07. 2018 10:31

Předpokládám správně, že výrobcem tohoto vozítka byla Škoda auto? Jinak mi nedává smysl, proč by se zde měl tento článek objevit...?

Odpovědět  |   | 
Marek  |  20. 07. 2019 16:40

Jediný správný předpoklad je, že si blb

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  23. 07. 2018 17:48

Takových peněz to stalo a v podstatě se jen dva týpci povozili v elektrickém autíčku.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:26

neblazni

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 07. 2018 18:25

' ' Ještě v roce 1963 měla NASA ve své studii zabývající se logistikou programu Apollo zařazený dvoumístný automobil MOLAB (mobilní laboratoř) o hmotnosti 2940 až 3840 kg, který měl být schopen ubytovat a poskytnout životní podmínky pro dvojici astronautů minimálně na dva týdny' '

V tych casoch absolutne nerealny ciel ale urcite mnoho napadov posluzilo inde. A to sa ceni. Inak, pracovat na niecom, co uvidi iny svet, musi byt praca snov a taketo vozitko bol jednoducho super napad. Vlastne ono uvidelo inu platenu, kedze sustava Zem-Mesiac sa casto (s pravom a coraz castejsie) povazuje z hladiska vyvoja celej sustavy skor za dvojplanetu. Zaujimave je aj to, ze laserovy dialkomer Lunochodu (ten mal zasa kolesa odvodene z detskeho kocara, co je ina ukazka genialnej pragmaticnosti) sa pouziva dodnes.

K Mesiacu sa ludstvo na polstorocie otocilo zadkom. A to je skoda, zakat treba tam, kedze ak by nebolo Mesiaca (okrem ineho stabilizacia zemskej osi s mnohe ostatne), je mozne ze zivot na Zemi by nebol. Treba sa tam vratit.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 07. 2018 09:11

Z toho Lunochodu se, tuším, používá k měření jen odrazná plocha. Lunochod už nemá šťávu.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:18

je to tak, je zaparkovany a nadalej sluzi na presne meranie vzdialenosti. Co je, po tolkych rokoch, zaujimave. Na Mesiac sa treba vratit. Mam za to ze je odrazom vyvoja zivota na Zemi s dokazmi, ktore neznici atmosfera a podobne veci. Mesiac je nemy svedok, ktory svoj nazor nemeni.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 07. 2018 11:52

Ono to stoji selene penize, takze se to hodne politizovalo. Aktualne za 'namesicni' akce zadne politicke body ani mezinarodni prestiz nekoukaji - leda by tam nasackovali vojenske zarizeni (k cemuz po 'polech', exponovanych dnech oceanu asi stejne prijde). Navic se prenechava iniciativa 'soukromym subjektum'.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  24. 07. 2018 19:27

Politizacia je zlo.

Ale znova cisto pragmaticky: na odvratenej strane sa da umiestnit teleskop (radioteleskop) s tou ohromnou vyhodou, ze je dokonale odtieneny od vsetkej moznej interferencie. Uz len tento dovod dava netusene moznosti.

Nehovoriac o tom, co na tom (vlastne totalne neznamom telese), najdeme. Na Zemi je zemsky povrch dynamicky, pretvarany (atmosfera, hydrosfera). Na Mesiaci najdete vsetko v povodnom stave a nezmenene. Nie je tu nic, co by stopy zmenilo a zahladilo. Je to autenticky zaznam vsetkeho, co sa tam dialo. A to je ten hlavny dovod preco skumat Mesiac.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 07. 2018 08:44

Bohužel to jsou věci, které se nedají nijak využít. Dnes se všichni zhlédli v Marsu a chtějí tam být první. Měsíc nikoho nezajímá.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 07. 2018 09:13

Hlavne je - proti jinym potencialnim objektum zajmu (pristani/kolonizace) - co by kamenem dohodil.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A